Στη στροφή των καταναλωτών τόσο σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και σε πιο προσεκτικές αγορές, δίνοντας σημασία στη σχέση της ποιότητας με την τιμή, εφιστά την προσοχή ο κ. Δημήτρης Στασινούλιας, E-Commerce Manager του Carrefour, μιλώντας στο FRANCHISE SUCCESS για τα Convenience Stores.
Περιγράφει τις αλλαγές που έχουν παρατηρηθεί στην καταναλωτική συμπεριφορά του κοινού τα τελευταία χρόνια, ενώ επισημαίνει ότι ο κόσμος επισκέπτεται πιο συχνά τα μικρότερα καταστήματα, προκειμένου να διατηρήσει καλύτερο έλεγχο στις αγορές του.
Ο κ. Στασινούλιας θέτει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το κύριο χαρακτηριστικό που λαμβάνει σοβαρά υπόψη του το δίκτυο του Carrefour, κατά τη διαδικασία επιλογής των συνεργατών του: τη δυνατότητα να επιδεικνύει ομαδικό πνεύμα ο franchisee και να μπορεί να συνεργάζεται αρμονικά με ένα ευρύ φάσμα επαγγελματιών από διάφορες ειδικότητες.
Ξεκινήσαμε δυναμικά το quick commerce μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών από τους πελάτες αλλά και μέσω παραγγελιών από online πλατφόρμες (efood & Wolt).
Ο ίδιος μίλησε για τη στήριξη που παρέχει το δίκτυο franchise στον νέο franchisee, ενώ τονίζει τη στρατηγική επιλογή, μετά την πανδημία να δώσει μεγάλη έμφαση στην εμπειρία του καταναλωτή εντός του καταστήματος το δίκτυο του Carrefour.
Ποιες είναι οι βασικές τάσεις στα Convenience Stores στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια;
Τα Convenience Stores έχουν δείξει εντυπωσιακή αύξηση σε αριθμό τα τελευταία χρόνια, καθώς είναι ένα μοντέλο που προτιμά ο καταναλωτής.
Ποια είναι τα κριτήρια για την επιλογή τοποθεσίας ενός νέου Convenience Store;
Το κατάστημα πρέπει να βρίσκεται σε γειτονιά με αρκετούς κατοίκους – πιθανούς πελάτες. Πρέπει ακόμη να έχει εύκολη πρόσβαση. Επίσης οι τουριστικές περιοχές έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.
Πώς έχουν αλλάξει τα καταναλωτικά πρότυπα στα Convenience Stores μετά την πανδημία Covid-19;
Ιδιαίτερα μετά τον covid-19 παρατηρούμε στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα που παρουσιάζουν καλή σχέση τιμής-ποιότητας. Ακόμη, προτιμούν συχνότερες επισκέψεις με καλύτερο έλεγχο των αγορών.
Ποιες αλλαγές παρατηρείτε στη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά τις αγορές τους στα Convenience Stores; Πώς επηρεάζει η οικονομική κατάσταση της χώρας (πληθωρισμός, διαθέσιμο εισόδημα) τη λειτουργία και την πορεία πωλήσεων των Convenience Stores;
Οι καταναλωτές είναι περισσότερο προσεκτικοί στις αγορές τους και αγοράζουν κυρίως προϊόντα που έχουν σε άμεση ανάγκη. Παράλληλα παρατηρούμε στροφή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό βέβαια έχει συμβάλλει και ο πληθωρισμός που είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών στα προϊόντα.
Ποιες τεχνολογικές λύσεις έχετε υιοθετήσει για να ανταποκριθείτε στις νέες ανάγκες των καταναλωτών μετά την πανδημία;
Μετά την πανδημία δώσαμε μεγάλη έμφαση στην εμπειρία του καταναλωτή εντός του καταστήματος. Ξεκινήσαμε δυναμικά το quick commerce μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών από τους πελάτες αλλά και μέσω παραγγελιών από online πλατφόρμες (efood & Wolt).
Γιατί πιστεύετε ότι τα Convenience Stores αναπτύσσονται διαχρονικά (στην Ελλάδα και διεθνώς) κυρίως μέσω franchising;
Τα Convenience Stores είναι καταστήματα που απαιτούν πολύ χρόνο και προσοχή στις λεπτομέρειες. Δεν θα μπορούσε κανείς να διευθύνει καλύτερα ένα κατάστημα από ένα franchisee που έχει επενδύσει τον χρόνο και τα χρήματα του σε αυτό. Υπάρχει βέβαια η προϋπόθεση να γίνει σωστή εκπαίδευση του franchisee, από την μητρική εταιρία, επάνω στο αντικείμενο του retail.
Ποια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας franchisee του δικτύου σας;
Ο συνεργάτης πρέπει να έχει ομαδικό πνεύμα, να μπορεί να συνεργάζεται με ένα ευρύ φάσμα επαγγελματιών, αλλά και να μοιράζεται το όραμά μας για την ανάπτυξη του δικτύου Carrefour.
Ποιοι είναι οι κύριοι τομείς υποστήριξης που παρέχει η εταιρεία σας στους franchisees και πώς εκπαιδεύετε και προετοιμάζετε τους νέους franchisees για να επιτύχουν;
Παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο υποστήριξης στους συνεργάτες μας. Συμβάλλουμε στο σωστό «στήσιμο» των ραφιών και του καταστήματος. Φροντίζουμε να παρέχουμε πλήρες κωδικολόγιο προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αλλά και την δημιουργία προωθητικών ενεργειών μέσω φυλλαδίου για αύξηση των πωλήσεων.
Τι πρέπει να προσέξει ένας επενδυτής που ενδιαφέρεται να ανοίξει ένα franchise Convenience Store στην Ελλάδα;
Ο ενδιαφερόμενος επενδυτής πρέπει να επιλέξει σωστά την εταιρία με την οποία θα συνεργαστεί. Πρέπει να διασφαλίσει πως η εκάστοτε εταιρία θα συνεργάζεται καθημερινά μαζί του και θα τον βοηθάει σε οτιδήποτε χρειαστεί.
Στην σημερινή εποχή δεν φτάνει μόνο να εξασφαλίζεις την ονομασία μίας μεγάλης εταιρίας, πρέπει να φροντίζεις να παρέχεις την αντίστοιχη καταναλωτική εμπειρία στον πελάτη ώστε να είσαι ανταγωνιστικός στην σημερινή αγορά.