Ο ανταγωνισμός ειδικά στα σημεία take away / delivery έχει αυξηθεί πάρα πολύ και ο καταναλωτής είναι πολύ καλά εκπαιδευμένος στο να απολαμβάνει καλά προϊόντα και υπηρεσίες, τονίζει ο κ. Νίκος Παπαλέξης, υπεύθυνος marketing & ανάπτυξης του δικτύου Bruno Coffee Stores. Πάντα όμως η αλήθεια βρίσκεται στα προϊόντα.
Ένα καλό προϊόν σε συνδυασμό με καλό περιβάλλον εξυπηρέτησης δημιουργούν τις προυποθέσεις για να έχει κάποιος μια σταθερή και ανοδική τροχιά ανάπτυξης. Στα καταστήματά μας προσέχουμε πέρα απο καλά προϊόντα να προσφέρουμε μια συνολικά ευχάριστη εμπειρία σε όλα τα επίπεδα. Συνεχή εκπαίδευση και αναζήτηση νέων γεύσεων και τάσεων.
Όλο και περισσότερα καταστήματα από άλλους χώρους προσθέτουν τον καφέ στο προϊοντικό τους μείγμα εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό. Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η συνολική αγορά του καφέ σήμερα και με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξει ο υποψήφιος franchisee;
Ο καφές δεν είναι μόδα για κάποιον που καταναλώνει καθημερινά καφέ γι αυτό και η αγορά του καφέ πάντα θα είναι ελκυστική. Όποιος θέλει να ασχοληθεί με τον καφέ και γενικότερα με τα ροφήματα θα πρέπει να απευθυνθεί σε εταιρείες που γνωρίζουν το αντικείμενο σε βάθος. Θα πρέπει να αξιολογήσει το βιογραφικό του brand που θέλει να αγοράσει και να δεί και κατά πόσο μπορεί να τον υποστηρίξει στην πορεία. Η υποστήριξη είναι το σημαντικότερο πράγμα σε ένα σύστημα franchise όπως και η ειλικρίνεια στις σχέσεις.
Έχουμε καθιερώσει μια στρατηγική win to win. Κάθε κατάστημα αγοράζει το σύνολο των προϊόντων απο την τοπική αγορά με βάση το συνταγολόγιό μας, δεν έχουμε ποσοστά royalties, χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης.
Ποια θέματα θα πρέπει να συνεκτιμήσουν τα δίκτυα σε αυτό το τοπίο που διαμορφώνεται και πού θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους;
Για μας η προσοχή ειναι πάντοτε στραμένη στην ποιότητα των ροφημάτων και της συνολικής εμπειρίας εξυπηρέτησης. Αν χαθεί η ψυχή των προϊόντων αυτομάτως καταρρέει και το σύστημα. Χτίζοντας τη σχέση με τον πελάτη μέσα απο μια πορεία 10 και πλέον χρόνων, έχεις δημιουργήσει προσδοκίες που καλείσαι κάθε μέρα να τις εκπληρώσεις μέσα σε ενα ποτήρι καφέ. Αυτό ειναι το στοίχημα και θέλουμε να το κερδίζουμε κάθε πρωί.
Ποια είναι τα βασικά σημεία διαφοροποίησης της δική σας επιχειρηματικής πρότασης και με ποιες ενέργειες και στρατηγική το υποστηρίζετε, τόσο σε επίπεδο καταναλωτή όσο και σε επίπεδο franchisee;
Σε επίπεδο καταναλωτή όπως ανέφερα θέλουμε κάθε μέρα να ικανοποιούμε τις προσδοκίες του. Σε επίπεδο franchisee απο το ξεκίνημα μας έχουμε καθιερώσει μια στρατηγική win to win και συγκεκριμένα α) κάθε κατάστημα αγοράζει το σύνολο των προιόντων απο την τοπική αγορά με βάση το συνταγολόγιό μας, β) δεν έχουμε ποσοστά royalties, γ) χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης
Τι θα συμβουλεύατε τους υποψήφιους franchisees πριν την τελική επιλογή;
Να προσέξουν την κερδοφορία και το μοντέλο συνεργασίας όπως και να δούνε αν η εταιρία μπορεί να τους υποστηρίξει σε επίπεδο εκπαιδεύσεων, marketing και logistics.