Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Αχιλλέας Λαζάρου | Network Development Senior Manager Coffee Island | «Οι ανάγκες του καταναλωτή αναδιαμορφώνονται συνεχώς»  

Αχιλλέας Λαζάρου | Network Development Senior Manager Coffee Island | «Οι ανάγκες του καταναλωτή αναδιαμορφώνονται συνεχώς»  

σύνταξη thodoris
0 σχόλια

Την ασφάλεια, την εξυπηρέτηση και την ανθεκτικότητα των επιχειρηματιών συνεργατών αλλά και των καταναλωτών, έθεσε σε προτεραιότητα η Coffee Island κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μετά, όπως αναφέρει ο Network Development Senior Manager της εταιρείας, Αχιλλέας Λαζάρου.

«O κλάδος της εστίασης, και ειδικότερα η αγορά της καφεστίασης, αντιστάθηκε σθεναρά στην υγειονομική κρίση που βιώσαμε και ακόμη διαρκεί, ενώ έπρεπε να ανταπεξέλθουμε στην πρόσφατη ενεργειακή και πληθωριστική κρίση», συμπληρώνει ο κ. Λαζάρου για να συνεχίσει: «Προχωρήσαμε πρώτοι στην πιστοποίηση COVID SHIELD μέσω της διεθνούς εταιρείας TUV AUSTRIA. Διασφαλίσαμε τη διαρκή ενημέρωση και συμμόρφωση του οργανισμού και των καταναλωτών μας στην τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Αφουγκραστήκαμε τις νέες ανάγκες των καταναλωτών και ενισχύσαμε την ψηφιακή εξυπηρέτηση και εμπειρία τους. Απορροφήσαμε το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων πρώτων υλών που επέφεραν οι νέες συνθήκες, δείχνοντας ηθική και υπευθυνότητα. Υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στις παραγωγικές εγκαταστάσεις και τα καταστήματά μας για να πετύχουμε σημαντική μείωση κατανάλωσης ενέργειας.

Με αυτές και άλλες πολλές δράσεις εργαζόμαστε για την ανθεκτικότητα του οργανισμού και των επιχειρηματιών συνεργατών μας, αλλά και την ικανοποίηση των καταναλωτών με εμπορικές πολιτικές, εκπτώσεις επιβράβευσης πιστότητας, με νέα καινοτόμα προϊόντα, ώστε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις».

Προσπαθούμε να είμαστε παρόντες και επίκαιροι ως οργανισμός και στην καφεστίαση και στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στη ψηφιακή παρουσία μας με ένα συνδυασμό προϊόντικών και εμπορικών θετικών εμπειριών.

Κύριε Λαζάρου, ποιες είναι οι κύριες τάσεις σε επίπεδο αλλαγών συμπεριφοράς καταναλωτή που εντοπίζετε στην αγορά που απευθύνεται το δίκτυό σας;

Οι ανάγκες του καταναλωτή αναδιαμορφώνονται συνεχώς. Καλούμαστε να καλύψουμε μια αυξανόμενη τάση διατροφικών συνηθειών, όπως για παράδειγμα vegan, vegetarian, και low calories. Τα δεδομένα αυτά, επηρεάζουν άμεσα και διαρκώς την προσφερόμενη προϊοντική γκάμα στα καταστήματά μας, επομένως ανοίγει ο δρόμος ως προς την δημιουργία καινοτομίας και προσωποποιημένης εξυπηρέτησης προς τον καταναλωτή καθώς αυξάνεται πλέον η πληθώρα επιλογών.

Ο καταναλωτής αναζητά το “value for money” στις επιλογές του, βάζοντας πάντα σε προτεραιότητα την υψηλή ποιότητα και την άψογη εξυπηρέτηση. Προσπαθούμε να είμαστε παρόντες και επίκαιροι ως οργανισμός και στην καφεστίαση και στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στη ψηφιακή παρουσία μας με ένα συνδυασμό προϊόντικών και εμπορικών θετικών εμπειριών.

Τέλος, ο καταναλωτής εκτιμά έντονα πλέον την σημασία που δίνει η εκάστοτε εταιρεία στην προστασία του περιβάλλοντος. Η Coffee Island στα πλαίσια της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης έχει θέσει σε προτεραιότητα τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και συσκευασιών (επαναχρησιμοποιούμενα), την περαιτέρω ανάπτυξη των organic προϊόντων, ενώ σχεδιάζουμε σημαντικές πρωτοβουλίες στην κυκλική οικονομία. 

coffee island 2023

Σαν ένα μεγάλο στοίχημα χαρακτηρίζουν οι περισσότεροι τη φετινή χειμερινή περίοδο για τον κλάδο της εστίασης. Παράγοντες όπως η ενεργειακή κρίση, οι διαρκείς ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες δημιουργούν προκλήσεις για τους επιχειρηματίες και στην εστίαση. Ποιες παρεμβάσεις και εργαλεία μπορούν να αξιοποιήσουν τα συστήματα franchise στον χώρο της εστίασης έτσι ώστε να διασφαλίσουν την κερδοφορία των franchisees και να ενισχύσουν την συσπείρωση του δικτύου τους;

Οι ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής που διαθέτουμε, σε συνδυασμό με τις μακροχρόνιες εμπορικές συμφωνίες που διασφαλίζουμε μέσω του direct trade (συμβολαιακή γεωργία) με ιδιοκτήτες φαρμών ανά τον κόσμο, μας δίνουν την δυνατότητα να συγκρατούμε το κόστος των πρώτων υλών όσον το δυνατόν πιο χαμηλά γίνεται.

Για τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας παρεμβαίνουμε στον εξοπλισμό και τις συνθήκες λειτουργίας των καταστημάτων. Αξιοποιούμε μακροχρόνεις συνεργασίες προμηθευτών, ώστε τα υπάρχοντα και νέα προϊόντα μας να διασφαλίζουν κερδοφορία για τους επιχειρηματίες συνεργάτες μας.

Εχουμε επιλέξει, διαχρονικά, να απορροφούμε στο μεγαλύτερο ποσοστό τις πιθανές ανατιμήσεις, ή να αναλαμβάνουμε κόστη από εμπορικές ενέργειες, ώστε με όλα τα παραπάνω τα καταστήματά μας να παραμένουν κερδοφόρα.

Το τελευταίο διάστημα υπάρχει καταγεγραμμένη δυσκολία στην εύρεση ικανού ανθρώπινου δυναμικού. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα δίκτυα franchise στον κλάδο της εστίασης;

Στο φαινόμενο της δυσκολίας εύρεσης ικανού ανθρώπινου δυναμικού συνέβαλε η πανδημία, η οποία οδήγησε το κράτος σε παροχή μέτρων στήριξης και επιδομάτων, άρα μειώνοντας το κίνητρο για εύρεση εργασίας. Άλλη αιτία είναι η περιοδικότητα και εποχικότητα των θέσεων εργασίας στον κλάδο της εστίασης, που οδηγεί αρκετούς να μην αντιμετωπίζουν τις θέσεις εργασίας ως ρόλους με προοπτικές εξέλιξης.

Στην καφεστίαση ωστόσο, οι baristi είναι σημαντικοί και καλά εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι. Συμμετέχουν σε σεμινάρια, εξελίσσονται διαρκώς και λαμβάνουν νέες δεξιότητες. Οι βαθμίδες barista, όπως είναι αναγνωρισμένες από τον SCA (Specialty Coffee Association), αποτελούν κίνητρο για διαφορετική και ποιοτικότερη θεώρηση του επαγγέλματος. Το Coffee Campus της εταιρίας μας δίνει την δυνατότητα για αυτή την κατάρτιση στους εκπαιδευόμενους, διαθέτοντας 4 σχολές διαφορετικής εξειδίκευσης (Barista, Grindery, Roasting και Quality Schools). Επιπλέον, παρέχει τμήματα επανεκπαιδεύσεων, πιστοποιήσεις SCA όλων των επιπέδων, εκπαιδεύσεις on the job, καθώς και σεμινάρια σε θέματα Διοίκησης Μικρών Επιχειρήσεων, Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, Τεχνικών Πωλήσεων, Ασφάλειας Τροφίμων & Δημόσιας Υγείας.

coffeee island lazarou

Σημαντικός μοχλός αύξησης της ενεργής ζήτησης ή αναδιανομής μεριδίων αποτελεί η αγορά που δημιουργούν οι online aggregators. Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι τα συστήματα franchise μπορούν να διεκδικήσουν μερίδια στην αγορά αυτή; Ποιες είναι ενέργειες ή βέλτιστες πρακτικές που εντοπίζετε στον τομέα αυτό;

Οι aggregators εισήλθαν στην καθημερινότητα της εστίασης πριν την υγειονομική κρίση. Στη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 προστέθηκαν νέες εταιρίες στην αγορά και σε γενικές γραμμές πρόκειται για μια εύχρηστη διαδικασία, μια εμπειρία ταχύτητας που ικανοποιεί τους καταναλωτές.  Η παρουσία και η εμπορική δράση στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες είναι πλέον αναγκαιότητα είτε μέσω ιδιόκτητου καναλιού παραγγελιών, είτε μέσω των online aggregators.

Η Coffee Island δημιούργησε έγκαιρα, καιρό πριν, τη δική της ιστοσελίδα και το δικό της app για online παραγγελίες, ενώ κάνουμε συνεργασίες με online aggregators μέσω των οποίων παρέχονται συχνά προσφορές στους καταναλωτές, με αποκλειστικότητα για συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Σε αυτές τις συνεργασίες, η εταιρία μας συμμετέχει οικονομικά στο κόστος των εκάστοτε προσφορών, ώστε να διασφαλίζεται το κέρδος των καταστημάτων μας.

Ποιες είναι κάποιες από τις δράσεις ή πρωτοβουλίες στις οποίες έχετε προβεί ως σύστημα franchise έτσι ώστε να ενισχύσετε την ανταγωνιστικότητα του δικτύου σας στο τρέχον περιβάλλον;

Στο τρέχον επιχειρηματικό περιβάλλον και με τις δυσκολίες που ανακύπτουν καθημερινά, η εταιρία μας έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένες δράσεις με σκοπό την ενίσχυση και την ανταγωνιστικότητα του δικτύου.

Προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή μέσα από τα καταστήματά μας.

Συνεχίζουμε εκτεταμένο πλάνο ανακαινίσεων, αναβαθμίζοντας την ευχάριστη ατμόσφαιρα και αισθητική των καταστημάτων.

Αναβαθμίζουμε συνεχώς τον εξοπλισμό με σκοπό να διατηρούμε πάντοτε ποιοτικά ροφήματα και να είναι λιγότερο ενεργοβόρα η λειτουργία των καταστημάτων.

Διευρύνουμε διαρκώς τις προϊοντικές επιλογές, δοκιμάζοντας νέες συνταγές και προϊόντα με σκοπό να τα εισάγουμε στο δίκτυο μας, παραμένοντας νούμερο ένα στην συνείδηση του καταναλωτή.

coffee island franchise 2023

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης και ελκυστικότητας της πρότασής franchise του δικτύου σας;

Διατηρούμε την ευελιξία των συνεργατών μας στο επιχειρείν με την απουσία υποχρεωτικής ελάχιστης παραγγελίας καθώς και την απουσία royalty fees.

Λόγω του μεγέθους του δικτύου, έχουμε πετύχει κεντρικές συμφωνίες με προμηθευτές, εξασφαλίζοντας χαμηλές τιμές όσον αφορά στις πρώτες ύλες, προϊόντα και εξοπλισμό.

Προσφέρουμε στους επιχειρηματίες συνεργάτες πλήρη καθοδήγηση σε κάθε στάδιο της συνεργασίας, μέσα από τα εξειδικευμένα τμήματα της εταιρίας, που ξεκινούν από τα θέματα αδειοδότησης για την έναρξη της επιχείρησης, την επιλογή του κατάλληλου ακινήτου μέσα από προσεκτική μελέτη της αγοράς μέχρι και στα θέματα καθημερινής λειτουργίας του κάθε καταστήματος.

Τα αποτελέσματα ερευνών που αφορούν στην αναγνωρισιμότητα και το loyalty του brand μας αποδεικνύουν έμπρακτα την ελκυστικότητα της συνεργασίας με την Coffee Island.

Μια ακόμη απόδειξη όλων αυτών είναι η διεθνής διάκριση μας ως «Best Coffee Chain in Southern Europe 2022», για 4η φορά, από τα European Coffee Awards όπου κρίνεται το μοντέλο λειτουργίας μας από 800 εκπροσώπους διεθνών επιχειρήσεων και οργανισμών στην αγορά καφεστίασης.   

coffee island kafekopteio

Πώς διαμορφώνεται το προφίλ του ιδανικού franchisee για το δικό σας σύστημα franchise;

Οι αξίες μας απαιτούν να κρίνουμε, εκτός από το επιχειρηματικό σχέδιο, κυρίως τους ανθρώπους, την ενσυναίσθηση, τη δημιουργικότητα και το πάθος τους. Οι κατάλληλοι άνθρωποι και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους είναι τα κριτήρια της Coffee Island.

Σε όλες τις συζητήσεις και το σχεδιασμό μιας συνεργασίας θέτουμε πάνω από όλα τον καταναλωτή και την εξυπηρέτησή του, αλλά και το σεβασμό στους ανθρώπους που θα εργαστούν στα καταστήματά μας.

Ο ιδανικός franchisee μοιράζεται το όραμα της εταιρείας μας, έχει ηθική και υπεθυνότητα σαν άνθρωπος και επιχειρηματίας, θέλει να είναι άριστος σε ότι κάνει, και αφουγκράζεται μαζί μας τις ανάγκες των καταναλωτών και της αγοράς. Πρέπει να είναι ειλικρινής συνεργάτης που με την ανατροφοδότησή του θα μας βοηθά να βελτιωνόμαστε, διαρκώς προσφέροντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν υποψήφιο franchisee κατά την επιλογή ενός δικτύου franchise εστίασης;

Οι υποψήφιοι επιχειρηματίες συνεργάτες πρέπει να θέτουν ποιοτικά χαρακτηριστικά ως προς την επιλογή επένδυσης, ώστε το μοντέλο franchise που θα επιλέξουν να προσφέρει μια ολοκληρωμένη και βιώσιμη επιχειρηματική πρόταση που καλύπτει τις ανάγκες, τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες τους.

Η εξειδίκευση στον κλάδο, η συνεχής ισχυροποίηση του brand, η διαρκής υποστήριξη από την εταιρία είναι μερικά από τα σημεία που πρέπει να προσέξει κάθε νέος επενδυτής ως προς την επιλογή του κατάλληλου franchise, ώστε να εξασφαλίσει την επένδυσή του στον μέγιστο βαθμό και την μακροπρόθεσμη επιτυχημένη λειτουργία της επιχειρηματικής δραστηριότητας του.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ