Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΤΕΥΧΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟ 2 ΑΒ Βασιλόπουλος – Ευάγγελος Βόδενας: «Τα καταστήματα franchise απαντούν στη νέα ανάγκη για μικρά καταστήματα γειτονιάς»
eyaggelos vodenas ab basilopoulos

ΑΒ Βασιλόπουλος – Ευάγγελος Βόδενας: «Τα καταστήματα franchise απαντούν στη νέα ανάγκη για μικρά καταστήματα γειτονιάς»

σύνταξη marketing
0 σχόλια

Τις κυρίαρχες τάσεις της αγοράς των Convenience Stores παρουσιάζει ο κ. Ευάγγελος Βόδενας, Wholesale & Affiliate Retail Director της ΑΒ Βασιλόπουλος, σε συνέντευξή του με αφορμή το θεματικό αφιέρωμα Convenience Stores και Franchisng, ενώ δίνει σε αδρές γραμμές τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο σύγχρονο τοπίο της αγοράς, μετά και την πρόσφατη πανδημία.

Ιχνηλατεί ο ίδιος τα καινούρια καταναλωτικά πρότυπα που έχουν διαμορφωθεί, ενώ αναλύει πώς η ΑΒ Βασιλόπουλος παρακολουθεί τις εξελίξεις και ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Ο κ. Βόδενας σκιαγραφεί το προφίλ του ιδανικού franchisee για τη θεμελίωση συνεργασίας με το δίκτυο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ εξηγεί διεξοδικά τι θα πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος franchisee προκειμένου να επενδύσει στον κλάδο των Convenience Stores.

Οι αυξημένες υποχρεώσεις των πολιτών, οι γρήγοροι ρυθμοί της πόλης και η ανάγκη για εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου στην καθημερινότητα, ενισχύει την τάση των convenience stores στο λιανεμπόριο.

Πώς ο πληθωρισμός και η οικονομική κατάσταση έχει επιδράσει στην αγοραστική δύναμη των Ελλήνων; Γιατί παρατηρείται η στροφή στα Convenience Stores ως προς την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού και ποια προϊόντα είναι αυτά που ξεχωρίζουν στις αγορές του πλέον;

Ποιες είναι οι βασικές τάσεις στα Convenience Stores στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια;

Τα convenience stores κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στις επιλογές των καταναλωτών στη χώρα μας. Λόγω περιορισμένου χρόνου, οι καταναλωτές αναζητούν γρήγορες και άνετες λύσεις, που θα τους εξοικονομήσουν χρόνο, ένα κατάστημα δηλαδή που θα περιλαμβάνει όσα χρειάζονται: αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία, ποιότητα και ποικιλία προϊόντων στην καλύτερη τιμή.

Η αύξηση της ζήτησης για βιολογικά και υγιεινά προϊόντα, η ενίσχυση της κατηγορίας των έτοιμων γευμάτων και σνακ, η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων, η εγγύτητα των καταστημάτων και η τεχνολογία φυσικά συνδυαστικά με το e-commerce, αποτελούν τις βασικές τάσεις της εποχής. Στην κατεύθυνση αυτήν κινούμαστε και στην ΑΒ Βασιλόπουλος, αναπτύσσοντας ένα διευρυμένο δίκτυο franchise καταστημάτων σε γειτονιές μεγάλων πόλεων αλλά και της περιφέρειας.

Ποια είναι τα κριτήρια για την επιλογή τοποθεσίας ενός νέου Convenience Store;

Η επιλογή της τοποθεσίας επηρεάζεται κυρίως από την εύκολη προσβασιμότητα του σημείου. Στόχος είναι να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι καταναλωτές, καλύτερα και ευκολότερα. Ένα Convenience Store πρέπει να βρίσκεται σε μια περιοχή με πυκνή κατοίκηση όπως κοντά σε πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα, κεντρικές οδούς, ή σε σταθμούς μετρό, για να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές.

Πώς έχουν αλλάξει τα καταναλωτικά πρότυπα στα Convenience Stores μετά την πανδημία Covid-19;

Τα παγκόσμια γεγονότα της τελευταίας δεκαετίας και η οικονομική ύφεση έχουν δημιουργήσει μεγάλες προκλήσεις στο εμπόριο και έχουν επηρεάσει σημαντικά την αγορά, συμβάλλοντας στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Πλέον, αναδύεται η ανάγκη για άμεση και γρήγορη εξυπηρέτηση, λόγω του περιορισμένου χρόνου στην καθημερινότητα.

Οι Έλληνες ξοδεύουν λιγότερα σε σύγκριση με παλιότερα και ενίοτε ψωνίζουν τα απολύτως απαραίτητα, με την ποιότητα και την τιμή προϊόντων και υπηρεσιών να καθίσταται ως το σημαντικότερο κριτήριο  αγοράς. Ακόμη, επιλέγουν όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία προέρχονται από διάφορες περιοχές της χώρας μας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά οι νεότερες γενιές πραγματοποιούν σε μεγάλο βαθμό τις αγορές τους online. Τέλος, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια και την υγιεινή των καταστημάτων.

Ποιες αλλαγές παρατηρείτε στη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά τις αγορές τους στα Convenience Stores; Πώς επηρεάζει η οικονομική κατάσταση της χώρας (πληθωρισμός, διαθέσιμο εισόδημα) τη λειτουργία και την πορεία πωλήσεων των Convenience Stores;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η οικονομική κατάσταση του ελληνικού νοικοκυριού δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Απόρροια, λοιπόν, του μειωμένου εισοδήματος είναι οι πολίτες να ελαχιστοποιούν τις επιπλέον αγορές τους. Ο πληθωρισμός έχει οδηγήσει ταυτόχρονα σε αυξημένη ζήτηση για προσφορές και εκπτώσεις.

Ωστόσο, είναι ακόμη περισσότερο ευαισθητοποιημένοι ως προς το περιβάλλον, με αποτέλεσμα να προτιμούν προϊόντα που προέρχονται από βιώσιμες πρακτικές, αναζητώντας στο τέλος της ημέρας τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής. Παράλληλα, η εντοπιότητα είναι κάτι που το λαμβάνει σοβαρά υπόψη του ο καταναλωτής, για αυτό και παρατηρείται άνοδος της ιδιωτικής ετικέτας, μια κατηγορία προϊόντων πολλά υποσχόμενη.

Ποιες τεχνολογικές λύσεις έχετε υιοθετήσει για να ανταποκριθείτε στις νέες ανάγκες των καταναλωτών μετά την πανδημία;

Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και προσαρμοζόμαστε στις τάσεις και τις συνθήκες της εποχής, πάντα με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Οι νέες συνθήκες επιτάσσουν αμεσότητα και ευκολία. Έχουμε υιοθετήσει λύσεις όπως self checkout συστήματα, και mobile εφαρμογές για τη διευκόλυνση των αγορών.

Στο πλαίσιο αυτό, θέλω να αναφέρω ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε πρόσφατα τη συνεργασία της με την υπηρεσία efood, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν ανάμεσα σε 6.000 και πλέον διαφορετικούς κωδικούς από τα καταστήματα ΑΒ. Ταυτόχρονα, έχουμε εξελίξει και αναβαθμίσει το απόλυτα σύγχρονο και λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημά μας, AB Eshop, για το οποίο μάλιστα έχουμε βραβευτεί σε διάφορες κατηγορίες. Με αυτόν τον τρόπο, φροντίζουμε να δίνουμε στους πελάτες μας, κάθε μέρα, την επιλογή να κάνουν τα ψώνια τους γρήγορα και εύκολα.

Γιατί πιστεύετε ότι τα Convenience Stores αναπτύσσονται διαχρονικά (στην Ελλάδα και διεθνώς) κυρίως μέσω franchising;

Είναι δεδομένο πως οι αυξημένες υποχρεώσεις των πολιτών, οι γρήγοροι ρυθμοί της πόλης και η ανάγκη για εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου στην καθημερινότητα, ενισχύει την τάση των convenience stores στο λιανεμπόριο.

Τα καταστήματα franchise απαντούν σε αυτήν τη νέα ανάγκη της αγοράς, για μικρά «καταστήματα γειτονιάς» και βασιζόμενοι σε αυτό το μοντέλο αναπτύσσουμε και το δικό μας δίκτυο, φτάνοντας τα 250 franchise καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και στην Περιφέρεια. Η ευελιξία στη μορφή των καταστημάτων, η επένδυση στην τεχνολογία, βάζοντας πάντα στο επίκεντρο τον πελάτη, διαμορφώνουν σήμερα τη νέα πραγματικότητα παγκοσμίως.

Ποια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας franchisee του δικτύου σας;

Η θέληση και η σιγουριά, η εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του/της κάθε franchisee, σίγουρα αποτελούν σημαντικά χαρακτηριστικά. Χρειάζεται χρόνο και προσπάθεια για να αναπτύξει κανείς την επιχείρησή του. Με τη σωστή καθοδήγηση, ακόμη και αν δε γνωρίζει εις βάθος την αγορά, κάθε franchisee είναι σε θέση να αφουγκράζεται τις τάσεις, να κατανοεί τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των πελατών και να προσαρμόζει τις υπηρεσίες του καταστήματος αναλόγως.

Ο franchisee πρέπει να ξεχωρίζει για την ευελιξία του και να προσαρμόζεται γρήγορα σε νέες καταστάσεις, ενώ εξίσου σημαντικό είναι το πραγματικό ενδιαφέρον για την ικανοποίηση του πελάτη, δημιουργώντας μια φιλική και φιλόξενη ατμόσφαιρα στο κατάστημα. Παράλληλα, η αγαστή συνεργασία και η τήρηση των καθορισμένων προτύπων και διαδικασιών παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Σε κάθε νέα συνεργασία, η ΑΒ Βασιλόπουλος πραγματοποιεί χρηματοοικονομική μελέτη, καθώς και μελέτη βιωσιμότητας, αναλύοντας την αναμενόμενη πορεία του καταστήματος σε βάθος δεκαετίας. Στόχος αυτών των πρωτοβουλιών είναι η καλλιέργεια ενός υγιούς δικτύου, επιβεβαιώνοντας ότι ο υποψήφιος συνεργάτης διατίθεται να ανταπεξέλθει στο απαιτητικό αυτό περιβάλλον.

Ποιοι είναι οι κύριοι τομείς υποστήριξης που παρέχει η εταιρεία σας στους franchisees και πώς εκπαιδεύετε και προετοιμάζετε τους νέους franchisees για να επιτύχουν;

Στην ΑΒ Βασιλόπουλος παρέχουμε στους ενδιαφερόμενους όλα τα εφόδια που απαιτούνται για την καλύτερη δυνατή λειτουργία ενός νέου καταστήματος.

Ανάμεσα σε αυτά είναι η εύρεση, ενοικίαση του ακινήτου και ο σχεδιασμός του καταστήματος, η προμήθεια εξοπλισμού και εμπορεύματος, η συστηματική εκπαίδευση του προσωπικού και η υποστήριξη στην αρχική επένδυση με τους πιο ευνοϊκούς όρους, η πρόσβαση σε προμηθευτές και προϊόντα, αναπτυγμένο διαφημιστικό πλάνο και έναν συνεχή δίαυλο επικοινωνίας, ώστε να νιώσουν εξαρχής πως δεν είναι μόνοι τους σε αυτήν την επιχειρηματική κίνηση.

Η ευέλικτη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει ένα σημαντικό ετήσιο κέρδος για τους νέους επιχειρηματίες και επαγγελματική εξασφάλιση σε βάθος χρόνου.

Τι πρέπει να προσέξει ένας επενδυτής που ενδιαφέρεται να ανοίξει ένα franchise Convenience Store στην Ελλάδα;

Οι προκλήσεις που υπάρχουν σε οικονομικό και γεωπολιτικό πεδίο, είναι λογικό να έχουν δημιουργήσει αβεβαιότητα και ανησυχία. Αυτό που οφείλει να λάβει υπόψη του κάθε ενδιαφερόμενος είναι ότι απαιτείται διαρκής προσπάθεια και αφοσίωση.

Οι επενδυτές πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να αφιερώσουν χρόνο και πόρους για τη διαρκή βελτίωση και ανάπτυξη της επιχείρησης και συνεπώς τη βιωσιμότητά της. Στόχος είναι ένα franchise κατάστημα να είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα είδη ενδιαφέροντος του πελάτη, χωρίς να χρειαστεί να μοιράσει τα ψώνια του σε διαφορετικά σημεία.

Όμως, αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι με συνεχή εκπαίδευση και υποστήριξη, οι franchisees μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες που θα προκύψουν.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ