Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Αθανάσιος Γιαννούλης | Ιδρυτής του Baristas: «Πιο απαιτητικός ο σημερινός καταναλωτής»

Αθανάσιος Γιαννούλης | Ιδρυτής του Baristas: «Πιο απαιτητικός ο σημερινός καταναλωτής»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

O Αθανάσιος Γιαννούλης, Ιδρυτής του δικτύου franchise Baristas, μας μιλά για τις αλλαγές που έφερε η πανδημία COVID-19 στον χώρο της εστίασης.

«Παλαιότερα, βγαίναμε έξω και δεν θέλαμε να πάρουμε ένα ποτήρι χάρτινο στο χέρι, ντρεπόμασταν. Προτιμούσαμε να καθόμαστε στο καθιστικό, στον χώρο των καταστημάτων. Τώρα πια, έχει γίνει μόδα το take-away και το delivery. Οι πελάτες αποφεύγουν τον πολύ κόσμο, δεν θέλουν να συνωστίζονται, φοβούνται τα πρόστιμα, ανησυχούν για την υγεία τους. Επίσης, λόγω των lockdowns, ο κόσμος παρέμενε στο σπίτι και συνήθιζε να παραγγέλνει από εκεί τον καφέ και το σνακ του, με αποτέλεσμα να αυξηθούν κατακόρυφα οι παραγγελίες μέσω delivery. Αυτή η συνήθεια, έχει διατηρηθεί και τώρα, όμως σε μικρότερο βαθμό», αναφέρει.

baristas touba thessaloniki2

Κύριε Γιαννούλη, ποιες είναι οι ανάγκες του σημερινού καταναλωτή;

Καταρχάς, θέλει φιλική εξυπηρέτηση, γιατί η αλήθεια είναι πως κανένας μας δεν είναι καλά μετά από όλα αυτά που έχουμε περάσει. Θέλει μια καλή συμπεριφορά, ένα καλό κλίμα και πάνω από όλα επιθυμεί ασφάλεια. Να τηρούνται τα πρωτόκολλα υγιεινής. Ο κόσμος φοβάται πάρα πολύ, έχει αλλάξει η συμπεριφορά του, θέλει υψηλή ποιότητα. Ειδικά, τώρα που δουλεύουμε πολύ με take-away και delivery, πρέπει να προσέχουμε περισσότερο. Αναφορικά με τους χρόνους παράδοσης, υπάρχει πρόβλημα. Εκεί, πρέπει να υπάρχει και λίγη υπομονή από τον πελάτη, με τους ανθρώπους που βρίσκονται έξω στον δρόμο. Όμως, και ο πελάτης πρέπει να παραλαμβάνει την παραγγελία του σε λογικό χρονικό πλαίσιο.

Ποιες ενέργειες χρειάζεται να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις εστίασης για να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες της εποχής;

Καταρχάς, γίνονται ανατιμήσεις σε τιμές και πρέπει αναγκαστικά, όλοι να κάνουμε μια ανατίμηση του προϊόντος. Τώρα αν θα είναι 30 ή 50 λεπτά δεν το γνωρίζω, όμως χρειάζεται, γιατί έχουν ανέβει τα πάντα. Πρέπει να έχουν καλή εξυπηρέτηση, ένα καλό προϊόν, να μην είναι υποδεέστερο. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός. Ο κόσμος έχει πολλές επιλογές, άρα θα πρέπει να είναι σε πολύ καλό μέγεθος το προϊόν που πουλάνε. Ο κόσμος προτιμάει τα συσκευασμένα. Έχουμε δει και μια στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές, όμως, το βασικό είναι τα συσκευασμένα, καθώς είναι πιο ασφαλή.

baristas franchise kafes nero

Ποιες προκλήσεις δημιούργησε ο Covid-19 για τη δική σας επιχείρηση και σε ποιες ενέργειες προχωρήσατε ώστε να τις αντιμετωπίσετε;

Εμείς είχαμε μια ποιοτική συμπεριφορά, στηρίζαμε το συσκευασμένο, απλώς τώρα, το κοιτάμε ακόμα πιο σοβαρά.

Ποιος είναι ο ρόλος των aggregators στο μέλλον των επιχειρήσεων εστίασης, καθώς παρατηρείται ραγδαία αύξηση του delivery και του ανταγωνισμού;

Σημαντικοί είναι αλλά «αναγκαίο κακό», υπάρχει μεγάλη προμήθεια, έχουν πάρει όλα τα delivery, αντιμετωπίζουμε πρόβλημα. Πρέπει να συνεργαζόμαστε, αλλά να γίνεται σωστά, με χαμηλότερες προμήθειες για να μπορέσει να επιβιώσει και ο επιχειρηματίας. Είναι χρήσιμο η εταιρεία να έχει δικό της online κανάλι, για αυτό και βρισκόμαστε σε διαδικασία κατασκευής του, ώστε να εξισορροπήσουμε την κατάσταση.

baristas menidi franchise4

Μεγάλες επιχειρήσεις εστίασης στην Αμερική δυσκολεύονται να στελεχώσουν τα εστιατόριά τους, καθώς είναι μειωμένο το ενδιαφέρον για εργασία στην εστίαση, παρόλο που ο ημερήσιος μισθός αυξήθηκε αισθητά. Ποια είναι η άποψή σας πάνω σε αυτό; Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν το ίδιο πρόβλημα; Αν ναι, με ποιον τρόπο μπορούν να ξεπεράσουν αυτή τη δυσκολία;

Εγώ προσωπικά δεν αντιμετωπίζω κάποιο πρόβλημα και υπάρχει κοινό που θέλει να εργαστεί. Βέβαια, πελάτες μου λένε πως υπάρχει πρόβλημα. Δυσκολίες αντιμετωπίζουμε με το delivery. Υπάρχει έλλειψη, πολλοί έχουν πάει σε εταιρείες (efood, wolt). Θα πρέπει να υπάρχει σωστή αντιμετώπιση από τις εταιρείες και να υπάρχουν εταιρείες που να ασχολούνται αποκλειστικά με το delivery, αλλά με σωστό τρόπο, με σωστή ανταμοιβή στο προσωπικό εστίασης.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι franchisees πριν αποφασίσουν να επενδύσουν σε ένα franchise concept εστίασης;

Πρώτον, να βρουν το σωστό προϊόν από το κατάλληλο franchise που τους κάνει, να έχουν καλή επικοινωνία με τον franchisor. Κατάλληλο σημείο, σε συνεργασία με την εταιρεία, είναι τα δύο πιο βασικά σημεία που πρέπει να προσέχουν.

Ποιο είναι το μέλλον της εστίασης; Θα συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον νέων επενδυτών;

Όσο και να υπάρχει υψηλός ανταγωνισμός, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Απλώς πρέπει να προσέχουν τι επιλέγουν. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ