Ο κλάδος των ταχυμεταφορών έχει ευνοηθεί από την ραγδαία ανάπτυξη του e-commerce. Η επέκταση της χρήσης του internet, η εξοικείωση μεγαλύτερων στρωμάτων του πληθυσμού με τις ηλεκτρονικές αγορές αλλά και η οικονομική κρίση στρέφουν τον καταναλωτή να αναζητήσει τις καλύτερες αγορές μεσα στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Γεράσιμος Αγοράνος Γενικός Διευθυντής της SPEEDEX
F.S.: Ποια είναι τα προαπαιτούμενα για την επιτυχία σε κάθε επιμέρους κατηγορία;
Γ.Α.: H SPEEDEX δραστηριοποιείται στον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών και ειδικότερα των ταχυμεταφορών. Ο κλάδος αυτός έχει υποστεί τις μικρότερες συνέπειες από την οικονομική κρίση. Υπάγεται στην κατηγορία «παροχή υπηρεσιών προς επιχειρήσεις» και πελάτες είναι επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους και όλων των μεγεθών. Αυτή η ποικιλία του πελατολογίου δημιουργεί μια διασπορά κινδύνου και προστατεύει από την κρίση που μπορεί να πλήξει ιδιαίτερα έναν κλάδο.
Ταυτόχρονα ο κλάδος των ταχυμεταφορών έχει ευνοηθεί από την ραγδαία ανάπτυξη του e-commerce. Η επέκταση της χρήσης του internet, η εξοικείωση μεγαλύτερων στρωμάτων του πληθυσμού με τις ηλεκτρονικές αγορές αλλά και η οικονομική κρίση στρέφουν τον καταναλωτή να αναζητήσει τις καλύτερες αγορές μεσα στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι ταχυμεταφορές είναι άρρηκτα συνεδεμένες με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η φυσική μεταφορά και παράδοση του προϊόντος στον παραλήπτη πρέπει να γίνει με ταχύτητα, ασφάλεια, συνέπεια και ευγένεια. Η SPEEDEX αναπτύσεται ταχύτατα στον τομέα αυτό προσφέροντας σωστή εξυπηρέτηση στην επιχείρηση και στον πελάτη της.
Άλλη μια σημαντική ευκαιρία που ανοίγεται στον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών είναι η πλήρης απελευθέρωση του απλού ταχυδρομείου. Εταιρείες όπως η SPEEDEX διαθέτουν ήδη όλη την απαραίτητη υποδομή (δίκτυο, κέντρο διαλογής κλπ) για να δραστηριοποιηθούν επιτυχημένα στον τομέα αυτό,
Συμπερασματικά, ο κλάδος των ταχυδρομικών υπηρεσιών παραμένει ενας ελκυστικός τομέας δραστηριοποιήσης για έναν υποψηφιο franchisee κάτω βέβαια από την ομπρέλλα μιας μεγάλης εδραιωμένης επιχείρησης όπως η SPEEDEX…
F.S.: Ποιο είναι το προφίλ των υποψήφιων franchisees και τι πρέπει να προσφέρει ένα δίκτυο franchise για μια επιτυχημένη συνεργασία;
Γ.Α.: Το προφίλ του franchisee της SPEEDEX είναι του δραστήριου αυτοαπασχολούμενου επιχειρηματία που επιθυμεί να ανοίξει την δική του οικογενειακή επιχείρηση σεβόμενος και ακολουθώντας τις οδηγίες και το know-how μιας εδραιωμένης επιχείρησης όπως η SPEEDEX. H προηγούμενη εμπειρία στον συγκεκριμένο κλάδο δεν είναι απαραίτητη. Στην SPEEDEX, ο συνεργάτης franchisee επωφελείται από ένα δυνατό brand-name, απο την οργάνωση μιας σύγχρονης επιχείρησης, απο την βαθιά τεχνογνωσία που προσφέρει η δραστηριοποίηση της στον κλάδο από το 1986 αλλά και από την υποστήριξη της εταιρείας σε όλους τους τομείς: σχεδιασμός και διαμόρφωση του καταστήματος, υλοποίηση ενός περιεκτικού προγράμματος εκπαίδευσης, συνεχής καθοδήγηση σε θέματα λειτουργίας και εμπορικής πολιτικής.
Το σημαντικότερο, όμως, όλων που ξεχωρίζει το franchise της SPEEDEX από τα υπόλοιπα είναι ότι με την έναρξη της λειτουργίας κάθε νέου καταστήματος αυτομάτως γίνεται μεταφορά του υπάρχοντος και ενεργού πελατολογίου της περιοχής στον franchisee.
«Ο κλάδος των ταχυδρομικών υπηρεσιών παραμένει ένας ελκυστικός επιχειρηματικός τομέας για έναν υποψήφιο franchisee, κάτω βέβαια από την ομπρέλλα μιας μεγάλης εδραιωμένης επιχείρησης όπως η SPEEDEX»
F.S.: Τι είδους μοντέλα ανάπτυξης προσφέρονται (π.χ. multiunit, areadevelopment κ.λπ.)
Γ.Α.: Η πρόταση συνεργασίας μέσω franchising της SPEEDEX κινείται με βάση δύο τύπους καταστημάτων.
Ο πρώτος τύπος αφορά σε καταστήματα αποκλειστικής συνεργασίας και απασχόλησης. Στην περίπτωση αυτή ο franchisee δημιουργεί ένα κατάστημα SPEEDEX σύμφωνα με τις προδιαγραφές της εταιρείας και εξυπηρετεί αποκλειστικά και πλήρως μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις επιτυχημένων franchisee, οι οποίοι θέλησαν να επεκταθούν με νέο κατάστημα σε δεύτερη περιοχή ευθύνης (multi unit). Η εταιρεία αντιμετωπίζει θετικά και ενθαρρύνει τέτοια αιτήματα με την προϋπόθεση ότι ο franchisee έχει την δυνατότητα να συνεχίσει να εποπτεύει προσωπικά τα καταστήματα.
Ο δεύτερος τύπος αφορά σε επιλεγμένα υπάρχοντα καταστημάτα άλλης δραστηριότητας όπου με την κατάλληλη σηματοδότηση δημιουργείται ένα σημείο εξυπηρέτησης SPEEDEX τύπου shop-in-shop. Στα καταστήματα αυτά ο πελάτης έχει την δυνατότητα να παραδώσει ή να παραλάβει μια αποστολή (φάκελο ή δέμα) διευκολυνόμενος απο την εγγύτητα και τις ώρες λειτουργίας αυτών.