Είναι πολύ σημαντικό να δεί ο ίδιος ο υποψήφιος το επίπεδο ικανοποίησης των υπαρχόντων Franchisees και αν είναι δυνατόν να δεί και τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων. Τέλος, θεωρώ απαραίτητο ο υποψήφιος να ψάξει να δεί το κατά πόσο κορεσμένος είναι αυτός ο τομέας ή πώς εξελίσσεται. Προσωπική μου γνώμη είναι τα δίκτυα που στήθηκαν πριν χρόνια και δεν έχουν αλλάξει στο παραμικρό τον τρόπο λειτουργίας τους ή της παροχής των υπηρεσιών τους, είναι απαρχαιωμένα και δύσκολο να επιβιώσουν σε μια διαρκώς εξελισσόμενη κοινωνία, με διαφορετικές ανάγκες.
Πένυ Καρανάσιου Δ/νουσα Σύμβουλος των μεταφραστικών κέντρων ΕΡΜΗΝΕΙΑ
F.S.: Ποιες τάσεις θεωρείτε κυρίαρχες ή θα προκύψουν το επόμενο χρονικό διάστημα στην αγορά παροχής υπηρεσιών;
Π.Κ.: Ο τομέας της παροχής υπηρεσιών είναι προνομιούχος αυτή την εποχή για πολλούς λόγους. Αρχικά οι άνθρωποι που εργάζονται και παρέχουν υπηρεσίες δεν προβληματίζονται ως προς τα χρήματα που έχουν επενδύσει ή την επαγγελματική τους πορεία. Δεν υπάρχουν stock εμπορεύματα που πρέπει να αγοράσουν και έτσι όσο πουλάς τόσα και βγάζεις. Επίσης ο τομέας των υπηρεσιών δεν είναι συνήθως είδος πολυτελείας αλλά είδος ανάγκης για τους πελάτες μας και έτσι υπάρχει συνεχή εισροή πελατών.
Κυρίαρχες τάσεις είναι και θα είναι εν μέσω κρίσης, οι υπηρεσίες αυτές που κουμπώνουν πάνω σ αυτή την ιδέα του ‘είδους ανάγκης’. Οι υπηρεσίες που μπορούν και εξυπηρετούν βασικές ανάγκες των συνανθρώπων μας, με γρήγορο , ποιοτικό και οικονομικό τρόπο θα είναι κυρίαρχες. Ο τομέας των μεταφράσεων για παράδειγμα αποτελεί είδος ανάγκης πια για πολλές επιχειρήσεις που συνεργάζονται με το εξωτερικό ή ακόμα και για ιδιώτες που ψάχνουν το μέλλον τους σε τρίτες χώρες..
F.S.: Ποιες κατηγορίες ευνοούνται στις σημερινές οικονομικές συνθήκες;
Π.Κ.: Όπως προείπα και παραπάνω ο τομέας των υπηρεσιών που καλύπτει «ανάγκες» πελατών και δεν αποτελεί είδος πολυτελείας ή επιπρόσθετη υπηρεσία σε κάποιον άλλο τομέα.
F.S.: Ποια είναι τα προαπαιτούμενα για την επιτυχία σε κάθε επιμέρους κατηγορία (Αναφερθείτε στο δικό σας πεδίο δραστηριοτήτων).
Π.Κ.: Εμείς, στο Δίκτυο Μεταφραστικών Κέντρων ΕΡΜΗΝΕΙΑ παρέχουμε πολλές ολοκληρωμένες γλωσσικές υπηρεσίες που κουμπώνουν με την μετάφραση και τη διερμηνεία. Για όλες αυτές τις υπηρεσίες, βασικό συστατικό επιτυχίας είναι τα πολλά χρόνια εμπειρίας μας στο είδος, μέσω των οποίων αποκτήσαμε τεχνογνωσία και την τυποποιήσαμε. Στον τομέα μας, η άριστη γνώση μιας ή περισσοτέρων ξένων γλωσσών δεν επαρκεί. Θα πρέπει ο κάθε συνεργάτης ή ο υπεύθυνος της υπηρεσίας, να γνωρίζει πολύ καλά την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας στόχου καθώς και τις ‘γραφειοκρατικές διαδικασίες’ αυτής, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κάθε μετάφρασης ή υπηρεσίας.
Ένας άλλος παράγοντας επιτυχίας είναι η διαρκής μας εκπαίδευση και επιμόρφωση πάνω στον τομέα των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Όπως όλα, έτσι και ο τομέας των υπηρεσιών εξελίσσεται, και μεις στο ΕΡΜΗΝΕΙΑ είμαστε μέσα στις εξελίξεις αυτές. .
«Είναι πολύ σημαντικό να δεί ο ίδιος ο υποψήφιος το επίπεδο ικανοποίησης των υπαρχόντων Franchisees και αν είναι δυνατόν να δεί και τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων»
F.S.: Ποιο είναι το προφίλ των υποψήφιων franchisees και τι πρέπει να προσφέρει ένα δίκτυο franchise για μια επιτυχημένη συνεργασία;
Π.Κ.: Ο υποψήφιος Franchisee του ΕΡΜΗΝΕΙΑ θα πρέπει να γνωρίζει σε άριστο επίπεδο τουλάχιστον μια ξένη γλώσσα και να είναι καλός χρήστης Η/Υ. Πέραν αυτού θα πρέπει να είναι ένας άνθρωπος δραστήριος, με όρεξη για δουλειά, ανοιχτόμυαλος και με θέληση για συνεχή επιμόρφωση και εξέλιξη.
Για μια επιτυχημένη συνεργασία, το Δίκτυο προσφέρει στον franchisee όλα εκείνα τα ποιοτικά και γνωστικά στοιχεία που χρειάζεται ένας καινούργιος συνεργάτης ώστε να νιώσει ασφαλής και σίγουρος για την επαγγελματική του επιλογή.
F.S.: Πώς διασφαλίζεται η εκπαίδευση και η αποτελεσματική διαχείριση της γνώσης σε ένα δίκτυο υπηρεσιών;
Π.Κ.: Κάθε δίκτυο υπηρεσιών είναι διαφορετικό και πρέπει να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες. Εμείς στο ΕΡΜΗΝΕΙΑ, εξασφαλίζουμε στον κάθε νέο συνεργάτη ένα ολοκληρωμένο πακέτο γνώσεων πριν ακόμα μπει στο δίκτυο με την αρχική του εκπαίδευση. Κατόπιν αυτής, ο συνεργάτης ενημερώνεται και εκπαιδεύεται όποτε κριθεί χρήσιμο. Η ομάδα των Κεντρικών ΕΡΜΗΝΕΙΑ, ενημερώνεται συνεχώς και είναι μέσα στις εξελίξεις του χώρου, ώστε να ενημερώνει τον κάθε συνεργάτη για κάθε αλλαγή, είτε στις παρεχόμενες υπηρεσίες ώστε να βελτιστοποιήσουμε το σύστημα, είτε στον τρόπο λειτουργίας μας ώστε να εξυπηρετούμε πιο αποτελεσματικά τους πελάτες μας είτε ακόμα και στις αλλαγές του νομικού καθεστώτος που αφορά τη μετάφραση. Επίσης τα καταστήματα ΕΡΜΗΝΕΙΑ και οι συνεργάτες της περνούν συνεχώς από ποιοτικό έλεγχο ώστε η μετέπειτα εκπαίδευση και επιμόρφωση του κάθε συνεργάτη να είναι στις ανάγκες του κάθε συνεργάτη.
F.S.: Τι είδους μοντέλα ανάπτυξης προσφέρονται (π.χ. multiunit, areadevelopment κ.λπ.)
Π.Κ.: Στο ΕΡΜΗΝΕΙΑ παρέχονται δύο μοντέλα ανάπτυξης. Είτε αυτό του ολοκληρωμένου πακέτου, όπου ο συνεργάτης – franchisee ανοίγει κατάστημα με όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες, είτε shop-in-shop, όπου οι υπηρεσίες είναι πιο περιορισμένες αλλά το ίδιο ποιοτικές προς τον συνεργάτη και τους πελάτες του καταστήματος αυτού.
F.S.: Γιατί να επενδύσει κάποιος στην αγορά παροχής υπηρεσιών; Που θα πρέπει να εστιάσει την προσοχή του ο υποψήφιος franchisee και με ποια κριτήρια να επιλέξει την κατηγορία, το concept και την αλυσίδα;
Π.Κ.: Όπως προείπα, θεωρώ ότι ο τομέας παροχής υπηρεσιών είναι ένας πολύ καλός και σίγουρος τομέας ανάπτυξης. Αν δε, η υπηρεσία που προσφέρεται είναι είδος ανάγκης και όχι πολυτελείας, τότε η επιτυχία είναι ακόμα πιο βέβαιη και άμεση. Θεωρώ ότι ο υποψήφιος franchisee θα πρέπει αρχικά να επιλέξει έναν τομέα που θα του αρέσει να εργάζεται και να μην βασίσει την επιλογή του μόνο στο τι νομίζει θα είναι επικερδές. Επίσης θα πρέπει να μάθει την πορεία του δικτύου που θέλει να μπεί. Ακόμα καλύτερα θα ήταν να μιλήσει και με μερικούς υπάρχοντες franchisees του Δικτύου ώστε να δεί αν πράγματι όλα αυτά που προσφέρονται στα χαρτιά, προσφέρονται και στην πράξη… Είναι πολύ σημαντικό να δεί ο ίδιος ο υποψήφιος το επίπεδο ικανοποίησης των υπαρχόντων Franchisees και αν είναι δυνατόν να δεί και τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων. Τέλος, θεωρώ απαραίτητο ο υποψήφιος να ψάξει να δεί το κατά πόσο κορεσμένος είναι αυτός ο τομέας ή πώς εξελίσσεται. Προσωπική μου γνώμη είναι τα δίκτυα που στήθηκαν πριν χρόνια και δεν έχουν αλλάξει στο παραμικρό τον τρόπο λειτουργίας τους ή της παροχής των υπηρεσιών τους, είναι απαρχαιωμένα και δύσκολο να επιβιώσουν σε μια διαρκώς εξελισσόμενη κοινωνία, με διαφορετικές ανάγκες.