Αρχική ResourcesΆρθρα Franchising 2024: Θετικό πρόσημο ανάπτυξης – Μεγέθυνση Μεριδίων
Franchising 2024: Θετικό πρόσημο ανάπτυξης – Μεγέθυνση Μεριδίων

Franchising 2024: Θετικό πρόσημο ανάπτυξης – Μεγέθυνση Μεριδίων

σύνταξη sotirisroot
0 σχόλια

Το 2024 αποτελεί μια χρονιά ήπιας ανάπτυξης για τον χώρο του franchising στην Ελλάδα, με θετικές προοπτικές αλλά και προκλήσεις που καθορίζουν τη στρατηγική των επιχειρήσεων. Η αγορά επηρεάζεται από την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των επιχειρηματικών μοντέλων και της στρατηγικής ανάπτυξης των δικτύων. Παρά τις δυσκολίες, η αγορά του franchising παραμένει ζωντανή, με την εστίαση, τα convenience stores, την ομορφιά και την ευεξία να πρωτοστατούν. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τις τάσεις που διαμορφώνουν το franchising στην Ελλάδα το 2024 και τις προοπτικές για το 2025.

Κλάδοι με Ισχυρή Ανάπτυξη: Εστίαση και Ευεξία στην Κορυφή

Το 2024, οι τομείς της εστίασης, των convenience stores, της ομορφιάς και της ευεξίας κυριαρχούν στο franchising στην Ελλάδα. Τα convenience stores γνωρίζουν μεγάλη ζήτηση, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν άμεση και εύκολη πρόσβαση σε βασικά προϊόντα. Παράλληλα, η εστίαση, και ειδικότερα τα concepts γύρω από το street food και τα εξειδικευμένα καφέ, συνεχίζουν να αναπτύσσονται, αξιοποιώντας τα νέα καταναλωτικά πρότυπά, τις αλλαγές στην αγορά εργασίας και διαχείρισης του ελεύθερου χρόνου, τη δυναμική της τουριστικής κίνησης  αλλά και την συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος καθώς και τη στροφή των καταναλωτών προς το ποιοτικό και προσιτό φαγητό.

Το business franchise leasing αναδεικνύεται ως σημαντικό εργαλείο για την ταχεία επέκταση αυτών των κλάδων, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα προσέλκυσης franchisees και γρήγορης δημιουργίας νέων καταστημάτων με χαμηλότερο αρχικό κόστος.

Οι αλυσίδες franchise εστιάζουν επίσης στην ενίσχυση της δέσμευσης των πελατών, επενδύοντας σε τεχνολογικές λύσεις που αναβαθμίζουν την εμπειρία τους και ενδυναμώνουν τη σχέση με το brand.

franchising 2024 convenience stores

Η Τεχνολογία στο Επίκεντρο της Ανάπτυξης

Η τεχνολογία συνεχίζει να παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη καθώς και στη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς των δικτύων franchise το 2024. Τα ψηφιακά εργαλεία, όπως τα CRM και οι πλατφόρμες e-commerce, διευκολύνουν τη διαχείριση των πωλήσεων και βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών. Πολλά δίκτυα επενδύουν σε προσωποποιημένες καμπάνιες μέσω social media, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα και την προσέλκυση πελατείας.

Η καινοτομία στις υπηρεσίες, όπως οι εφαρμογές click-and-collect, δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να απολαμβάνουν την ευκολία του ψηφιακού κόσμου σε συνδυασμό με την άμεση φυσική εξυπηρέτηση, καθιστώντας τα δίκτυα πιο ανταγωνιστικά. Παράλληλα, οι αλυσίδες franchise εστιάζουν στην αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών τους, δημιουργώντας πιο προσωποποιημένες και ευχάριστες αγοραστικές εμπειρίες.

Η Δυναμική των Multiunit και Multibrand Franchisees

Η ανάπτυξη των δικτύων franchise στην Ελλάδα το 2024 στηρίζεται σημαντικά σε multiunit και multibrand franchisees. Αυτοί οι επιχειρηματίες επενδύουν σε πολλαπλές μονάδες ή σε διαφορετικά brands, εκμεταλλευόμενοι τη συσσωρευμένη εμπειρία τους, την πιστοληπτική ικανότητά τους και τις οικονομίες κλίμακας που προκύπτουν. Αυτή η τάση αντισταθμίζει τη μειωμένη ροή νέων single franchisees, καθώς οι νεοεισέρχομενοι επενδυτές αναζητούν μεγαλύτερη ασφάλεια και εδραιωμένες ευκαιρίες. Παράλληλα οι Franchisors ευνοούν την ελεγχόμενη ανάπτυξη υφιστάμενων Franchisees μια και εμπειρία διαθέτουν αλλά και πόρους να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα αυτή τη φάση αλλαγών της αγοράς.

Οι multiunit και multibrand franchisees ενισχύουν τη σταθερότητα των δικτύων, προσφέροντας καλύτερη διαχείριση και ευελιξία στην επέκταση. Παράλληλα, οι αλυσίδες franchise, εκτός από την αναμόρφωση του επιχειρηματικού μοντέλου, επενδύουν – με τη βοήθεια και της τεχνολογίας – στη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας και της δέσμευσης των καταναλωτών, διαμορφώνοντας έτσι νέες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους.

franchising 2024

Η τεχνολογία συνεχίζει να παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη καθώς και στη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς των δικτύων franchise το 2024.

Δυσκολίες και Προκλήσεις: Εξέλιξη και Προσαρμογή

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα δίκτυα franchise το 2024 είναι η δυσκολία στην εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού. Η μείωση της ανεργίας έχει περιορίσει το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα στην αγορά εργασίας και δυσχεραίνοντας την εύρεση κατάλληλων υπαλλήλων. Αυτό το γεγονός εντείνει την αναβλητικότητα των επενδυτών, μεγαλώνοντας τον κύκλο λήψης αποφάσεων, καθώς οι επιχειρηματίες διστάζουν να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις χωρίς να εξασφαλίσουν σταθερή στελέχωση.

Ταυτόχρονα, η αύξηση του κόστους προσωπικού, των πρώτων υλών και της ενέργειας επηρεάζει αρνητικά τα περιθώρια κερδοφορίας των δικτύων. Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην ανταγωνιστικότητα των τιμών τους και την ανάγκη να διατηρήσουν την ποιότητα των υπηρεσιών, αναζητώντας λύσεις για τη βελτιστοποίηση των εξόδων τους.

Προοπτικές και Ευκαιρίες για το 2025: Επενδύοντας στο Μέλλον

Καθώς το 2024 πλησιάζει στο τέλος του, οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν θετικές, παρά τις προκλήσεις. Η αναμενόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης και η στροφή των καταναλωτών προς πιο εξατομικευμένες και ποιοτικές εμπειρίες αναμένεται να λειτουργήσουν ως κινητήριες δυνάμεις για την αγορά. Τα δίκτυα που επενδύουν στην καινοτομία και τη διαφοροποίηση έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Παράλληλα, οι διεθνείς αλυσίδες αναμένεται να επαναξιολογήσουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά, καθώς η σταθεροποίηση της οικονομίας μπορεί να ανοίξει νέες ευκαιρίες συνεργασιών και επενδύσεων. Η περαιτέρω χρήση του business franchise leasing και η στήριξη από multiunit και multibrand franchisees παρέχουν τα απαραίτητα εργαλεία για τη συνέχιση της ανάπτυξης, ενώ οι στρατηγικές επενδύσεις στην ψηφιοποίηση και την τεχνολογία ενισχύουν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Franchising με Πρωταγωνιστές την Καινοτομία και την Προσαρμοστικότητα

Το 2024 αποτελεί μια χρονιά προκλήσεων αλλά και ευκαιριών για το franchising στην Ελλάδα. Η δυναμική των multiunit και multibrand franchisees, η χρήση του business franchise leasing, και η επένδυση στην τεχνολογία διαμορφώνουν ένα πλαίσιο για σταθερή ανάπτυξη. Παρά τις προκλήσεις στην εξεύρεση προσωπικού και το αυξημένο κόστος λειτουργίας, η ευελιξία των δικτύων και η στρατηγική τους προσαρμοστικότητα διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά. Με το βλέμμα στο 2025, το franchising παραμένει ισχυρός πυλώνας της ελληνικής επιχειρηματικότητας, έτοιμο να εκμεταλλευτεί τις νέες ευκαιρίες και να εξελιχθεί σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς.

Πηγή

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ