Αυτή η ερώτηση μπορεί να σας βοηθήσει να αποφασίσετε κατά πόσον πληρείτε τα βασικά κριτήρια και τη θέληση να επεκτείνετε την επιχείρησή σας μέσω του franchising.
Έχετε στο νου σας πως ουδείς είναι έτοιμος να αναπτύξει την επιχείρησή του με τη μέθοδο του Franchise μέχρι να περάσει από αυτή τη διαδικασία. Αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια για να αναδείξουν εάν υπάρχει πιθανότητα επιτυχίας. Απαντήστε αυτές τις ερωτήσεις και δείτε πως ανταποκρίνεστε σε αυτά τα κριτήρια.
1. Είστε αξιόπιστος; Η αξιοπιστία αντικατοπτρίζεται με διάφορους τρόπους∙ μέγεθος, αριθμός μονάδων, χρόνια λειτουργίας, όψη, αναγνωρισιμότητα, κερδοφορία, δύναμη διοίκησης, δημόσια ικανοποίηση, κ.λπ.
2. Είστε ικανοποιητικά διαφορετικός; Αυτό έρχεται με τη μορφή της ποιότητας και / ή της ανάγκης για ένα προϊόν ή μιας υπηρεσίας, μειωμένο κόστος επένδυσης, μοναδική στρατηγική μάρκετινγκ, αγορές στόχους, ένα σπουδαίο σύστημα, ένα μοναδικό όνομα και / ή μάρκα, κλπ.
3. Μπορεί η γνώση να μεταβιβαστεί; Μπορείτε να διδάξετε το σύστημά σας σε άλλους; Μιλώντας γενικά, εάν η επιχείρηση είναι τόσο πολύπλοκη ώστε να μην μπορεί να διδαχθεί σε έναν Franchisee, σε διάστημα 3 μηνών, πιθανόν να είναι δύσκολο να αναπτύξετε την επιχείρησή σας μέσω της μεθόδου Franchise.
4. Μπορεί η επιχειρηματική σας ιδέα να προσαρμοστεί από μια τοποθεσία σε μια άλλη; Αναλογιστείτε κατά πόσο σας επηρεάζουν θέματα όπως διαφορετική νομοθεσία και ρυθμίσεις σε έναν άλλο τόπο, καταναλωτικές προτιμήσεις, μοναδικές τοποθεσίες, ή τα ταλέντα του ανθρώπου πίσω από τη βασική ιδέα. Ένας άλλος παράγοντας προσαρμοστικότητας είναι το αναμενόμενο μέγεθος του συστήματος Franchise (πάνω από το 50% όλων των επιχειρήσεων που έχουν επεκταθεί μέσω του franchising έχουν 20 ή λιγότερους Franchisee – δεν είναι απαραίτητο να έχετε εκατοντάδες, ούτε ακόμα δεκάδες Franchise, και δεν είναι απαραίτητο να έχετε επεκταθεί σε εθνικό, ή ακόμα και σε περιφερειακό επίπεδο).
5. Είναι το σύστημα σας αποδεδειγμένο; Με άλλα λόγια, το σύστημα σας δουλεύει, και παρόλο που μπορεί να χρειάζεται να τελειοποιηθεί, είναι ένα επιτυχημένο πρωτότυπο. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι αναγκαστικό να έχετε πάνω από μία τοποθεσίες. Πολλοί πιστεύουν πως πρέπει να ανοίξουν πάνω από ένα καταστήματα, ώστε να αποδείξουν πως μπορούν να αναπτυχθούν μέσω της μεθόδου Franchise.
6. Είναι το σύστημα σας καταγεγραμμένο; Ενώ όλες οι επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν συστήματα, δεν είναι όλες αρκούντως καταγεγραμμένες. (Μια Εταιρεία Ανάπτυξης Franchise θα σας βοηθήσει να καταγράψετε τις πολιτικές σας, τις διαδικασίες, τα συστήματα, τις φόρμες και τις επιχειρηματικές πρακτικές σας σε ένα συνεκτικό, φιλικό προς τον χρήστη εγχειρίδιο λειτουργίας και / ή ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα εκπαίδευσης.)
7. Είναι το σύστημα σας προσιτό οικονομικά; Η οικονομική προσιτότητα αντικατοπτρίζει την μελλοντική ικανότητα ενός Franchisee να αγοράσει το Franchise σας, και όχι μόνο το πραγματικό κόστος του Franchise.
8. Θα λάβει ο Franchisee σας μια ικανοποιητική απόδοση στην επένδυση; Αυτό είναι το πραγματικό, οξύ τεστ της δυνατότητας επέκτασης της επιχείρησής σας μέσω της μεθόδου Franchise. Ένα Franchise πρέπει να είναι κερδοφόρο, αλλά κερδοφόρο και όταν τα τέλη προς εσάς έχουν πληρωθεί. (Το να είναι κερδοφόρο, επίσης, περιλαμβάνει την ικανότητα του Franchisee να μπορεί να βγάζει ένα εισόδημα). Η κερδοφορία είναι πάντα σχετική και πρέπει να μετριέται έναντι άλλων επενδύσεων συγκρινόμενου ρίσκου που απαιτούν κεφάλαια.
9. Υπάρχουν τάσεις και συνθήκες στην αγορά που θα επηρεάσουν το Franchise σας; Αν και δεν αποτελεί δείκτη της δυνατότητας ανάπτυξης της επιχείρησής σας μέσω της μεθόδου Franchise, οι τάσεις αποτελούν κλειδί στον σχεδιασμό και στον συγχρονισμό. Θα χάσετε κάτι περιμένοντας;
10. Έχετε το κεφάλαιο για να επεκτείνετε την επιχείρησή σας μέσω της μεθόδου Franchise; Ενώ το franchising είναι ένας χαμηλού κόστους τρόπος επέκτασης της επιχείρησής σας, το να επεκτείνετε την επιχείρησή σας μέσω της μεθόδου Franchise εξακολουθεί να κοστίζει χρήματα. Θα χρειαστείτε κεφάλαιο και πόρους για να αναπτύξετε ένα πρόγραμμα Franchise.
11. Έχετε προσήλωση στις σχέσεις; Οι επιτυχημένοι Franchisor εστιάζουν στο χτίσιμο σχέσεων με τους Franchisee, που είναι αμοιβαία εποικοδομητικές. Οι ισχυρές σχέσεις σας επιτρέπουν να πουλάτε Franchise απρόσκοπτα και να εισαγάγετε (προωθείτε) τις απαραίτητες αλλαγές πιο εύκολα.
12. Έχετε την δύναμη της διοίκησης; Αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό συστατικό. Ο πιο κοινός παράγοντας αποτυχίας των Franchisor είναι η υποστελέχωση και η έλλειψη εμπειρίας. Όχι τόσο εμπειρία στο franchising, αλλά μάλλον, εμπειρία στο επιχειρείν.