Είναι γεγονός πως ο Τουρισμός είναι από τους πιο αποδοτικούς κλάδους της ελληνικής Οικονομίας, καθώς προσφέρει δυναμικές ευκαιρίες στους επιχειρηματίες που θέλουν να αποκτήσουν το δικό τους μερίδιο στην αγορά της «βαριάς βιομηχανίας» της χώρας.
Ειδικά για φέτος, τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα, καθώς ο αριθμός των τουριστών που σχεδιάζουν να επισκεφτούν την Ελλάδα, αναμένεται να είναι σημαντικά αυξημένος. Για παράδειγμα, πολύ υψηλός είναι ήδη ο αριθμός των κρατήσεων από χώρες όπως η Γερμανία ή η Ρωσία ενώ ο ΣΕΤΕ προβλέπει αύξηση των τουριστικών εσόδων κατά 14,5 δισ. ευρώ και ενίσχυση των τουριστικών αφίξεων σε 27 εκατ. άτομα.
Εν τω μεταξύ, η τουριστική αγορά αλλάζει, ο ευρωπαίος τουρίστας επίσης αλλάζει και αναζητά υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες. Υπηρεσίες που να χαρακτηρίζονται από τη δική τους μοναδική ταυτότητα, ώστε να κερδίσει μια διαφοροποιημένη, αναγνωρίσιμη αγοραστική εμπειρία.
Ο επιχειρηματίας λοιπόν που θέλει να δραστηριοποιηθεί στον Τουρισμό είναι σημαντικό να κατανοήσει τις αλλαγές που σημειώνονται στον χώρο και να αναζητήσει μοναδικές, καινοτόμες προτάσεις που θα του εξασφαλίσουν μία επιτυχημένη πορεία, εντός ενός ολοκληρωμένου και σωστά δομημένου επιχειρηματικού πλαισίου.
Το franchising , ως αναπτυξιακό μοντέλο αναδεικνύεται ως ένας εκ των πρωταγωνιστών στον χώρο του Τουρισμού, καθώς μπορεί να εξασφαλίσει στοιχεία όπως η διαφοροποίηση και η ποιότητα των υπηρεσιών που οδηγούν στην εξωστρέφεια και στην ανάπτυξη.
Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να προσέξει όμως ο υποψήφιος franchisee;
Όπως έχουν λοιπόν διαμορφωθεί πλέον οι νέες συνθήκες, τα συστήματα franchise μπορούν να αποτελέσουν τη λύση για την κερδοφόρο επιχειρηματικότητα, εφόσον είναι σε θέση να εξασφαλίσουν εκείνα τα στοιχεία ποιότητας, διαφοροποίησης, διαφορετικής αγοραστικής εμπειρίας, διαφορετικού μοντέλου λειτουργίας και εξυπηρέτησης που απαιτεί ο σύγχρονος επισκέπτης.
Υπάρχουν συστήματα franchise που ως concept, οργάνωση, δομή αλλά και επιχειρηματική πρόταση μπορούν να απαντήσουν αποτελεσματικά σε αυτές τις νέες προκλήσεις.
Ευέλικτη δομή αρχικής επένδυσης, οργανωμένα συστήματα υποστήριξης, εγχειρίδια λειτουργίας, κεντρικό σύστημα προμηθειών, εκπαιδευμένο προσωπικό, ειδικά σχεδιασμένο μενού και αρχιτεκτονική τιμών είναι κάποια μόνο από τα βασικά στοιχεία ενός επιτυχημένου καταστήματος franchise.
Και βεβαίως ένα διαφοροποιημένο προϊόν ή υπηρεσία ικανό να προσελκύσει το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών κάθε προορισμού, που έστω και μια φορά θα επιλέξουν να το απολαύσουν…
Πολύ σημαντικό είναι επίσης να υπάρχει ένα ειδικά σχεδιασμένο επικοινωνιακό πλάνο που να αξιοποιεί στο έπακρο τα social media, επιταχύνοντας την αναγνωρισιμότητα και ταυτόχρονα διευρύνοντας την αγοραστική εμπειρία.
Ας δούμε τώρα κάποια παραδείγματα εδραιωμένων και νέων franchise concepts μπορούν να αξιοποιηθούν ιδανικά εκτός από τα μεγάλα αστικά κέντρα και σε νησιά και λοιπά τουριστικά μέρη και προορισμούς που αποτελούν πόλο έλξης για χιλιάδες έλληνες και ξένους τουρίστες κάθε χρόνο.
PURE JUICE BAR: Η πιο «φρέσκια» ιδέα στο Franchising
Coffee Berry: Η νέα τάση του street cafe
Wok Spot: Το απολαυστικότερο Asian street food spot
PIZZA FAN: H pizza στα καλύτερά της
HOT HOT BURGER BAR: Γεύσεις και κερδοφορία σε ρυθμούς ροκ εν ρολ
ΚΟΙ SUSHI BAR: Ο βασιλιάς του sushi
Chick In ΚΑΛΑΪΤΖΗ: Η εξειδίκευση στο κοτόπουλο
ESTRELLA: Γεύσεις με νεοϋορκέζικο αέρα
DAVINCI ARTISAN GELATO: Η gellateria που αλλάζει τα δεδομένα
Καυτή ΠΑΤΑΤΑ: H καυτή πρόταση franchise
Holiday Emotions: Το μέλλον του τουρισμού είναι εδώ
LOUKOUMANIA: Λαχταριστές γεύσεις – υψηλές αποδόσεις
KALAMAKI MOY: Νέος αέρας στην έννοια του ψητοπωλείου
Il BARRETTO: Η ιταλική κουζίνα στα καλύτερά της!