Αρχική Νέα Συνέδριο IFA 2025: Η χρονιά του franchicing!
Συνέδριο IFA 2025: Η χρονιά του franchicing!

Συνέδριο IFA 2025: Η χρονιά του franchicing!

σύνταξη sotirisroot
0 σχόλια

Το Συνέδριο IFA 2025 πραγματοποιήθηκε στις 10-13 Φεβρουαρίου στο Mandalay Bay στο Las Vegas, προσελκύοντας περισσότερους από 4.000 επαγγελματίες του franchising. Ο πρόεδρος και CEO της IFA, Matt Haller, άνοιξε το συνέδριο με αισιόδοξα μηνύματα για την ανάπτυξη του franchising, παρουσιάζοντας το νέο στρατηγικό πλάνο και την ανανεωμένη ταυτότητα του οργανισμού.

Η International Franchise Association (IFA) είναι ο κορυφαίος οργανισμός που εκπροσωπεί την παγκόσμια κοινότητα του franchising. Με περισσότερα από 60 χρόνια εμπειρίας, η IFA παρέχει εκπαιδευτικά προγράμματα, υποστηρίζει τα συμφέροντα των franchisors και franchisees και προωθεί την ανάπτυξη του κλάδου μέσω της θεσμικής εκπροσώπησης.

Το ετήσιο συνέδριο της IFA είναι η μεγαλύτερη και πιο επιδραστική εκδήλωση στον κόσμο του franchising, φέρνοντας κοντά χιλιάδες επαγγελματίες του χώρου, από κορυφαίους franchisors και franchisees έως ειδικούς στο marketing, τη στρατηγική και τις νομικές υπηρεσίες.

Συνέδριο IFA: Το 2025 θα είναι το “Έτος του Franchising”

Η IFA προβλέπει ραγδαία ανάπτυξη για το franchising το 2025, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Οικονομικών Προβλέψεων του οργανισμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία:

  • Αναμένεται αύξηση κατά 20.000 νέες μονάδες franchising στις ΗΠΑ.
  • Θα δημιουργηθούν πάνω από 210.000 νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο.
  • Το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα από τις δραστηριότητες franchising θα ξεπεράσει τα 936,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Matt Haller τόνισε πως η IFA επανατοποθετείται ως “information agent” και στρατηγικός σύμβουλος του franchising, μέσα από τη συγχώνευση με το Franchise Update Media, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2025. Η ανανεωμένη ταυτότητα της IFA, με νέο λογότυπο και ιστότοπο, υπογραμμίζει τον ρόλο της ως έγκυρο και αξιόπιστο πόλο πληροφόρησης για το franchising​.

Οικονομικό και Πολιτικό Περιβάλλον: Οι Προκλήσεις του Franchising

Η πολιτική ατζέντα των ΗΠΑ και η επιστροφή του Donald Trump στον Λευκό Οίκο δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον για το franchising. Σύμφωνα με τον Bruce Mehlman, πρώην Υφυπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ και σύμβουλο σε θέματα πολιτικής, η δεύτερη θητεία Trump θα έχει σημαντικές επιπτώσεις:

  • Ενδεχόμενες εμπορικές συγκρούσεις και αλλαγές στη φορολογική πολιτική που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και το κόστος λειτουργίας των franchise.
  • Μαζικές απελάσεις εργαζομένων χωρίς νόμιμα έγγραφα, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ελλείψεις εργατικού δυναμικού, ιδιαίτερα στους τομείς της εστίασης και της κατασκευής​.

Η IFA σχεδιάζει ένα τριπλό πλάνο δράσης για την προστασία του franchising:

  • Διατήρηση διμερούς υποστήριξης – Συνεργασία με Δημοκρατικούς και Ρεπουμπλικάνους πολιτικούς.
  • Ανάδειξη της σημασίας του franchising στις τοπικές κοινωνίες μέσω επιτυχημένων franchise ιστοριών.
  • Ενεργή επικοινωνία με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής – Οι franchisors καλούνται να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τους νομοθέτες, ώστε να διαμορφωθούν φιλικές προς το franchising πολιτικές​.

Χτίζοντας Σχέσεις Εμπιστοσύνης και Διαφάνειας

Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα του συνεδρίου ήταν η ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ franchisors και franchisees. Ο Patrick Doyle, Executive Chair της Restaurant Brands International (RBI), τιμήθηκε με το Hall of Fame Award της IFA 2024 και μίλησε για τη σημασία της διαφάνειας και της εμπιστοσύνης στις σχέσεις franchisor-franchisee.

Σύμφωνα με τον Doyle, η επιτυχία βασίζεται:

  • Στην ξεκάθαρη επικοινωνία των οικονομικών δεδομένων – Ο ίδιος τόνισε πως ο πιο σημαντικός δείκτης για ένα franchise είναι η απόδοση επί της επένδυσης (cash-on-cash return).
  • Στην κατανόηση των ρόλων – Οι franchisors προσφέρουν την απαραίτητη επιχειρηματική υποστήριξη, ενώ οι franchisees αναλαμβάνουν την υλοποίηση της στρατηγικής.
  • Στη συνεργασία για κοινή επιτυχία – Όταν όλοι έχουν κοινό στόχο, οι αλλαγές και οι βελτιώσεις πραγματοποιούνται πιο γρήγορα​.

Η νέα Πρόεδρος της IFA, Mary Kennedy Thompson, τόνισε πως το franchising χρειάζεται μια ανθρώπινη προσέγγιση. «Δεν μπορούμε απλά να μιλάμε στους franchisees. Πρέπει πρώτα να συνδεθούμε μαζί τους», δήλωσε, υπογραμμίζοντας την αξία της διαπροσωπικής επικοινωνίας και της αλληλοκατανόησης.

Το logo της IFA

Το συνέδριο IFA  2025 κατέστησε σαφές ότι το franchising βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και εξέλιξης. Η πρόκληση έγκειται στην προσαρμογή στις νέες οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες, ενώ η ενίσχυση των σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ franchisors και franchisees θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για τη μελλοντική επιτυχία. Με το σωστό μείγμα στρατηγικής, καινοτομίας και συνεργασίας, το 2025 έχει όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει “το έτος του franchising”!

Πηγή

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ