Ο κ. Απόστολος Βλάσης ήταν ο πρώτος franchisee της αλυσίδας Παραδοσιακό, για αυτό και φρόντισε να πραγματοποιήσει μεγάλη έρευνα αγοράς προτού προχωρήσει στην επένδυση. Ήρθε σε επαφή με πολλές εταιρείες και συνομίλησε με franchisors, ώστε να διασφαλίσει πως θα κάνει τη σωστή επιχειρηματική κίνηση.
«To Παραδοσιακό ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή στον χώρο της εστίασης στη Θεσσαλονίκη, λόγω της μεγάλης ποικιλίας προϊόντων που προσφέρει, καλύπτοντας τις ανάγκες όλων των κοινών, των value for money τιμών του, της προσεγμένης κατασκευής των καταστημάτων, καθώς και της σωστής εξυπηρέτησης του προσωπικού», αναφέρει.
Τι ρόλο έπαιξε για εσάς η γνωριμία με τους εκπροσώπους των franchisors πριν την τελική σας επιλογή;
Καθοριστικό ρόλο στο να πάρω την τελική απόφαση ήταν η γνωριμία με τους ανθρώπους της εταιρείας. Νομίζω πως όταν ξεκινάς μια επιχείρηση franchise το ήμισυ του παντός για την επιτυχία βασίζεται στη συνεργασία, την επικοινωνία και την εμπιστοσύνη που θα σου εμπνεύσουν οι ιδιοκτήτες της μητρικής εταιρείας.
Οι ώρες εργασίας κατά το άνοιγμα μιας επιχείρησης είναι πολλές. Σκεφτήκατε ποτέ, λόγω πίεσης ή κούρασης, ότι κάνατε λάθος επιλογή στο να γίνετε εσείς επιχειρηματίας;
Σίγουρα ήταν πολλές. Σε ένα νέο ξεκίνημα θεωρώ πως πρέπει να δώσεις όλη σου την ενέργεια. Εξαρχής το πίστευα και το διερεύνησα πάρα πολύ. Ποτέ δεν σκέφτηκα πως έκανα λάθος.
Υπήρξαν στιγμές που οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε θεωρήσατε ότι είναι ανυπέρβλητες; Πώς το ξεπεράσατε;
Εννοείται ότι σε οποιαδήποτε καινούρια επιχείρηση αναμένεις να αντιμετωπίσεις δυσκολίες και προκλήσεις. Όταν βρέθηκα σε εκείνη τη θέση διαπίστωσα πόσο σωστή επιλογή έκανα, αφού η ιδιοκτήτρια εταιρεία με την εμπειρία της και τους καταρτισμένους συνεργάτες της ήταν παρούσα ανά πάσα στιγμή και για οποιοδήποτε θέμα.
Πόσο σημαντική ήταν για εσάς η υποστήριξη της οικογένειάς σας σε ψυχολογικό και πρακτικό επίπεδο, πριν αποφασίσετε να δραστηριοποιηθείτε στη δική σας επιχείρηση;
Ίσως το πιο σημαντικό για να δημιουργήσεις κάτι είναι να έχεις την υποστήριξη των δικών σου ανθρώπων, στο συναισθηματικό και ψυχολογικό επίπεδο. Εγώ το πίστεψα, αυτοί μου έδωσαν ώθηση να το υλοποιήσω.
Εξετάσατε αν τα στοιχεία του χαρακτήρα σας ταιριάζουν με τη συμπεριφορά της ομάδας των franchisors και τον τρόπο διαχείρισης του δικτύου;
Φυσικά, όπως προανέφερα η επιτυχία σε μια εταιρεία franchise είναι η επικοινωνία και η εμπιστοσύνη που θα δημιουργηθεί από την ιδιοκτήτρια εταιρεία. Διέκρινα λοιπόν κοινά χαρακτηριστικά. Έτσι μετά από 2 χρόνια άψογης συνεργασίας διαπίστωσα ότι τους έχω δίπλα μου ως συνεργάτες από την πρώτη στιγμή, έως και σήμερα. Γι’ αυτό τον λόγο προχώρησα στη δημιουργία νέου καταστήματος, σε άλλη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Απευθυνθήκατε σε εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων franchise; Συμβουλευτήκατε κάποιον νομικό σύμβουλο προτού προχωρήσετε στην τελική συμφωνία με την εταιρεία;
Η έρευνα αγοράς και το business plan έγιναν από μένα τον ίδιο, την οικογένειά μου, καθώς και από έμπειρους συνεργάτες, καταρτισμένους σε κάποιους τομείς (π.χ. δικηγόρος, λογιστής, τεχνολόγος τροφίμων κ.λπ.). Μετά την ανάγνωση των όρων franchise και οι 2 νομικοί που συμβουλεύτηκα μου επιβεβαίωσαν πως πρόκειται για ένα δίκαιο, έντιμο συμβόλαιο που κατοχυρώνει και τις 2 πλευρές.
Πώς θα περιγράφατε τη μέχρι τώρα εμπειρία σας στο franchising;
Με μια λέξη τέλεια σε όλα τα επίπεδα!
Θες να αποκτήσεις το δικό σου Παραδοσιακό; Μάθε περισσότερα, εδώ.