Η ΑΒ Βασιλόπουλος υιοθετεί τη στρατηγική της «συγκατοίκησης» με Pepco και Holland & Barrett, μειώνοντας τα τετραγωνικά της σε 7 καταστήματα, ώστε να αναπτύξουν σημεία οι δύο πολυεθνικές αλυσίδες. Ακολουθώντας την τακτική της μείωσης τετραγωνικών σε καταστήματα που ο χώρος είναι πλεονάζων, την οποία έχουν ήδη εφαρμόσει αρκετές αλυσίδες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωράει σε στρατηγική συνεργασία με δύο διεθνείς αλυσίδες που βρίσκονται σε φάση εξάπλωσης στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για την πολωνική αλυσίδα ρούχων Pepco και τη Holland & Barrett, τη βρετανική αλυσίδα προϊόντων ευεξίας που αναπτύσσει στην χώρα μας ο όμιλος Φουρλή.
Σε ό,τι αφορά την Pepco, η συνεργασία αφορά σε πέντε καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα σε Σέρρες, Γρεβενά, Σάπες, Πτολεμαΐδα και Κομοτηνή. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, δεν πρόκειται για τη δημιουργία shop in shop, αλλά για μείωση του χώρου των καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος, ώστε στον παραχωρούμενο χώρο να δημιουργηθούν καταστήματα της πολωνικής αλυσίδας. Στην περίπτωση της Holland & Barrett, η συμφωνία αρχικά αφορά δύο καταστήματα και συγκεκριμένα τα Mega AB σε Ελληνικό και στην Εθνική Οδό στα Βόρεια Προάστια. Δεν αποκλείεται να επεκταθεί το επόμενο διάστημα και σε άλλα σημεία, καθώς μεταξύ των δύο εταιρειών υπάρχει στενή συνεργασία.
Συστήματα franchise συνεργάζονται για από κοινού παρουσία σε κλειστές αγορές, είτε για συντονισμένες κινήσεις σε διεθνείς αγορές-στόχους, είτε συνεπενδύοντας σε υποδομές logistics, είτε ενώνοντας τις δυνάμεις τους για κοινές αγορές.
Στρατηγικές κινήσεις «συμβίωσης»
Πέρα από τους προφανείς οικονομικούς λόγους, οι κινήσεις αυτές θεωρούνται στρατηγικές, καθώς δημιουργούνται εμπορικοί πόλοι και συνέργειες μεταξύ μη ανταγωνιστικών αλυσίδων. Στη στήλη editorial του ετήσιου οδηγού ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2023, αναφέρεται για τη «συμβίωση» των brands: «Χαρακτηριστικό, επίσης, της περιόδου είναι η συνεργασία μεταξύ ισχυρών συστημάτων franchise, είτε αναλαμβάνοντας κοινές πρωτοβουλίες αναπτυξιακού χαρακτήρα, είτε βελτιώσεις των επιχειρησιακών λειτουργιών τους ή ακόμα από κοινού αξιοποίηση της αγοραστικής τους δύναμης. Συστήματα franchise συνεργάζονται για από κοινού παρουσία σε κλειστές αγορές, είτε για συντονισμένες κινήσεις σε διεθνείς αγορές-στόχους, είτε συνεπενδύοντας σε υποδομές logistics, είτε ενώνοντας τις δυνάμεις τους για κοινές αγορές. Αξιοποιούν κοινούς πόρους, βελτιώνοντας την ανταγωνιστική τους θέση στην ελληνική αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τακτική αυτή είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη το τελευταίο διάστημα στην ελληνική αγορά με πρώτη τη Fourlis, η οποία «συρρίκνωσε» τα καταστήματα της IKEA σε Λάρισα και Ιωάννινα και προχώρησε σε εμπορική εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων για ενοικίαση σε άλλες εμπορικές επιχειρήσεις. Αντίστοιχες κινήσεις πραγματοποίησε και η Public κυρίως σε καταστήματα της πρώην Media Markt, με πιο χαρακτηριστικές κινήσεις αυτές σε Λεωφ. Συγγρού όπου στα επιπλέον τετραγωνικά δημιουργήθηκε κατάστημα Pepco, και στην Παλλήνη με τη δημιουργία ενός JYSK.