Το διάσημο βρετανικό brand ζυμωτής πίτσας Franco Manca ήρθε στην Ελλάδα, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στη Νέα Φιλαδέλφεια. Η Franco Manca (“o Franco λείπει”) είναι ένα brand που συνδυάζει την παραδοσιακή τεχνική πίτσας της Νάπολι από όπου και ο ιδρυτής του πρώτου καταστήματος, με τις ανάγκες της σύγχρονης και fast-paced βρετανικής αγοράς εστίασης.
Στην Ελλάδα, η Franco Manca έρχεται χάρη στο όραμα της ομάδας τριών έμπειρων ανθρώπων του φαγητού, των σεφ Σπύρου και Βαγγέλη Λιάκου οι οποίοι έχουν δώσει τα πολυαγαπημένα από το κοινό, Basegrill, Travolta, Cookoovaya και Hoocut αλλά και του Πάνου Ιωαννίδη, γνωστού στο ευρύ κοινό από την τηλεοπτική εκπομπή Master Chef αλλά και από το ιταλικό εστιατόριο Ovio.
Ένα franchise για την ποιοτική ναπολιτάνικη πίτσα
Η νέα πρόταση της Franco Manca βασίζεται στον συνδυασμό της παραδοσιακής συνταγής από τη Νάπολι, των αυστηρά ελεγμένων και ποιοτικών πρώτων υλών και στην εμπειρία τριών ανθρώπων που ξέρουν τη δουλειά του σεφ και έχουν στην πράξη αγαπήσει το ιταλικό φαγητό και βέβαια στην παρουσία του παραδοσιακού φούρνου πίτσας που θεωρείται ανώτερος από τους αντίστοιχους ηλεκτρικούς φούρνους που υπάρχουν σε άλλες μαζικές αλυσίδες πίτσας.
Στην Franco Manca θα βρείτε οκτώ προτάσεις για πίτσες, ενώ θα υπάρχουν και πίτσες ημέρας, οι οποίες θα αλλάζουν κάθε εβδομάδα. Ορεκτικά, δύο σαλάτες και επιδόρπια. Για την ολοκλήρωση της ναπιλοτάνικης γευστικής εμπειρίας, μπορείτε να συνοδεύσετε την πίτσα σας με ιταλικά κρασιά και aperitivi.
Όσον αφορά την εταιρεία που “τρέχει” τη Franco Manca στην Ελλάδα, συνεργάζεται για τα δικαιώματα franchising με τον όμιλο Fulham Shore, στον οποίο ανήκουν οι αλυσίδες εστιατορίων Franco Manca και Real Greek. Συνδετικός κρίκος της ελληνικής εταιρείας με τον βρετανικό όμιλο είναι ο άνθρωπος πίσω από την Pizza Express, o James Ravanο. Την τεχνογνωσία για τη μεταφορά και την υλοποίηση του concept στην Ελλάδα αναφορικά με το υλικό σκέλος της παρασκευής των προϊόντων έχει αναλάβει ο σεφ Πάνος Ιωαννίδης για 12 χρόνια.
Επόμενοι σταθμοί της Franco Manca
H Franco Manca ήρθε στη Ν. Φιλαδέλφεια με στόχο να ανοίξει 6 καταστήματα σε βάθος τριών χρόνων ενώ συνολικά η ελληνική αγορά εκτιμάται ότι μπορεί να υποστηρίξει ως και 25 καταστήματα Franco Manca, τα μισά από όσα λειτουργούν ήδη στη Βρετανία. Ο επόμενος σταθμός είναι να ανοίξει εστιατόριο στο Περιστέρι, ενώ αναζητούνται οι τολμηροί franchisees που θα πλαισιώσουν το δυναμικά αναδυόμενο brand και θα σφραγίσουν τη λατρεία του κοινού για ναπολιτάνικη πίτσα που ψήνεται στους 450 βαθμούς.
Προκλήσεις και στάσεις της ελληνικής αγοράς
Η ελληνική αγορά βασίζεται πάρα πολύ στον κλάδο της εστίασης, ο οποίος αποτελεί και την “ατμομηχανή” του ελληνικού franchising, όπως έχουμε αναφέρει σε σχετικό αφιέρωμα για τον συγκεκριμένο κλάδο. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο κλάδος της εστίασης υπόσχεται από μόνος του επιτυχία στον νέο franchisor. Συγκεκριμένα, πρέπει να ισχύουν τρία βασικά στοιχεία, ώστε να μπορεί κανείς να εγγυηθεί την επιτυχή ανάπτυξη ενός νέου δικτύου:
- Ένα αποδεδειγμένο και σταθερό επιχειρηματικό μοντέλο, που να μπορεί να αναπαραχθεί με επιτυχία.
- Δεξιότητες στο πώς θα προσελκύει, εκπαιδεύει, αναπτύσσει και ηγείται μιας ομάδας franchisees υψηλών αποδόσεων.
- Επαρκείς πόρους, προκειμένου να καλύψει τις απαιτήσεις, τις αναγκαίες υποδομές, την τεχνογνωσία, που σχετίζονται με την ανάπτυξη του δικτύου
Η ελληνική αγορά έχει αλλάξει αρκετά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πέρα από την καφεστίαση, που αναδείχθηκε σε βασικό πυλώνα κερδοφορίας για την εστίαση γενικότερα, οι νέες καταναλωτικές συνήθειες είναι εδώ. Η Franco Manca αναμετριέται με ένα καταναλωτικό κοινό που ζητά πλέον περιορισμένο μέγεθος, για γρήγορη κατανάλωση, αλλά και ταυτόχρονα επιθυμεί υψηλή ποιότητα και φρεσκάδα, συνεπώς δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην τοπική προέλευση. Οι προκλήσεις είναι μπροστά και έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα τα καταφέρει σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.