Τα social media και γενικότερα το digital marketing επηρεάζει σημαντικά τις τάσεις, την αγορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο χώρος της ομορφιάς και των beauty brands, όπου η επίδραση των social media είναι τεράστια.
Το σύνολο των αναφορών στην κατηγορία του Beauty, αγγίζει εξαιρετικά μεγάλα νούμερα. Πιο συγκεκριμένα, πλησιάζει τις 83.631 και είναι το μεγαλύτερο από όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Οι αναφορές αυτές αφορούν όλη την κατηγορία, καλύπτοντας λέξεις κλειδιά του Makeup, Skincare, Haircare & Fragrances, ενώ αφορούν μόνο τα “δημόσια” δεδομένα.
Ένας από τους λόγους που η κατηγορία της ομορφιάς έχει τέτοιες μεγάλες διαστάσεις, είναι και το γεγονός ότι η νέα γενιά των social media είναι πλέον έμπειροι ερευνητές.
Πρόκειται για καταναλωτές που ψάχνουν τα προϊόντα που θα αγοράσουν online, διαβάζουν συμβουλές, συγκρίνουν προϊόντα αλλά και δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο. Η επιρροή του κάθε social media χρήστη, συντελεί στο τελικό impact όλης της κατηγορίας.
Η σημαντικότητα της παρακολούθησης των social media mentions σήμερα γίνεται αναγκαία, αλλά ιδιαίτερα στην κατηγορία της ομορφιάς γίνεται επιτακτική.
Οι μάρκες ομορφιάς, θα πρέπει να εντάξουν στην καθημερινότητά τους ένα πρόγραμμα παρακολούθησης των social media mentions τους, που να χρησιμοποιεί τόσο τη συστηματική καταγραφή των αναφορών όσο και την δημιουργική και ποιοτική επεξεργασία των δεδομένων κατά τέτοιο τρόπο που να προσφέρουν actionable insights.