Ο κλάδος των τροφίμων είναι μια ελκυστική επιλογή για τους υποψήφιους franchisees γεγονός που καταγράφεται και στα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Franchising 2019, του Franchise Success σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους συμβούλους franchise της THE FRANCHISE CO.
Ανάμεσα στις υποκατηγορίες ξεχωρίζει ο κλάδος με προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας, όπου τα καταστήματα franchise παρουσιάζουν αυξητική πορεία. (Αύξηση 100% σε σχέση με το 2017).
Αυτόν τον κλάδο επέλεξε ο κ. Πασχάλης Δέλλιος, franchisee της Green Family στη Νέα Ερυθραία, για το νέο του επιχειρηματικό βήμα καθώς όπως αναφέρει συνδυάζει χαμηλό ανταγωνισμό και μεγάλη ανάπτυξη. Πέρα όμως από αυτό όπως εξηγεί «ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε για μένα το γεγονός πως η συγκεκριμένη δραστηριότητα, οι εξειδικευμένες γνώσης διατροφής και το γενικότερο well-being είναι χαρακτηριστικά με τα οποία ταυτίζομαι και σε ατομικό επίπεδο».
Γιατί όμως επέλεξε το franchising ως μέθοδο συνεργασίας;
«Μέσω του franchise εξασφάλισα την πολυετή τεχνογνωσία μίας από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες του κλάδου. Το κατάστημα σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε, γέμισε με χιλιάδες προϊόντα και επανδρώθηκε με εξειδικευμένο προσωπικό σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Επιπλέον η συνεχής υποστήριξη από τον franchisor με βοηθάει να αποφεύγω λάθος επιλογές, να βελτιώνομαι διαρκώς και να παραμένω ανταγωνιστικός σε ποιότητα προϊόντων και τιμές».
Η συνέχεια ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντική. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μεγάλη καθώς όπως αναφέρει διαπίστωσε πως «οι πελάτες μας δεν περιορίζονται από τα γεωγραφικά όρια του Δήμου Κηφισιάς. Έχουμε αρκετούς πελάτες από περιοχές από το Χαλάνδρι έως τον Άγιο Στέφανο. Από μόνο του το γεγονός αυτό αποκαλύπτει πολλά για τον αντίκτυπο του καταστήματος που υπερβαίνει τα όρια της τοπικής αγοράς.
Οι πρώτες εντυπώσεις που λάβαμε σχετίζονται με τον φιλικό σχεδιασμό του καταστήματος και την εξυπηρέτηση και τεχνογνωσία του προσωπικού.
Οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες φανερώνουν πως πλέον ο κόσμος εμπιστεύτηκε τα εξειδικευμένα προϊόντα μας καθώς και τις εξατομικευμένες προτάσεις από την ομάδα του καταστήματός μας».
Η συνεργασία με την Green Family…
Αυτό που μετράει σε μια εταιρεία είναι οι ίδιοι οι άνθρωποί της και αυτό ακριβώς το στοιχείο μέτρησε στην τελική επιλογή. «Από το προσωπικό που εξυπηρετεί στα καταστήματα μέχρι τον άνθρωπο που έχει αναπτύξει και διοικεί την εταιρεία», εξηγεί. «Στην αρχή σε ξαφνιάζουν με την αδιάκοπη εξυπηρετικότητά τους και τις εξειδικευμένες γνώσεις τους, και στη συνέχεια αντιλαμβάνεσαι πως σε όλους αυτούς ατομικά αλλά και σαν σύνολο οφείλεται η μοναδικότητα της αλυσίδας στους 4 βασικότερους τομείς: εμπειρία καταστήματος, εξυπηρέτηση, προιοντικό μείγμα και τιμολογιακή πολιτική».
Ένα κατάστημα ελκυστικό και ανταγωνιστικό στον κλάδο των βιολογικών προϊόντων
To μεγαλύτερο πλεονέκτημα για μένα της Green Family είναι πως δεν επαναπαύεται και διαρκώς αναζητεί τρόπους να εξελίσσεται. Ζούμε σε μία εποχή που τα πράγματα γύρω μας αλλάζουν διαρκώς και ο μεγαλύτερος κίνδυνος για μια εταιρεία είναι να επαναπαυθεί στην καταξιωμένη θέση της στην αγορά. Αυτό λοιπόν είναι το μεγαλύτερο όφελός μου από τη συνεργασία με την Green Family: Η σιγουριά πως το κατάστημα θα παραμείνει ελκυστικό στους καταναλωτές και άκρως ανταγωνιστικό στο κλάδο του.
Επιπλέον η συνεργασία με την Green Family προσφέρει την εμπειρία και τεχνογνωσία δεκαετιών της εταιρείας στο κλάδο των βιολογικών προϊόντων.
Σε μια συνεργασία franchise, o franchisee εκφράζει και εκπροσωπεί μέσω του καταστήματος του, τις αρχές, προσεγγίσεις αλλά και προοπτικές του franchisor. Σε αυτή την βάση λοιπόν και στον κλάδο των βιολογικών προϊόντων, η Green Family για εμένα αποτελεί την μοναδική επιλογή franchise.
To μεγαλύτερο πλεονέκτημα για μένα της Green Family είναι πως δεν επαναπαύεται και διαρκώς αναζητεί τρόπους να εξελίσσεται.
Τι να προσέξουν οι υποψήφιοι franchisees;
O κ. Δέλλιος συμβουλεύει ακόμα και αν υπάρχει εμπειρία σε παρεμφερείς κλάδους, να προτιμήσουν τη συνεργασία με μια καταξιωμένη στον κλάδο εταιρεία. «Θα αποκομίσετε πάρα πολλά οφέλη και θα ελαχιστοποιήσετε ενδεχόμενες λάθος επιλογές. Αν εντέλει αποφασίσετε να δραστηριοποιηθείτε, να είστε ειλικρινείς προς τους πελάτες σας, συνεργάτες αλλά και στους ανταγωνιστές σας. Με υγιείς συνεργασίες και ανταγωνισμό αναπτύσσεται ταχύτερα ο κλάδος συνολικά ενώ με καιροσκοπικές τακτικές ζημιώνεστε πρώτα οι ίδιοι αλλά και ο κλάδος εν γένει».