Στη σημερινή εποχή, όπου οι ρυθμοί της ζωής είναι πιο γρήγοροι από ποτέ, όλα γίνονται αυτοματοποιημένα, σε έναν ψηφιακό κόσμο. Το διαδίκτυο έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, προσφέροντας άνεση κι ευκολία, κάνοντας όμως την ανθρώπινη επαφή ολοένα και πιο σπάνια.
Σε αυτό το περιβάλλον, οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι απρόσωπες. Για να επιβιώσουν, πρέπει να συνδεθούν με το κοινό, τα μπουν στην «καρδιά» του, να αλληλεπιδράσουν μεταξύ του σε ένα βαθύτερο επίπεδο. Και εκεί είναι που εισέρχεται το brand storytelling, εργαλείο το οποίο αξιοποιεί επιτυχημένα το Café Femenino!
Το brand storytelling είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των γεγονότων και του συναισθήματος που εγείρει το brand. Δεν είναι πλέον μια πολυτέλεια, αλλά μια πρωταρχική ανάγκη για να εδραιώσει η επιχείρηση την παρουσία της, το κέρδος και την επιρροή που ασκεί.
Τρεις λόγοι γιατί το brand storytelling είναι το μέλλον του marketing:
-
Γιατί βοηθά τις επιχειρήσεις να ξεχωρίσουν
Στην αγορά υπάρχει υψηλός ανταγωνισμός. Κάθε μέρα, δημιουργούνται άπειρες ιστορίες και περιεχόμενο. Οι επιχειρήσεις ξοδεύουν μεγάλα ποσά σε όλο τον κόσμο, παλεύοντας για δευτερόλεπτα προσοχής από ακροατήρια που βομβαρδίζονται με παρόμοια μηνύματα. Το Διαδίκτυο, αφενός έχει απομυθοποιήσει το μάρκετινγκ καθιστώντας το προσβάσιμο σε όλους, αφετέρου, έχει αυξήσει τον βαθμό δυσκολίας – για τα brands που αξίζουν κι έχουν ποιότητα – να ξεχωρίσουν.
Δεν είναι αρκετό να προσφέρει η επιχείρηση ποιοτικά προϊόντα. Πρέπει να γνωρίζει πώς να μιλά γι’ αυτά, με τρόπο που να τη διαφοροποιεί από το πλήθος, όπως το Café Femenino.
Η καινοτομία του Café Femenino είναι πως για πρώτη φορά, μια επιχείρηση αφηγείται, τιμά και προβάλλει την ιστορία των γυναικών που εργάζονται σκληρά πίσω από κάθε κούπα καφέ που εμείς απολαμβάνουμε. Το Café Femenino δεν είναι ένα συνηθισμένο speciality coffee store. Mε έντονο το αίσθημα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, δεσμεύεται να δωρίζει 0,05€ ανά ποτήρι καφέ που πουλάει, στο Ίδρυμα Café Femenino Foundation, ώστε κάθε χρόνο να πραγματοποιείται κάποιο συγκεκριμένο έργο υποστήριξης των εννέα χωρών από όπου προμηθεύεται τον καφέ του, καταπολεμώντας τη φυλετική ανισότητα.
2.Γιατί δημιουργεί μία κοινότητα
Για να εδραιωθεί ένα brand στη συνείδηση του καταναλωτή, πρέπει να γίνει κάτι περισσότερο από προϊόν ή υπηρεσία. Το κοινό πλέον, μέσω του storytelling αλληλεπιδρά με το Café Femenino. Όποιος κρατά ένα ποτήρι Café Femenino, ουσιαστικά δηλώνει πως στηρίζει τον αγώνα του brand για την ισότητα των φύλων. Οι φίλοι του ανήκουν σε μία κοινότητα, στο παγκόσμιο κίνημα Café Femenino Foundation.
3. Γιατί η επιχείρηση γίνεται κερδοφόρα αλλά και «ανθρώπινη»
Το brand storytelling μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από το να συνδέσει την επιχείρηση με το κοινό, να την ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές και να οδηγήσει στην αύξηση της κερδοφορίας της. Μπορεί να δημιουργήσει σημαντικό αντίκτυπο.
Στη σημερινή εποχή, το marketing δεν είναι πλέον το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι καταναλωτές απαιτούν όλο και περισσότερο από τις εταιρείες να αποδείξουν πώς οι προσπάθειές τους έχουν αντίκτυπο, υποστηρίζοντας μια θεωρία κι επιτυγχάνοντας αποτελέσματα πέρα από απλά κέρδη.
Άρα υπάρχει λόγος ύπαρξης του brand και είναι σημαντικός. Η επιθυμία να «αλλάξει ο κόσμος» δεν είναι πλέον κλισέ και όσο τα brands ενεργούν προς αυτή την κατεύθυνση, φαίνεται πως οι καταναλωτές στρέφονται προς αυτά που αισθάνονται πως είναι πιο «ανθρώπινα».
O τρόπος να γίνει το brand πιο ανθρώπινο είναι να βασιστεί στο storytelling – το αρχαιότερο και ισχυρότερο εργαλείο για αποτελεσματική εκπαίδευση. Είμαστε γενετικά προγραμματισμένοι να αγαπάμε και να ανταποκρινόμαστε στις ιστορίες. Mια αξέχαστη ιστορία είναι ακριβώς αυτό που οι άνθρωποι χρειάζονται για να συνδεθούν με την επιχείρησή, να έχουν μια διαρκή θετική εντύπωση για το ποια είναι και τι υποστηρίζει, φέρνοντας πιστούς πελάτες.
Brands όπως το Café Femenino προσθέτουν ένα θετικό «λιθαράκι» στην κοινωνία. Με λίγα λόγια, έχουν «ψυχή». Αυτά είναι τα brands που ξεχωρίζουν και τελικά, γίνονται θρύλοι!