Τη μεγάλη συμβολή της στην προστασία του περιβάλλοντος και τη στήριξη στην κοινωνία και τους εργαζομένους της για το 2023 επιβεβαίωσε η ΑΒ Βασιλόπουλος, με τη βιώσιμη ανάπτυξη να βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος δημοσίευσε τον Εταιρικό Κοινωνικό της Απολογισμό, στον οποίο παρουσιάζονται οι δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας για το 2023, τα επιτεύγματά της και οι στόχοι της ως προς το περιβάλλον, την κοινωνία, τους εργαζομένους της, κατά τα πρότυπα του ESG (Environment – Social – Governance) και έχει συνταχθεί σύμφωνα και με τους 17 Στόχους του ΟΗΕ, στους οποίους βασίστηκε ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των ενεργειών.
Σχετικά με τις πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για το περιβάλλον, συνεχίστηκαν και το 2023 οι ενέργειες για τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και της χρήσης πλαστικού, με στόχο την μείωσή τους κατά 50% μέχρι το 2025.
Περιβάλλον και ανακύκλωση
Η εταιρεία μαζί με τους πελάτες της προχώρησε στην ανακύκλωση άνω των 3 εκατομμυρίων συσκευασιών μέσω των Κέντρων Ανακύκλωσης ΑΒ και στην εκπαίδευση 7.350 επισκεπτών στο Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης.
Μειώθηκε επίσης η κατανάλωση ενέργειας που προέρχεται από τις καθημερινές λειτουργίες των εγκαταστάσεων κατά 9,82% σε σύγκριση με το έτος 2018 (baseline). Η περικοπή των άμεσων και έμμεσων εκπομπών αερίου της ΑΒ Βασιλόπουλος (SCOPE 1 και SCOPE 2) σε σύγκριση με το έτος βάσης 2018 ανήλθε σε 38,73%.
Στο επίκεντρο η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Στο πλαίσιο των ενεργειών της για τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών, η ΑΒ Βασιλόπουλος προσέφερε συνολικά 570.000 ευρώ σε δράσεις, ενώ παρείχε περισσότερα από 13,8 εκατομμύρια γεύματα σε τοπικούς φορείς, μέσα από το πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων «Τρόφιμα Αγάπης», συνολικής αξίας άνω των 5,8 εκατομμυρίων ευρώ.
Η εταιρεία προχώρησε στην προσφορά 109.709 υγιεινών γευμάτων σε μαθητές σχολείων σε όλη την Ελλάδα, μέσα από το πρόγραμμα «ΔΙΑΤΡΟΦΗ», ενώ εκπαίδευσε 4.500 παιδιά στην υγιεινή διατροφή, μέσα από το διαδραστικό πρόγραμμα «Διατροφοπεριπέτειες», που υλοποιεί το Ινστιτούτο Prolepsis. Μέσω των δωρεών της για την αναβάθμιση υπηρεσιών σε νοσοκομεία, επωφελήθηκαν 26.717 παιδιά.
Βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΑΒ Βασιλόπουλος επένδυσε 18,85 εκατομμύρια ευρώ σε παροχές στους εργαζόμενους της εταιρείας – και επιπλέον 8,2 εκατομμύρια ευρώ σε μορφή πόντων – και διέθεσε 456.996 συνολικές ώρες στην εκπαίδευσή τους.
Σχετικά με τα προϊόντα που διαθέτει στα καταστήματά της και τη διασφάλιση της ποιότητάς τους, η ΑΒ Βασιλόπουλος, εδώ και 5 χρόνια, υλοποιεί το Πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή.
Το πρόγραμμα φέρνει τους τοπικούς παραγωγούς στον πυρήνα των εξελίξεων στον τομέα της γεωργίας, πανευρωπαϊκά, μέσα από έξυπνες τεχνολογίες και οικοσυστήματα, ενώ παράλληλα τους εισάγει στη διαδικασία μέτρησης των περιβαλλοντικών επιδόσεων μέσα από υπολογισμούς του αποτυπώματος άνθρακα στη δραστηριότητά τους.
Παράλληλα, το 55% των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για το 2023 αποτελούν υγιεινές διατροφικές επιλογές (βάσει της εσωτερικής αξιολόγησης με τη χρήση του αλγορίθμου NutriScore).
Η εταιρεία λάνσαρε στην αγορά νέα σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με την ονομασία Nature’s Promise, που βοηθούν σε έναν πιο υγιεινό και βιώσιμο τρόπο ζωής. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1.200 εργαστηριακές αναλύσεις σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ΑΒ και ελέγχθηκαν 350 προμηθευτές, ώστε να πληρούν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, αλλά και τις προδιαγραφές που θέτει η ΑΒ.
Εταιρική κουλτούρα
Η ΑΒ Βασιλόπουλος ως «Κορυφαίος Εργοδότης» στην Ελλάδα για το 2024 (αφορά στο έτος 2023) από τον διεθνώς αναγνωρισμένο Οργανισμό Top Employers Institute, προέβη σε μια σειρά ενεργειών που στοχεύουν στην ενσωμάτωση, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα, καθώς και στη διασφάλιση της υγείας, της ευεξίας και της ασφάλειας στον χώρο εργασίας, αποδεικνύοντας ότι η ένταξη και η ισότητα αποτελούν διαχρονικά μέρος της επιχειρησιακής της κουλτούρας.