«Η βαρύτητα της ψηφιοποίησης στην αγορά για τις επιχειρήσεις έχει εκτοξευτεί, καθώς ακόμη και οι πιο μικρές επιχειρήσεις αναγκαστήκανε να μεταφέρουν την εμπορική δραστηριότητα τους στο διαδίκτυο προκειμένου να είναι διαθέσιμα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους στους πελάτες».
Συνέντευξη της κας, Βιβής Ζαχάρη, franchise developer της Domino’s, στην ενότητα Απόψεις στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2022.
Το 2021 ήταν αρκετά διαφορετικό από το 2020 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πανδημία, γιατί συνδέθηκε με προσπάθειες επανεκκίνησης της οικονομίας. Πώς αντιμετώπισε ο χώρος του franchising την προσπάθεια ανάκαμψης και πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα πορεία της αγοράς;
Ο χώρος του franchising το 2021 παράλληλα με τις προσπάθειες επανεκκίνησης της οικονομίας συνεχίζει να αποτελεί τον καταλύτη για την ανάπτυξη της επιχειρη-ματικότητας .Λόγω των πλεονεκτημάτων που αποφέρει ένα αυθεντικό πακέτο μο-ντέλου franchise με ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά και διαφορετικά χαρα-κτηριστικά , η ανάκαμψη και η θετική πορεία της οικονομίας είναι ανοδική στην α-γορά των επιχειρήσεων.
Δύο χρόνια covid-19 σημαίνει νέες καταναλωτικές συνήθειες, νέα μοντέλα στην αγορά και νέες συνθήκες λειτουργίας αλλά και νέες ιδέες marketing για το franchising. Πώς βλέπετε αυτές τις αλλαγές; Πώς εξελίσσονται και τελικά, τί από όλα αυτά θα εδραιωθεί στον χώρο του franchising;
Εξαιτίας του ιού covid-19 η βαρύτητα της ψηφιοποίησης στην αγορά για τις επιχειρήσεις έχει εκτοξευτεί, καθώς ακόμη και οι πιο μικρές επιχειρήσεις αναγκαστήκανε να μεταφέρουν την εμπορική δραστηριότητα τους στο διαδίκτυο προκειμένου να είναι διαθέσιμα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους στους πελάτες. Η Domino’s pizza διαθέτει μια ισχυρή μόχλευση στην τεχνολογία, με τα καταστήματα να έχουν μια σειρά από καινοτόμα συστήματα, όπως πλατφόρμες παραγγελίας (που επιτρέπει τις περισσότερες πωλήσεις να πραγματοποιούνται ήδη μέσω ψηφιακών καναλιών).Θεωρούμε ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας θα εξελιχθεί και θα εδραιωθεί στις περισσότερες επιχειρήσεις
Ειδικότερα, η αγορά, το οικονομικό περιβάλλον αλλά και οι franchisees επηρεάστηκαν κι αυτοί από τις εξελίξεις. Ποια θεωρείτε την καθοριστική αλλαγή που συντελέστηκε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των franchisees σήμερα; Επίσης, τι έχει αλλάξει στο profile των υποψηφίων franchisees καθώς και στις δικές σας απαιτήσεις από ένα υποψήφιο franchisee που σας προσεγγίζει;
Tο μοντέλο λειτουργίας Domino’s απεδείχθη θωρακισμένο απέναντι στη σημερινή κατάσταση. Aυτό προσελκύει υποψηφίους από άλλους χώρους που δεν στάθηκαν εξίσου τυχεροί και αναζητούν μία σταθερή και σίγουρη επένδυση. Εμείς από την πλευρά μας αναζητούμε ανθρώπους που αγαπούν το brand της Domino’s με όρεξη να αναμειχθούν ενεργά στην επένδυση
Ο χώρος του franchising αναμφισβήτητα διατηρήθηκε και εμφανίστηκε ανθεκτικός σε δύσκολες συνθήκες. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του ανθεκτικού franchisor σήμερα;
Ο θεσμός του franchising συνεχίζει να αποτελεί μια αναπτυσσόμενη μορφή επιχει-ρηματικότητας . Το franchising είναι μια ιδανική και ασφαλή ευκαιρία για μια επι-χειρηματική επένδυση . Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά και ποικίλα δημιουργώντας έτσι ένα ανταγωνιστικό όπλο απέναντι σε άλλες μορφές επιχειρήσεων . Η μεταφορά της τεχνογνωσίας παράλληλα με την παροχή συμβουλών , το κομμάτι της κεντρικής διαφήμισης , το στήσιμο των καταστημάτων ,η συχνή συνολική βοήθεια και πολλά άλλα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά ενός ανθεκτικού franchisor . O αυθεντικός franchisor χαρακτηρίζεται από δέσμευση για τη δημιουργία ενός υγιούς οργανι-σμού και ενός δυνατού brand που θα αλλάξει την αγορά πορευμένος με συνεργάτες όπου με την προσήλωση τους και την δέσμευση τους υλοποιούν αποτελεσματικά την επιχειρηματική επένδυση.
Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις, όσον αφορά τα concept που εμφανίζονται στην αγορά στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;
Οι προκλήσεις που εμφανίζονται στην αγορά είναι ποικίλες αλλά είμαστε πάντα σε θέση να αξιολογούμε την κάθε συνθήκη και να προπορευόμαστε .
Πώς αποτιμάτε την οικονομική πορεία και την ανάπτυξη του δικού σας μοντέλου franchise τη χρονιά που πέρασε; Ποια είναι τα σχέδια του οργανισμού σας για το 2022
Η οικονομική πορεία και η ανάπτυξη των καταστημάτων μας το 2021 ήταν ανοδική και βρισκόμαστε σε αναζήτηση νέων συνεργατών που θα φέρουν την Domino’s στις μεγάλες πόλεις της επαρχίας Η Καλαμάτα , τα Ιωάννινα ,ο Βόλος , η Λάρισα είναι οι πρωταρχικοί μας στόχοι . Περιοχές με τουριστικό ενδιαφέρον όπως η Κρήτη η Ρόδος και η Πάρος θεωρούμε ότι επίσης παρουσιάζουν μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον καθώς η πλειονότητα των τουριστών είναι ήδη πελάτες της Domino’s και μετά από τη μεγάλη συμπίεση που υπέστη ο τουρισμός με τον covid-19 αναμένουν εκτόξευση του τα επόμενα χρόνια