Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΤΕΥΧΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟ 1 Ιωάννης Ταλούμης, Cultivos Coffee | Kύριος προσανατολισμός η δημιουργία ενός οικείου, προσωπικού χώρου για τον πελάτη
cultivos-coffee

Ιωάννης Ταλούμης, Cultivos Coffee | Kύριος προσανατολισμός η δημιουργία ενός οικείου, προσωπικού χώρου για τον πελάτη

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Η αγορά αλλάζει, ως προς τη συμπεριφορά καταναλωτή, με στροφή προς τη street κουλτούρα, επισημαίνει μεταξύ άλλων ο κ. Ιωάννης Ταλούμης, ιδρυτής του Cultivos Coffee. «Θεωρώ ότι υπάρχει παράλληλα μια 2η ενισχυόμενη τάση: η συνήθεια του να είσαι «local»: να είσαι στο στέκι της γειτονιάς σου που αγαπάς, να παίρνεις το take out από το ίδιο ή ένα κοντινό κατάστημα, αλλά συνήθως να μην πας από κατάστημα σε κατάστημα αλλά να επιλέγεις ένα σταθερό σημείο αναφοράς» συμπληρώνει αναφορικά με τις νέες τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη αγορά της καφεστίασης.

Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους πιστεύετε ότι η αγορά του καφέ συνεχίζει να αναπτύσσεται, παρά τις γενικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χώρος της εστίασης;

Ο καφές ως προϊόν έχει γίνει όχι απλά συνήθεια – αποτελεί πλέον μια καθημερινή ανάγκη για τον καταναλωτή. Παρόλες τις δυσκολίες οι οποίες αγγίζουν την αγορά της καφεστίασης, η αγορά σε επίπεδο συνολικής ενεργής ζήτησης παραμένει ακλόνητη. Σε έρευνα της Ελληνικής Ένωσης Καφέ και σε ερώτηση για το αν θα σταματούσαν τον καφέ, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν έκοβαν τον καφέ για κανένα λόγο, κάτι που δηλώνει πως ό,τι και να γίνει θα συνεχίσουμε να πίνουμε καφέ και αυτό τροφοδοτεί την όποια ανάπτυξη της αγοράς.

Στο μοντέλο της Cultivos Coffee θέλουμε τα καταστήματα να είναι μέσα στη γειτονιά, σε μια μικρή πλατεία, σε έναν πεζόδρομο, να είναι οργανικά ενταγμένα στην οικιστική δομή της περιοχής.

Ποιες είναι οι βασικές τάσεις που χαρακτηρίζουν την αγορά;

Αυτό που παρατηρούμε είναι πως εδραιώθηκε πια το take out, τόσο σε όρους συμπεριφοράς καταναλωτή αλλά και σε όρους προτιμητέου format – με την street συμπεριφορά να επικρατεί. Ένας λόγος είναι σίγουρα η τιμή, ακόμα σημαντικότερος λόγος η στροφή στον τρόπο ζωής, οι αλλαγές και οι τάσεις σε όρους συμπεριφοράς καταναλωτή. Θεωρώ ότι υπάρχει παράλληλα μία 2η ενισχυόμενη τάση: η συνήθεια του να είσαι «local»: να είσαι στο στέκι της γειτονιάς σου που αγαπάς, να παίρνεις το take out από το ίδιο ή ένα κοντινό κατάστημα, αλλά συνήθως να μην πας από κατάστημα σε κατάστημα αλλά να επιλέγεις ένα σταθερό σημείο αναφοράς. Εκεί πίνεις τον καφέ σου είτε με take out είτε αφιερώνεις περισσότερο χρόνο στο καθιστικό, μερικές φορές μέσα στην εβδομάδα. Στο μοντέλο της Cultivos θέλουμε τα καταστήματα να είναι μέσα στη γειτονιά, σε μια μικρή πλατεία, σε έναν πεζόδρομο, να είναι οργανικά ενταγμένα στην οικιστική δομή της περιοχής. Έτσι, δίνεται δυνατότητα format με sit-in με ενισχυμένο κατάλογο περιλαμβάνοντας brunch και γλυκό, ανταποκρινόμενη στην ζήτηση και τις νέες προτιμήσεις του καταναλωτή και παράλληλα δημιουργώντας θετικές διεξόδους ενίσχυσης του επιχειρηματικού μοντέλου.

Στη χρονική συγκυρία που βιώνουμε, πώς μπορεί η τεχνολογία να βοηθήσει την ανάπτυξη των δικτύων;

Στο Cultivos κύριο προσανατολισμό αποτελεί η δημιουργία ισχυρής σχέσης με τον πελάτη. Κυριαρχεί η εμπειρία του καφέ, η σχέση με τον barista, η δημιουργία ενός οικείου, προσωπικού χώρου για τον πελάτη, η δημιουργία community. Η τεχνολογία σίγουρα μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο ενίσχυσης της αλληλεπίδρασης με τον πελάτη και επέκτασης της εμπειρίας πέρα από τα φυσικά όρια του καταστήματος. Βασική όμως προϋπόθεση είναι η ταύτιση του πελάτη με τις αξίες του brand, η επίτευξη συναισθηματικής δέσμευσης έτσι ώστε η αγοραστική απόφαση να αποτελεί ενσυνείδητη επιλογή, καθώς και η αξιοποίηση του φυσικού καταστήματος σαν σημείο αφετηρίας και δημιουργίας σχέσης με τον πελάτη.

Το concept Cultivos Coffee, ακολουθεί μία ολιστική προσέγγιση η οποία καλύπτει όλες τις παραμέτρους όσον αφορά την εξυπηρέτηση του πελάτη, την ποιότητα των προϊόντων, τα atmospherics, την τεχνολογία και παράλληλα παρουσιάζει κερδοφόρα επιχειρηματική πρόταση.

cultivos-coffee

Η δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού συνεχίζει να αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για πολλά συστήματα franchise. Θεωρείτε πως είναι κάτι που θα συνεχιστεί; Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Συνεχίζει να υπάρχει η δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού σε όλη την εστίαση και φυσικά και στον καφέ. Τα κίνητρα είναι αυτά που πιστεύω ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Τα κίνητρα δεν είναι μόνο οικονομικά, είναι το περιβάλλον, είναι η εξέλιξη και η εκπαίδευση. Στην Cultivos πιστοποιούμε τα skills των baristas με εκπαιδευτικά προγράμματα τριών επιπέδων, εφαρμόζουμε διαδικασίες follow up σε πρακτικό επίπεδο, παρέχουμε την δυνατότητα συμμετοχής σε events και δράσεις της TAF, ενώ παράλληλα παρέχονται κίνητρα έτσι ώστε τα μέλη των ομάδων των καταστημάτων να μπορούν να ανοίξουν και το δικό τους Cultivos, ολοκληρώνοντας έτσι τη διαδρομή του εργαζόμενου δίνοντας την δυνατότητα επιχειρηματικής ανέλιξης για αυτούς που το επιθυμούν.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο ιδανικός franchisee του δικτύου σας;

Στόχος μας ο franchisee να είναι ambassador του brand, να ενστερνίζεται τις αξίες και να ακολουθεί τα χαρακτηριστικά του, ιδιαίτερα το πάθος για την ποιότητα, την παροχή μοναδικής εμπειρίας και εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελάτη. Δεν αναζητούμε franchisees που να είναι απλά ένας εμπορικός εταίρος και για αυτό γίνεται και αυστηρή επιλογή, για αυτό επιλέγουμε να έχει κάποιες γνώσεις, να έχει εμπλακεί ή να θέλει να εμπλακεί περισσότερο με τον καφέ – να μην είναι ένας απλός επενδυτής.

Στη νέα αυτή πραγματικότητα, πώς έχει προσαρμοστεί το δικό σας δίκτυο franchise και ποια είναι τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει;

Το Cultivos Coffee προσφέρει ευελιξία μέσω των διαφορετικών τύπων καταστημάτων αλλά και της επιλογής ενός σημείου με μεγάλη προσβασιμότητα, όπου πουλάμε ποιοτικό καφέ γρήγορα μέσω take out, ενώ στα format που περιλαμβάνουν καθιστικό, το κατάστημα γίνεται «στέκι» όπου ο καταναλωτής να αφιερώνει περισσότερο χρόνο σε αυτό. Το concept Cultivos, ακολουθεί μία ολιστική προσέγγιση η οποία καλύπτει όλες τις παραμέτρους όσον αφορά την εξυπηρέτηση του πελάτη, την ποιότητα των προϊόντων, τα atmospherics, την τεχνολογία και παράλληλα παρουσιάζει κερδοφόρα επιχειρηματική πρόταση. Για τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου, ανταγωνιστικού και κερδοφόρου concept, πιστεύουμε όλοι οι παράγοντες να βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο και σε ισορροπία. Για το 2024 ο στόχος μας είναι ανάπτυξη με σταθερά βήματα και διάρκεια, με επιλεγμένους συνεργάτες και σημεία.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ