Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχη Στέλιος Παπακώστας, MIKEL | «Η πανδημία αύξησε το ενδιαφέρον για concept franchise»

Στέλιος Παπακώστας, MIKEL | «Η πανδημία αύξησε το ενδιαφέρον για concept franchise»

σύνταξη Nikos Vasilopoulos
0 σχόλια

«Ένα από τα φαινόμενα που έφερε στο φως η πανδημία, είναι ότι προσανατόλισε πολλούς στην ανάγκη της αυτοαπασχόλησης αυξάνοντας το ενδιαφέρον πάνω στα concept franchise».

Συνέντευξη του κου. Στέλιου Παπακώστα, Marketing Director του MIKEL, στην ενότητα Απόψεις στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2022..

 mikel franchise logo

Το 2021 ήταν αρκετά διαφορετικό από το 2020 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πανδημία, γιατί συνδέθηκε με προσπάθειες επανεκκίνησης της οικονομίας. Πώς αντιμετώπισε ο χώρος του franchising την προσπάθεια ανάκαμψης και πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα πορεία της αγοράς;

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης μιας αλυσίδας καθορίζεται κυρίως από την οικονομική πρόοδο, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι η πανδημία δυσκόλεψε τις αλυσίδες Franchise κατά την περίοδο του 2021. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες επιβεβαιώνουμε ότι η αγορά είχε κάποια χαρακτηριστικά στασιμότητας, ταυτόχρονα όμως υπήρξε και μια αξιοπρόσεκτη προσπάθεια μετεξέλιξης της εκάστοτε αλυσίδας πάνω σε νέες συνθήκες με σκοπό την ανταπόκριση πάνω στις νέες ανάγκες. Φυσικά, έχοντας στο μυαλό μας μια αισιόδοξη αίσθηση ότι η πανδημία βαίνει προς το τέλος της, ελπίζουμε ότι η αγορά θα αυτόϊαθεί, θα κινηθεί και θα αναπτύξει νέα επιχειρηματικά μοντέλα πωλήσεων Franchise.

Δύο χρόνια covid-19 σημαίνει νέες καταναλωτικές συνήθειες, νέα μοντέλα στην αγορά και νέες συνθήκες λειτουργίας αλλά και νέες ιδέες marketing για το franchising. Πώς βλέπετε αυτές τις αλλαγές; Πώς εξελίσσονται και τελικά, τί από όλα αυτά θα εδραιωθεί στον χώρο του franchising;

Τα τελευταία δυο χρόνια απέδειξαν ότι το big thing εν μέσω πανδημίας είναι το e-commerce, το οποίο και θα μπορούσε να αναφερθεί ως ένα από τα θετικά που προέκυψαν. Παρότι υπήρξε σύγχυση στις νέες συνθήκες λειτουργίας, η εξέλιξή των πωλήσεων διαδικτυακά παρουσίασε μεγάλη ανάπτυξη, τόσο σε επίπεδο ψηφιακών εφαρμογών όσο και σε επίπεδο marketing, με τον καταναλωτή να βρίσκεται πάντα σε πρωταγωνιστικό ρόλο δείχνοντας πολύ γρήγορη ανταπόκριση. Αφετέρου δεν μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι για την επόμενη μέρα, ωστόσο η επιστροφή σε μια “νέα” κανονικότητα ίσως φέρει κάποιες επιπλέον ανακατατάξεις, αφήνοντας όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεχούς πειραματισμού ανάμεσα στο προηγούμενο επιχειρηματικό μοντέλο και στις νέες προκλήσεις που προέκυψαν από την ανάπτυξη της τεχνολογίας και των νέων εξελίξεων.

Ειδικότερα, η αγορά, το οικονομικό περιβάλλον αλλά και οι franchisees επηρεάστηκαν κι αυτοί από τις εξελίξεις. Ποια θεωρείτε την καθοριστική αλλαγή που συντελέστηκε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των franchisees σήμερα; Επίσης, τι έχει αλλάξει στο profile των υποψηφίων franchisees καθώς και στις δικές σας απαιτήσεις από ένα υποψήφιο franchisee που σας προσεγγίζει;

Η πλειονότητα των franchisees αρχικά κλήθηκε να ενισχύσει τα κανάλια των υπηρεσιών διανομής (delivery), ενώ σε δεύτερο χρόνο χρειάστηκε να επικεντρωθεί στο σχεδιασμό στη δημιουργία και την εξέλιξη των ψηφιακών εργαλείων. Παρατηρήθηκε μια γενικότερη ανάγκη πολυσυλλεκτικής εξέλιξης, πειραματισμού και πρακτικής, που μπορεί να μας φέρει μπροστά σε νέα δεδομένα. Για όλα τα παραπάνω, η Mikel έχει σαν αρχή της να μένει δίπλα στους συνεργάτες Franchisees, παρέχοντας ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο δράσης που προσαρμόζεται στα νέα κριτήρια. Σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρίας Mikel, ένα από τα φαινόμενα που έφερε στο φως η πανδημία, είναι ότι προσανατόλισε πολλούς στην ανάγκη της αυτοαπασχόλησης αυξάνοντας το ενδιαφέρον πάνω στα concept Franchise. Απόδειξη αποτελεί η θεαματική πορεία ανάπτυξης του δικτύου μας για το έτος 2021. Βάσει των νέων δεδομένων της αγοράς, ένας υποψήφιος συνεργάτης πρέπει κατά βάση να είναι ενήμερος πάνω στις νέες συνθήκες και τάσεις της εποχής.

Ο χώρος του franchising αναμφισβήτητα διατηρήθηκε και εμφανίστηκε ανθεκτικός σε δύσκολες συνθήκες. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του ανθεκτικού franchisor σήμερα;

Ζωτικό στοιχείο σε ένα σύστημα Franchise είναι η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του δικτύου. Οφείλουμε να δείχνουμε στους Franchisees ότι βρισκόμαστε συνεχώς δίπλα τους σε όλα τα στάδια της εμπορικής και οικονομικής μας σχέσης.
Ένα στρατηγικά συντονισμένο και ευθυγραμμισμένο δίκτυο, παράλληλα με ένα οργανωμένο δίκτυο διανομής, δίνοντας βάση στο ανθρώπινο δυναμικό, είναι τα εργαλεία στα οποία βασιζόμαστε για την επόμενη ημέρα.
Φυσικά, η συνεχής βελτίωση στην κατάρτιση του δικτύου όσον αφορά τα μέσα τεχνολογίας καθώς και τις απαιτούμενες ενέργειες marketing παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο.

Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις, όσον αφορά τα concepts που εμφανίζονται στην αγορά στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Η συνεχής αναβάθμιση των παροχών απέναντι στις ανάγκες του καταναλωτή, τόσο σε ποιοτικά προϊόντα, προσιτές τιμές, όσο και σε ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον, καθίστανται ως ένα από τα βασικότερα σημεία εκκίνησης στην επόμενη ημέρα της πανδημίας. Η προσαρμογή νέων μενού αποτελεί πρόκληση – τάση με πρωταγωνιστές την νεότερη γενιά καταναλωτών πάνω σε υγιεινά προϊόντα vegan, Well-being προσελκύοντας ανθρώπους που επιλέγουν να είναι flexitarian, vegetarian κ.α. Τα μέσα τεχνολογίας και ο τρόπος διαχείρισης των ενεργειών marketing επίσης είναι δύο από τις βασικότερες προκλήσεις της αγοράς, αν σκεφτεί κανείς ότι η πανδημία ήταν η βασική αιτία ως προς την εξέλιξή τους.

Πώς αποτιμάτε την οικονομική πορεία και την ανάπτυξη του δικού σας μοντέλου franchise τη χρονιά που πέρασε; Ποια είναι τα σχέδια του οργανισμού σας για το 2022;

Συνυπολογίζοντας το μοντέλο σταθερής ανάπτυξης της εταιρίας, και έχοντας να αντιμετωπίσουμε την γενική αστάθεια της αγοράς, είμαστε σε θέση να πούμε ότι η προηγούμενη χρονιά έκλεισε με ένα rollout 60 νέων καταστημάτων Mikel σε παγκόσμιο επίπεδο. Με όπλο αυτό το θετικό πρόσημο στην οικονομική πορεία της, η εταιρία Mikel έχει στα άμεσα πλάνα της, την επέκταση του δικτύου σε χώρες που έχει ήδη παρουσία, με επιπλέον καταστήματα με βασική προτεραιότητα την ανάπτυξη σε Γερμανία και Αμερική.

Το “big deal” που θέλουμε να επιτύχουμε και να πλησιάσουμε πιο πολύ από ποτέ για το 2022 είναι η ανάπτυξη της εταιρίας Mikel στις χώρες του ανατέλλοντος ηλίου.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ