Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2024 Χάρης Αγγελόπουλος, MEDIA STROM | Οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν νέα μοντέλα franchising
Χάρης Αγγελόπουλος media strom

Χάρης Αγγελόπουλος, MEDIA STROM | Οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν νέα μοντέλα franchising

Ο κλάδος παραμένει ανθεκτικός απέναντι στις προκλήσεις καθώς συνεχίζεται η τάση προς την ευεξία, με ενδιαφέρον για πρωτοποριακές λύσεις και προϊόντα που προάγουν την καλή υγεία και τον αναζωογονητικό ύπνο.

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Ο ύπνος είναι ένα από τα μυστικά της μακροζωίας και της ψυχικής υγείας, με τους ανθρώπους να επενδύουν τόσο στην υγεία τους όσο και στο σπίτι τους, οπότε η αγορά θα συνεχίσει να είναι δημοφιλής και το 2024. Ο κλάδος μας παραμένει ανθεκτικός απέναντι στις προκλήσεις, καθώς συνεχίζεται η τάση προς την ευεξία, με ενδιαφέρον για πρωτοποριακές λύσεις και προϊόντα που προάγουν την καλή υγεία και τον αναζωογονητικό ύπνο. Οι τάσεις στον τουρισμό περιλαμβάνουν νέες εμπειρίες και ο ύπνος είναι μέρος της αναβαθμισμένης εμπειρίας που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Επιπλέον, η χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων –αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα– επιτρέπουν στους καταναλωτές άμεση ικανοποίηση των αναγκών τους.

Συνέντευξη με τον Χάρη Αγγελόπουλο,
Marketing Manager της MEDIA STROM, στην ενότητα Απόψεις – ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2024.

media strom franchise

Το 2023 βιώσαμε μία περίοδο πληθωρισμού, αύξησης των συντελεστών κόστους αύξηση των επιτοκίων, όξυνσης προβλημάτων ρευστότητας, καθώς και σημαντικών ελλείψεων σε θέματα προσωπικού. Ήταν, με λίγα λόγια, μια χρονιά έντονων προκλήσεων. Ποιες ήταν οι κυριότερες τάσεις – αλλαγές που παρατηρήθηκαν στον κλάδο σας αυτή τη χρονιά;

Ο κλάδος παραμένει ανθεκτικός απέναντι στις προκλήσεις καθώς συνεχίζεται η τάση προς την ευεξία, με ενδιαφέρον για πρωτοποριακές λύσεις και προϊόντα που προάγουν την καλή υγεία και τον αναζωογονητικό ύπνο. Οι τάσεις στον τουρισμό περιλαμβάνουν νέες εμπειρίες και ο ύπνος είναι μέρος της αναβαθμισμένης εμπειρίας που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Επιπλέον η χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων – αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα – επιτρέπουν στους καταναλωτές άμεση ικανοποίηση των αναγκών τους.

Ποια θεωρείτε την κυριότερη πρόσκληση που αντιμετώπισε το δίκτυό σας το 2023; Ποια στρατηγική και ποιες κινήσεις ακολουθήσατε για να την αντιμετωπίσετε;

Το 2023, η αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα ύπνου αποτέλεσε μια από τις κύριες προκλήσεις μας. Οι άνθρωποι έδειξαν αυξημένο ενδιαφέρον για τη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου τους, λόγω της αναγνώρισης της σημασίας του για τη γενική ευεξία. Για να μην προκληθούν προβλήματα στην παραγωγή, την προμήθεια υλικών και τη διανομή από την αύξηση της ζήτησης, ενισχύσαμε τις σχέσεις μας με τους προμηθευτές, αξιολογήσαμε την αποθηκευτική δυνατότητα και εφαρμόσαμε προληπτικά μέτρα για τη διασφάλιση της συνεχούς ροής προϊόντων. Επιπλέον, επενδύσαμε σε τεχνολογικές λύσεις για τη βελτίωση της παρακολούθησης και διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΓΕΜΗ, τον τελευταίο χρόνο στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν 57.000 νέες επιχειρήσεις. Ωστόσο, οι νέες επιχειρήσεις στον χώρο του franchise δεν υπερέβησαν το 1,5% επί του συνολικού αριθμού νέων επιχειρήσεων. Ποιοι είναι οι λόγοι που το franchising –παρά το ότι έχει αποδείξει συγκριτικά υψηλούς δείκτες αποδοτικότητας και ταχύτητας προσαρμογής στις νέες συνθήκες– δεν αποτελεί ακόμη μία κύρια επιλογή επιχειρηματικής δραστηριότητας;

Ένας συνδυασμός οικονομικών και προσωπικών παραγόντων μπορεί να εξηγήσει τη σχετικά χαμηλή υιοθέτηση του franchising ως κυρίαρχης επιχειρηματικής επιλογής στην Ελλάδα καθώς η είσοδος σε ένα σύστημα franchising μπορεί να απαιτεί σημαντικές αρχικές επενδύσεις για κατασκευή και εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων χρήσης του σήματος και της τεχνογνωσίας του franchise. Η χαμηλή κατανόηση του μοντέλου franchising μεταξύ των υποψηφίων και επιπλέον η επιθυμία τους για δημιουργική ελευθερία και αυτονομία λήψης αποφάσεων μπορεί να συμβάλει στη διστακτικότητα της υιοθέτηση αυτής της επιχειρηματικής προσέγγισης.

Ο covid-19 ήρθε και παρήλθε, τουλάχιστον όσον αφορά στις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας. Τελικά –ως απολογισμό– ποιες αλλαγές έφερε και σε ποιους τομείς, ποια διδάγματα βγαίνουν όσον αφορά την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων και πώς μπορούν να θωρακιστούν τα δίκτυα franchise σε ανάλογες περιπτώσεις;

Στον απόηχο της πανδημίας η νέα “κανονικότητα” θα είναι πλέον η συνεχής αλλαγή και προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τα διδάγματα για την προστασία των δικτύων franchise υπογραμμίζουν την ανάγκη για ετοιμότητα και αντίδραση σε έκτακτες καταστάσεις, απαιτώντας βελτιωμένες στρατηγικές αντιμετώπισης κρίσεων και ανάπτυξη ευέλικτων σχεδίων σε όλους τους τομείς με εστίαση στον ανθρώπινο παράγοντα, τις συνέργειες, τις νέες τεχνολογίες και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Τα τελευταία τρία χρόνια, η αύξηση του franchising στην Ελλάδα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε multi-unit και multi-brand franchisees, γεγονός που αποδεικνύει την αποδοτικότητα του θεσμού. Τι πρωτοβουλίες πρέπει να πάρουν οι εταιρείες, έτσι ώστε να ενδυναμώσουν ακόμα περισσότερο αυτή την τάση;

Οι εταιρείες πρέπει να επιλέγουν franchisees με εμπειρία και ικανότητες στη διαχείριση πολλαπλών μονάδων και διαφορετικών brands. Παροχή εκπαίδευσης και υποστήριξης σε multi-unit franchisees για βέλτιστη λειτουργία. Οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν νέα μοντέλα franchising, όπως το multi-brand franchising, που επιτρέπουν στους franchisees να διαχειρίζονται πολλαπλά brands και να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Το 2023, η αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα ύπνου αποτέλεσε μια από τις κύριες προκλήσεις μας. Οι άνθρωποι έδειξαν αυξημένο ενδιαφέρον για τη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου τους, λόγω της αναγνώρισης της σημασίας του για τη γενική ευεξία. Για να μην προκληθούν προβλήματα στην παραγωγή, την προμήθεια υλικών και τη διανομή από την αύξηση της ζήτησης, ενισχύσαμε τις σχέσεις μας με τους προμηθευτές, αξιολογήσαμε την αποθηκευτική δυνατότητα και εφαρμόσαμε προληπτικά μέτρα για τη διασφάλιση της συνεχούς ροής προϊόντων.

Το 2023 παρατηρήθηκε σημαντική μείωση της ζήτησης για franchising από την κατηγορία των υποψήφιων επενδυτών που είναι έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων, γεγονός που οφείλεται στη μείωση της ανεργίας και στην υψηλή ζήτηση στελεχών πρώτης γραμμής. Πώς, κατά τη γνώμη σας, θα πρέπει να αντιδράσει η αγορά του franchising, έτσι ώστε να επαναπροσελκύσει αυτό το τόσο ιδιαίτερα ποιοτικό κοινό;

Για να προσελκύσει στελέχη πρώτης γραμμής, η αγορά του franchising θα πρέπει να εισαγάγει ποικίλες ευκαιρίες franchise που καλύπτουν τα σετ δεξιοτήτων και τις προτιμήσεις των έμπειρων επαγγελματιών των επιχειρήσεων. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει franchise σε αναδυόμενες βιομηχανίες ή καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα. Συνεργασίες με ηγέτες των κλάδων για να ενισχυθεί η ελκυστικότητα του franchising. Να δοθεί έμφαση στα μακροπρόθεσμα οφέλη και τη σταθερότητα του franchising σε σύγκριση με άλλες επενδυτικές επιλογές με ιστορίες επιτυχίας έμπειρων στελεχών που έχουν επιτύχει στο μοντέλο franchising. Επιπλέον η υιοθέτηση ευέλικτων μοντέλων με μερική συμμετοχή στην καθημερινή διοίκηση του franchise για την αντιμετώπιση ανησυχιών σχετικά με τη δέσμευση χρόνου.

Όλες οι αλυσίδες αντιμετωπίζουν προβλήματα εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού. Ποια είναι η άποψή σας και πώς το αντιμετωπίζετε;

Στις μέρες μας οι εργαζόμενοι είναι απαιτητικοί και οι επιχειρήσεις διατηρούν και προσελκύουν κατάλληλους εργαζόμενους πολύ δύσκολα. Η διαχείριση της φήμης της εταιρείας ως εργοδότης δηλαδή η εικόνα, οι αξίες, η κουλτούρα που προβάλλει μια εταιρεία για να προσελκύσει και να διατηρήσει εργαζόμενους είναι μείζονος σημασίας. Η φήμη που έχει ο εργοδότης διαμορφώνεται κυρίως από τους υπάρχοντες εργαζόμενους και από αυτά που κάθε εταιρεία επικοινωνεί για το εργασιακό της περιβάλλον. Άρα μια εταιρεία πρέπει να εμπνέει και να εκπαιδεύει τους εργαζόμενούς της να ταυτίζουν την προσωπική τους ευημερία με την ανάπτυξη και την πρόοδο του εργασιακού τους περιβάλλοντος.

Ποιες αλλαγές παρατηρείτε στο προφίλ των υποψήφιων franchisees; Ποιοι είναι οι κυριότεροι προβληματισμοί τους και πώς τους απαντάτε;

Η Media Strom αποτελεί εδώ και πάνω από 5 δεκαετίες τον απόλυτο ηγέτη της ελληνικής στρωματοποϊίας. Πρωταγωνιστεί στις προτιμήσεις των καταναλωτών, έχοντας την πιο ολοκληρωμένη γνώση γύρω από τα προϊόντα ύπνου. Ακόμη, η Media Strom είναι ένα Brand που επενδύει διαρκώς στην επικοινωνία καταβάλλοντας σημαντικά κονδύλια. Τέλος, έχοντας δίκτυο Franchise από το 2007, έχουμε καταφέρει να αποκτήσουμε εμπειρία και ωριμότητα. Τα παραπάνω προσδίδουν στον υποψήφιο franchisee το ασύγκριτο πλεονέκτημα της συνεργασίας με έναν franchisor που δεν επαναπαύεται κοιτώντας το ένδοξο παρελθόν του, αλλά δουλεύει ακατάπαυστα στο παρόν, για να κερδίσει το μέλλον με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο!

Ποιες συμβουλές θα δίνατε στους υποψήφιους franchisees που σκέφτονται να επενδύσουν στον κλάδο σας; Τι θα πρέπει να προσέξουν;

Ο επιχειρηματίας/franchisee θα επενδύσει σε μια αξιόπιστη εταιρεία που ηγείται στον κλάδο της για περισσότερα από 55 χρόνια, αλλά και είναι Νο. 1 σε πωλήσεις, με τζίρο, διπλάσιο από τη δεύτερη εταιρεία στρωμάτων. Η MEDIA STROM του παρέχει μεταξύ άλλων βοήθεια στην εξεύρεση & εκπαίδευση του κατάλληλου προσωπικού, συνεχή υποστήριξη και ενημέρωση, τον καθοδηγεί στην επιλογή του πλέον αξιοποιήσιμου σημείου για την λειτουργία του καταστήματος και του παρέχει αναλυτικά σχέδια και συμβουλές για την κατασκευή του. Τέλος η MEDIA STROM στηρίζει τους franchisees σε θέματα marketing, διαφήμισης, προώθησης και δημοσίων σχέσεων τόσο σε πανελλαδικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Με τις καταναλωτικές συνήθειες και τις τάσεις lifestyle να αλλάζουν διαρκώς, ποιοι τομείς franchise πιστεύετε ότι θα είναι πιο δημοφιλείς το 2024 και πώς αυτοί προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς;

Ο ύπνος είναι ένα από τα μυστικά της μακροζωίας και της ψυχικής υγείας, με τους ανθρώπους να επενδύουν τόσο στην υγεία τους όσο και στο σπίτι τους, οπότε η αγορά θα συνεχίσει να είναι δημοφιλής και το 2024.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2024;

Το επενδυτικό πλάνο μας αφορά σε επενδύσεις σε τεχνολογίες πληροφορικής, υποδομές βιωσιμότητας και ανακαινίσεις καταστημάτων. Παράλληλα, το επιχειρηματικό πλάνο αφορά σε λανσάρισμα νέων προϊόντων & ανάπτυξη πελατολογίου. Και τα δύο είναι εφικτά χάρη στην κατάρτιση, την εμπειρία και την αφοσίωση του ανθρώπινου δυναμικού μας, των 230 εργαζομένων μας δηλαδή, που προσπαθούν για τη διαρκή κατάκτηση νέων κορυφών.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ