Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2024 Αναστάσιος Δήμας, Pizza Days | Τα δίκτυα franchise πρέπει να διατηρούν συχνή επικοινωνία με τους franchisees τους

Αναστάσιος Δήμας, Pizza Days | Τα δίκτυα franchise πρέπει να διατηρούν συχνή επικοινωνία με τους franchisees τους

Τα δίκτυα franchise παρέχουν την τεχνογνωσία ενός ολοκληρωμένου brand με μεγάλη προοπτική εξέλιξης

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Κατά το 2023, η περίοδος πληθωρισμού, η αύξηση των επιτοκίων και οι ελλείψεις σε θέματα προσωπικού επηρέασαν σημαντικά τον κλάδο της εστίασης. Εμείς, ως Pizza Days, προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε ένα μεγάλο κομμάτι της αύξησης των συντελεστών κόστους, ώστε να μην επιβαρυνθεί απόλυτα ο καταναλωτής και το προϊόν να παραμείνει ανταγωνιστικό. Επίσης, κάναμε στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες του χώρου, νέα δίκτυα διανομής πρώτων υλών και προμηθευτών, για να εξασφαλίσουμε οικονομικότερες λύσεις με στόχο το προϊόν μας να παραμείνει ανταγωνιστικό. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, βασικός μας γνώμονας είναι πάντα η ποιότητα να παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Η παραπάνω στρατηγική έχει επιφέρει πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, εξασφαλίζοντας υψηλό περιθώριο κέρδους της επιχείρησής μας και κάνοντάς την ελκυστική προς τους υποψήφιους franchisees.

Συνέντευξη με τον Αναστάσιο Δήμα,
Συνιδρυτή της Pizza Days, στην ενότητα Απόψεις – ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2024.

pizza days

Το 2023 βιώσαμε μία περίοδο πληθωρισμού, αύξησης των συντελεστών κόστους αύξηση των επιτοκίων, όξυνσης προβλημάτων ρευστότητας, καθώς και σημαντικών ελλείψεων σε θέματα προσωπικού. Ήταν, με λίγα λόγια, μια χρονιά έντονων προκλήσεων. Ποιες ήταν οι κυριότερες τάσεις – αλλαγές που παρατηρήθηκαν στον κλάδο σας αυτή τη χρονιά;

Κατά το 2023, η περίοδος πληθωρισμού, αύξηση των επιτοκίων και οι ελλείψεις σε θέματα προσωπικού επηρέασαν σημαντικά τον κλάδο της εστίασης. Ορισμένες από τις κυριότερες τάσεις και αλλαγές που παρατηρήθηκαν ήταν οι παρακάτω. Αύξηση των τιμών: Ο πληθωρισμός συχνά οδηγεί σε αύξηση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών στον κλάδο της εστίασης. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τα τρόφιμα και άλλες πρώτες ύλες. Μείωση της κατανάλωσης: Εν μέσω αυξημένων τιμών και οικονομικών πιέσεων, ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να προτιμούν να μαγειρεύουν στο σπίτι αντί να φάνε έξω, οδηγώντας σε μείωση της κατανάλωσης στα εστιατόρια. Ελλείψεις σε θέματα προσωπικού: Έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια δυσκολία στην εύρεση προσωπικού στον κλάδο της εστίασης. Πολλοί εργαζόμενοι δεν επιλέγουν να εργαστούν στον κλάδο της εστίασης με αποτέλεσμα να παρατηρείται έλλειψη σταθερότητας του προσωπικού και αβεβαιότητα στα καταστήματα. Αυτές οι τάσεις αντικατοπτρίζουν τις αλλαγές που συνέβησαν στον κλάδο της εστίασης κατά τη διάρκεια μιας περιόδου οικονομικών προκλήσεων και αβεβαιότητας.

Ποια θεωρείτε την κυριότερη πρόκληση που αντιμετώπισε το δίκτυό σας το 2023; Ποια στρατηγική και ποιες κινήσεις ακολουθήσατε για να την αντιμετωπίσετε;

Κυριότερη πρόκληση για το δίκτυο του Pizza Days το 2023 ήταν ο πληθωρισμός που συνεπάγεται την αύξηση των συντελεστών κόστους. Συνέπεια του πληθωρισμού και των συντελεστών κόστους ήταν η αύξηση του κόστους του τελικού προϊόντος που φτάνει στον καταναλωτή. Εμείς σαν Pizza days προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε ένα μεγάλο κομμάτι της αύξησης των συντελεστών κόστους ώστε να μην επιβαρυνθεί απόλυτα ο καταναλωτής και το προϊόν να παραμείνει ανταγωνιστικό. Κάναμε στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες του χώρου, νέα δίκτυα διανομής πρώτων υλών και προμηθευτών, για να εξασφαλίσουμε οικονομικότερες λύσεις με στόχο το προϊόν μας να παραμείνει ανταγωνιστικό. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω βασικός μας γνώμονας είναι πάντα η ποιότητα να παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Η παραπάνω στρατηγική έχει επιφέρει πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα εξασφαλίζοντας υψηλό περιθώριο κέρδους της επιχείρησης μας κάνοντας την ελκυστική προς τους υποψήφιους franchisees.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΓΕΜΗ, τον τελευταίο χρόνο στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν 57.000 νέες επιχειρήσεις.  Ωστόσο, οι νέες επιχειρήσεις στον χώρο του franchise δεν υπερέβησαν το 1,5%  επί του συνολικού αριθμού νέων επιχειρήσεων. Ποιοι είναι οι λόγοι που το franchising –παρά το ότι έχει αποδείξει συγκριτικά υψηλούς δείκτες αποδοτικότητας και ταχύτητας προσαρμογής στις νέες συνθήκες– δεν αποτελεί ακόμη μία κύρια επιλογή επιχειρηματικής δραστηριότητας;

Κατά τη γνώμη μας βασικός λόγος που οι νέοι επιχειρηματίες δεν επιλέγουν να ενταχθούν σε ένα δίκτυο franchise είναι η έλλειψη ολοκληρωμένης ενημέρωσης σε σχέση με τα οφέλη του franchise. Πολλοί νέοι επιχειρηματίες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο της εστίασης πιστεύουν ότι τα δίκτυα franchise τους δεσμεύουν ως προς τις αποφάσεις και την εξέλιξη του καταστήματος τους, ενώ στην πραγματικότητα τους παρέχουν την τεχνογνωσία ενός ολοκληρωμένου brand με μεγάλη προοπτική εξέλιξης. Όλα τα μέλη του δικτύου συμβάλλουν στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος που ο ένας βοηθάει τον άλλον με στόχο την ανάπτυξη και την κερδοφορία για όλους.

Ο covid-19 ήρθε και παρήλθε, τουλάχιστον όσον αφορά στις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας. Τελικά –ως απολογισμό– ποιες αλλαγές έφερε και σε ποιους τομείς, ποια διδάγματα βγαίνουν όσον αφορά την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων και πώς μπορούν να θωρακιστούν τα δίκτυα franchise σε ανάλογες περιπτώσεις;

Η πανδημία του COVID-19 άφησε πολλά διδάγματα και προκάλεσε αλλαγές σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της βιομηχανίας των franchise. Ορισμένες από τις βασικές αλλαγές και τα διδάγματα περιλαμβάνουν: Η πανδημία υπογράμμισε τη σημασία της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις franchise πρέπει να είναι έτοιμες να προσαρμοστούν γρήγορα σε αλλαγές στις συνθήκες αγοράς και να προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις για να διατηρήσουν τη βιωσιμότητά τους. Τα δίκτυα franchise καλούνται να αναπτύξουν λεπτομερή σχέδια δράσης για την διαχείριση κρίσεων και την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων όπως μία πανδημία . Η πανδημία ενίσχυσε την ανάγκη για διαδικτυακές πωλήσεις και παράδοση. Οι επιχειρήσεις franchise πρέπει να επενδύουν σε ψηφιακές πλατφόρμες και τεχνολογίες που επιτρέπουν την ευκολότερη παραγγελία και παράδοση των προϊόντων τους. Επίσης τα δίκτυα franchise πρέπει να διατηρούν συχνή επικοινωνία με τους franchisees τους και να παρέχουν συνεχή υποστήριξη και καθοδήγηση κατά τη διάρκεια μιας κρίσης. Οι επιχειρήσεις franchise πρέπει να διασφαλίζουν τη συμμόρφωσή τους με υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας για την προστασία των πελατών και του προσωπικού τους.

Πολλοί νέοι επιχειρηματίες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο της εστίασης πιστεύουν ότι τα δίκτυα franchise τους δεσμεύουν ως προς τις αποφάσεις και την εξέλιξη του καταστήματος τους, ενώ στην πραγματικότητα τους παρέχουν την τεχνογνωσία ενός ολοκληρωμένου brand με μεγάλη προοπτική εξέλιξης. Όλα τα μέλη του δικτύου συμβάλλουν στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος που ο ένας βοηθάει τον άλλον με στόχο την ανάπτυξη και την κερδοφορία για όλους.

Τα τελευταία τρία χρόνια, η αύξηση του franchising στην Ελλάδα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε multi-unit και multi-brand franchisees, γεγονός που αποδεικνύει την αποδοτικότητα του θεσμού. Τι πρωτοβουλίες πρέπει να πάρουν οι εταιρείες, έτσι ώστε να ενδυναμώσουν ακόμα περισσότερο αυτή την τάση;

Ορισμένες πρωτοβουλίες που μπορούν να ληφθούν από τις εταιρείες προκειμένου να ενδυναμώσουν ακόμα περισσότερο αυτή την τάση περιλαμβάνουν: Οι εταιρείες franchising μπορούν να παρέχουν περαιτέρω εκπαίδευση και υποστήριξη στους franchisees τους, ειδικά σε θέματα όπως η λειτουργία πολλαπλών μονάδων ή τη διαχείριση πολλαπλών brands . Οι εταιρείες μπορούν να προσφέρουν ελκυστικά συμβόλαιο franchise που παρέχουν ευνοϊκούς όρους και προνόμια στους multi-unit franchisees,όπως μειωμένες αρχικές επενδύσεις ή χαμηλότερα τέλη franchise . Η δημιουργία μιας ισχυρής κοινότητας μεταξύ των franchisees μπορεί να προωθήσει την ανταλλαγή ιδεών και βέλτιστων πρακτικών, ενισχύοντας έτσι την απόδοση του δικτύου. Επιπλέον οι εταιρείες μπορούν αναπτύξουν προγράμματα χρηματοδότησης που να επιτρέψουν στους multi-unit franchisees να αποκτήσουν πρόσβαση σε χρηματοδοτικούς πόρους για την ανάπτυξη και λειτουργία των επιχειρήσεων τους. Τέλος, οι εταιρείες μπορούν να επενδύσουν σε τεχνολογικές λύσεις που θα βοηθήσουν τους multi- unit franchisees να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις πολλαπλές επιχειρήσεις τους και να βελτιώσουν την απόδοσή τους.

Το 2023 παρατηρήθηκε σημαντική μείωση της ζήτησης για franchising από την κατηγορία των υποψήφιων επενδυτών που είναι έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων, γεγονός που οφείλεται στη μείωση της ανεργίας και στην υψηλή ζήτηση στελεχών πρώτης γραμμής. Πώς, κατά τη γνώμη σας, θα πρέπει να αντιδράσει η αγορά του franchising, έτσι ώστε να επαναπροσελκύσει αυτό το τόσο ιδιαίτερα ποιοτικό κοινό;

Η αντιδράσεις της αγοράς του franchising προκειμένου να επαναπροσελκύσει έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων ως υποψήφιους επενδυτές μπορεί να περιλαμβάνουν τις παρακάτω πρωτοβουλίες: Να τονίζεται η ευκαιρία για επιτυχή επιχειρηματική δραστηριότητα μέσω του franchising, παρέχοντας στατιστικά δεδομένα και παραδείγματα επιτυχίας από άλλα μέλη του δικτύου. Να αναδεικνύεται η αξία του brand και οι πλεονεκτήματα της συνεργασίας με μια γνωστή επωνυμία, όπως η αναγνώριση, η υποστήριξη και η καθιέρωση στην αγορά. Ακόμα, να εξεταστούν εναλλακτικά μοντέλα franchising που μπορεί να προσφέρουν επιπλέον ευκαιρίες ή πλεονεκτήματα για τους υποψήφιους επενδυτές, όπως πιο ευέλικτες συμφωνίες ή επιλογές χρηματοδότησης. Να παρέχεται εκτενής κατάρτιση και υποστήριξη στους υποψηφίους επενδυτές, προσφέροντας τους τα εργαλεία και τις γνώσεις που χρειάζονται για να επιτύχουν. Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, η αγορά του franchising μπορεί να επαναπροσελκύσει έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων που επιθυμούν να επενδύσουν σε μια επιτυχημένη επιχειρηματική ευκαιρία.

Όλες οι αλυσίδες αντιμετωπίζουν προβλήματα εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού. Ποια είναι η άποψή σας και πώς το αντιμετωπίζετε;

Η ανεπάρκεια ανθρώπινου δυναμικού είναι ένα κοινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές αλυσίδες εστίασης. Ορισμένες από τις πιθανές αιτίες περιλαμβάνουν την αύξηση της ζήτησης για προσωπικό σε άλλους κλάδους, την αποχώρηση εργαζομένων λόγω ανησυχιών για την υγεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και την αύξηση των αμοιβών σε ορισμένες περιοχές. Για να αντιμετωπίσουμ αυτό το πρόβλημα, ακολουθούμε τις παρακάτω τεχνικές. Δημιουργούμε ένα ελκυστικό περιβάλλον εργασίας προσφέροντας ανταγωνιστικές αμοιβές, ευέλικτο ωράριο, επιδοτήσεις και παροχές. Προσφέρουμε εκπαίδευση και κατάρτιση στο προσωπικό μας για να αναπτύξουμε τις δεξιότητές τους και να τους ενθαρρύνουμε να προχωρήσουν στην καριέρα τους στην εταιρεία. Εξετάζουμε τη δυνατότητα να προσλάβουμε υποψήφιους εργαζομένους που ίσως δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία στον κλάδο, αλλά διαθέτουν τις δεξιότητες και την κινητικότητα που χρειάζεστε. Δημιουργούμε ένα θετικό κλίμα εργασίας και προσφέρουμε ευκαιρίες ανάπτυξης και προαγωγής, προκειμένου να διατηρήσουμε τους υπάρχοντες εργαζομένους και να μειώσουμε τον ρυθμό της αποχώρησης.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2024;

Τα σχέδια μας για το 2024 είναι να μεγαλώσουμε το δίκτυο μας με 3 νέα καταστήματα όπου το ένα ήδη έχει αρχίσει να παίρνει μορφή και σε λιγότερο από 2 μήνες θα είναι έτοιμο. Επίσης  στόχος μας είναι να  συνάψουμε κάποιες στρατηγικές συνεργασίες για τ καλύτερη  λειτουργία  του δικτύου  μας. Και πιστεύω ότι είμαστε πολύ  κοντά στο να καταφέρουμε τους στόχους μας.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ