Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχη Μαρία Αρτίκη, OK! ANYTIME MARKETS | «Η πρόκληση για τα convenience stores είναι η αύξηση προϊόντων και υπηρεσιών»

Μαρία Αρτίκη, OK! ANYTIME MARKETS | «Η πρόκληση για τα convenience stores είναι η αύξηση προϊόντων και υπηρεσιών»

σύνταξη Nikos Vasilopoulos
0 σχόλια

«Η ενσωμάτωση του ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση) στην στρατηγική των επιχειρήσεων αποτελεί κύριο αίτημα των ανθρώπων με βάση έρευνες που έχουν γίνει».

Συνέντευξη της κας. Μαρίας Αρτίκη, Διευθύντριας Marketing & Επικοινωνίας ΟΚ! Anytime markets, στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2022.

ok anytime market franchise1 1536x1024 1

Το 2021 ήταν αρκετά διαφορετικό από το 2020 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πανδημία, γιατί συνδέθηκε με προσπάθειες επανεκκίνησης της οικονομίας. Πώς αντιμετώπισε ο χώρος του franchising την προσπάθεια ανάκαμψης και πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα πορεία της αγοράς;

Είναι πλέον δεδομένο πως η πανδημία έφερε νέες προκλήσεις σε όλες τις επιχειρήσεις και στο σύνολο της αγοράς. Κάποιες από αυτές έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του προσωπικού και των πελατών – καταναλωτών, κάποιες με την αύξηση της προσδοκίας των ανθρώπων σε ότι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό ενώ άλλες με την αλλαγή στην ίδια την καταναλωτική συμπεριφορά και την ανάδειξη νέων «φυλών» καταναλωτών.

Η OK! Anytime Markets A.E. ως ένα δίκτυo με ίσως την μεγαλύτερη ιστορία στον κλάδο που δραστηριοποιείται και με ένα δοκιμασμένο στον χρόνο μοντέλο λειτουργίας franchise προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα στην νέα πραγματικότητα με αποτέλεσμα να δει την περίοδο αυτή ως ευκαιρία ανάπτυξης (εξαγορά Kosmothes). Προσωπικά πιστεύω πως αρκετές εταιρίες βγαίνουν από την πανδημία πιο δυνατές και ειδικότερα – μιας και ρωτάτε συνολικά για την αγορά του franchising – οι εταιρίες που ασχολούνται με την εστίαση. Η πρόσθετη ρευστότητα που προέκυψε από την κρατική στήριξη βοήθησε στο να γίνουν νέες επενδύσεις είτε με την μορφή επέκτασης δικτύων είτε με νέα concept.

Δύο χρόνια covid-19 σημαίνει νέες καταναλωτικές συνήθειες, νέα μοντέλα στην αγορά και νέες συνθήκες λειτουργίας αλλά και νέες ιδέες marketing για το franchising. Πώς βλέπετε αυτές τις αλλαγές; Πώς εξελίσσονται και τελικά, τί από όλα αυτά θα εδραιωθεί στον χώρο του franchising;

Εστιάζω στο πιο σημαντικό που είναι η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς η οποία προέκυψε από την απότομη (ή πιο σωστά «βίαιη») ανακοπή της ταχύτητας που είχε η ζωή των σύγχρονων ανθρώπων που ζουν κυρίως στις μεγάλες πόλεις: Όλοι έπρεπε να προσαρμόσουμε τον τρόπο που δουλεύουμε, που ψωνίζουμε, που διασκεδάζουμε, που κοινωνικοποιούμαστε και τελικά που…ζούμε! Συνάμα, είχαμε χρόνο να σκεφτούμε τις επιλογές μας οπότε και ανακαλύψαμε νέους τρόπους διαχείρισης του χρόνου μας και των θέλω μας. Ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών έγινε πιο απαιτητικό και πιο επιλεκτικό και απαιτεί πλέον την καλύτερη δυνατή κάλυψη των αναγκών του.

Τα σχήματα που θα ενσωματώσουν με τον καλύτερο τρόπο αυτά τα θέλω στην λειτουργία τους και στο μοντέλο τους θα βγουν σίγουρα κερδισμένα. Τέλος, θεωρώ πολύ σημαντικό και το γεγονός πως η ενσωμάτωση του ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση) στην στρατηγική των επιχειρήσεων αποτελεί κύριο αίτημα των ανθρώπων με βάση έρευνες που έχουν γίνει.

Ειδικότερα, η αγορά, το οικονομικό περιβάλλον αλλά και οι franchisees επηρεάστηκαν κι αυτοί από τις εξελίξεις. Ποια θεωρείτε την καθοριστική αλλαγή που συντελέστηκε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των franchisees σήμερα; Επίσης, τι έχει αλλάξει στο profile των υποψηφίων franchisees καθώς και στις δικές σας απαιτήσεις από ένα υποψήφιο franchisee που σας προσεγγίζει;

Το περιβάλλον είναι αρκετά πολύπλοκο αυτήν την στιγμή… Αν δούμε την συνολική εικόνα θα παρατηρήσουμε ότι μια μεγάλη αλλαγή αφορά στην αγορά του real estate στην οποία έχουν ήδη γίνει ορατές οι πρώτες συνέπειες και ανάλογα με την οικονομική θέση της εκάστοτε επιχείρησης η συγκυρία μπορεί να είναι καλή ή κακή. Οι αυξήσεις των ενοικίων αναγκάζουν τις λιγότερο εύρωστες επιχειρήσεις να κλείσουν ή να αλλάξουν το location των καταστημάτων τους και αυτό δίνει την δυνατότητα στις πιο εύρωστες οικονομικά (και από άποψη ρευστότητας) να διευρύνουν το δίκτυό τους διαπραγματευόμενες πλέον από θέση ισχύος.

Σε ότι αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, στην OK! Anytime Markets A.E. έχουμε την τύχη να συνεργαζόμαστε με τους franchisee μας πολλά χρόνια και με πολύ χαμηλό ποσοστό rotation. Αυτό ίσως έχει να κάνει με ένα διαχρονικό κριτήριο αξιολόγησης των συνεργατών μας που αποτελεί και την «μυστική» μας συνταγή. Αυτό που σίγουρα πάντως μπορώ να πω – και το αποδεικνύει η ιστορία μας – είναι πως είμαστε πολύ κοντά και στηρίζουμε τους συνεργάτες μας.

Ο χώρος του franchising αναμφισβήτητα διατηρήθηκε και εμφανίστηκε ανθεκτικός σε δύσκολες συνθήκες. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του ανθεκτικού franchisor σήμερα;

Δυο βασικά χαρακτηριστικά: Ευελιξία και προσαρμοστικότητα…. Και βέβαια να στέκεται δίπλα στους συνεργάτες του με θάρρος και αποφασιστικότητα όποια και αν είναι η κατάσταση, ακούγοντας τους, συμβουλεύοντας τους και εμπνέοντας τους.

Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις, όσον αφορά τα concept που εμφανίζονται στην αγορά στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Θα έλεγα η προσπάθεια των καταστημάτων convenience να χωρέσουν ολοένα και περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες στα καταστήματα γειτονιάς. Σημειώστε πως η μεγάλη πρόκληση σε αυτό δεν είναι τόσο το μείγμα των προϊόντων όσο το να έχεις καλές και ανταγωνιστικές τιμές, κάτι που εμείς στην OK! Anytime Markets A.E. το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό!

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ