Πώς το street food spot με τα φρέσκα ζυμαρικά έγινε το νέο success story στο franchising!
Η καθιέρωσή του ως ηγέτη στην κατηγορία της φρέσκιας pasta ήρθε μέσα από μια προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική ανάπτυξης σε επίπεδο concept, επιχειρηματικού μοντέλου και συστήματος franchise, τρία χρόνια πριν τη δημιουργία του πρώτου πιλοτικού καταστήματος στο Κολωνάκι.
Έπειτα, με τo κατάλληλο branding, το Mailo’s «απογειώθηκε» και ταυτίστηκε στο μυαλό του καταναλωτή ως κάτι παιχνιδιάρικο κι ευχάριστο. Ως τον προορισμό στον οποίο θέλουν να καταφθάσουν μικροί και μεγάλοι για να βιώσουν μια μοναδική, απολαυστική εμπειρία. Δύο χρόνια αργότερα, το 2021, η ίδια επιτυχία συνεχίστηκε και στο πρώτο franchise του Mailo’s στο Περιστέρι, καθώς και σε αυτό της Κύπρου, εντός του Mall of Engomi, «περνώντας» στη συνέχεια και στα υπόλοιπα καταστήματα του δικτύου!
Το πρώτο και πιο ολοκληρωμένο street food concept στην κατηγορία της φρέσκιας pasta!
Μας συστήθηκε το 2019 στο Κολωνάκι και σύντομα έγινε talk of the town για την αχνιστή fresh pasta και τις αυθεντικές, χειροποίητες, ιταλικές σάλτσες που προσφέρει. Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, ο πιο αγαπητός και παιχνιδιάρικος «σκύλος» επεκτάθηκε και σε άλλες περιοχές της Αττικής (Περιστέρι, Χαλάνδρι, Νέα Σμύρνη) αλλά και στην Κύπρο, στο Mall of Engomi. Και όσο περισσότερο αυξάνεται η δημοτικότητα του Mailo’s, τόσο περισσότερος κόσμος ανυπομονεί να ανοίξει στην περιοχή του, το επόμενο κατάστημα, γράφοντας το δικό του success story στην εστίαση! Τους επόμενους μήνες αναμένονται νέα franchise σε Γλυφάδα, Μαρούσι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης αλλά και Mall of Cyprus, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του Mailo’s και την καθιέρωσή του ως top προορισμό απόλαυσης, με στοιχεία μοναδικότητας.
O Mailo, η φιγούρα που δεσπόζει σε κάθε γωνιά του καταστήματος, είναι πραγματικός σκύλος και ανήκει στον Νίκο Μουτσουρούφη, τον εμπνευστή του concept. Αγαπώντας τη μαγειρική, ο κ. Μουτσουρούφης, δούλεψε από πολύ μικρός σε μεγάλα εστιατόρια της Αθήνας, βραβευμένα με αστέρια Michelin. Τελειώνοντας τη σχολή Le Monde, εργάστηκε στο Greenhouse του Λονδίνου δίπλα στον Γάλλο σεφ Arnaud Bignon. Το μεγάλο του πάθος όμως, ήταν και είναι τα ζυμαρικά. Δηλώνοντας λάτρης του είδους, δεν μπορούσε να αρκεστεί με τίποτα λιγότερο πέρα από το τέλειο. Ταξίδεψε, λοιπόν, στη Γένοβα για να μάθει απ’ τους καλύτερους την παρασκευή των φρέσκων χειροποίητων ζυμαρικών και στη Ρώμη για να βιώσει τη ζεστασιά της ιταλικής τρατορίας.
Τελικά, αποφάσισε να μεταφέρει όλη αυτή την εμπειρία της ιταλικής γαστρονομίας στο κέντρο της Αθήνας, παντρεύοντάς τη με τη street food κουλτούρα. Συνεργαζόμενος με τους κατάλληλους ανθρώπους, έκανε το όνειρό του πραγματικότητα και «ρίχνοντας» μία ματιά στην πορεία του, καταλαβαίνουμε πως μόνο τυχαία δεν είναι αυτή η επιτυχία!
Τo concept του Mailo’s είναι πρωτοποριακό και σε συνδυασμό με το branding γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό.
Σχεδιασμός του concept & ανάπτυξη μέσω franchising
Η καινοτόμα ιδέα του κ. Μουτσουρούφη υλοποιήθηκε, μέσω μίας προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής ανάπτυξης. Ο Ορέστης Ρουσόπουλος, Managing Partner της THE FRANCHISE CO., μας μίλησε για τα βήματα που ακολουθήθηκαν, πριν ακόμα δημιουργηθεί το πρώτο κατάστημα στο Κολωνάκι. Βήματα που αποτέλεσαν κομβικές κινήσεις για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου δικτύου franchise, που καθιερώθηκε ως ηγέτης στην κατηγορία του! «Το Mailo’s το πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή. Αναγνωρίσαμε πως αποτελεί μια φρέσκια street food πρόταση, μέσω της οποίας ένας δυνητικός franchisee που δεν έχει εμπειρία στον κλάδο, θα μπορούσε να βρει την υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα που αναζητά», αναφέρει.
Εξαρχής, σχεδιάστηκε το concept σε επίπεδο business model, αρχιτεκτονικής τιμών, δομής κερδοφορίας, εμπειρίας πελάτη, έτσι ώστε να απευθύνεται σε πολλαπλά κοινά, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα, επαναληψιμότητα πελατών. «Στόχος μας, ήταν να δημιουργήσουμε ένα νέο success story, λαμβάνοντας υπόψη τις συνήθειες του καταναλωτή. Εστιάσαμε στο πώς θα εισάγουμε μια νέα κατηγορία καταστημάτων. Δηλαδή, με ποιον τρόπο θα αναγνωριστεί το Mailo’s, ως το πρώτο κατάστημα που προσφέρει φρέσκα ζυμαρικά στην ελληνική αγορά και πώς θα οικειοποιηθεί αυτή τη θέση στο μυαλό του καταναλωτή», τονίζει ο κ. Ρουσόπουλος.
Η ολοκλήρωση των παραπάνω έγινε ουσιαστικά το εργαλείο για μια δυναμική στρατηγική ανάπτυξη σε επιλεγμένες αγορές, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο για τους franchisees. «Το Mailo’s ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή που κινείται, που θέλει να έχει την ελευθερία να απολαύσει φρέσκα ζυμαρικά στη βόλτα, στο αυτοκίνητο, στην πλατεία, στην έξοδο κ.λπ. Ήδη, από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, το 2019, παρουσίαζε ισορροπία στις πωλήσεις ανά ώρα, με δυνατότητα διείσδυσης σε πολλαπλές ζώνες στη διάρκεια της ημέρας, μεγιστοποιώντας την παραγωγικότητα και την κερδοφορία του. Αυτή η επιτυχία, συνεχίστηκε και στο πρώτο franchise κατάστημα στο Περιστέρι αλλά και στα υπόλοιπα που ακολούθησαν», συμπληρώνει.
Ήδη, έχει δρομολογηθεί η ανάπτυξη και δεύτερων καταστημάτων από υφιστάμενους συνεργάτες.
Η επιλογή πολυσυλλεκτικών αγορών
Ο κ. Ρουσόπουλος αναφέρθηκε επίσης στη στρατηγική που ακολουθείται αναφορικά με τα νέα ανοίγματα του Μailo’s. «Επιλέγουμε πολυσυλλεκτικές περιοχές και σημεία που μπορούν να διασφαλίζουν επαναληψιμότητα πελατών, λειτουργώντας παράλληλα και ως «ζώνη διασκέδασης», ώστε να μπορούμε να πετύχουμε τη διείσδυση σε πολλαπλές αγορές, σε διαφορετικούς ανθρώπους και διαφορετικές στιγμές (π.χ. η πλατεία Νέα Σμύρνης, η Βεάκη, το πιο in σημείο στο Περιστέρι, η Γλυφάδα κ.λπ.). Παράλληλα, επιλέγουμε ικανούς franchisees, ανθρώπους που έχουν κοινή φιλοσοφία και όραμα με το Mailo’s. Αυτούς που πιστεύουν στην προστιθέμενη αξία που προσφέρει στον πελάτη και τα στοιχεία μοναδικότητάς του. Όσους είναι σε θέση να στηρίξουν το επιχειρηματικό του μοντέλο και παρουσιάζουν commitment στη λειτουργία του».
Για τον κ. Ρουσόπουλο, το κλειδί της επιτυχίας είναι κάθε franchisee να επιθυμεί να επεκτείνει τη συνεργασία. «Ήδη, έχει δρομολογηθεί η ανάπτυξη και δεύτερων καταστημάτων από υφιστάμενους συνεργάτες, γεγονός που μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους, καθώς αποδεικνύει στην πράξη την ικανοποίησή τους και την αποδοτικότητα του συστήματος franchise», καταλήγει.
Branding – θεμέλιος λίθος του μάρκετινγκ
Η στρατηγική του branding υλοποιήθηκε από την k2design, μία από τις πιο πολυβραβευμένες ελληνικές γραφιστικές εταιρείες, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. «Η αισθητική απλότητα, η χωρίς σύνθετα μηνύματα εικόνα, η επιλογή της γραμματοσειράς, του ιδιαίτερου κόκκινου χρώματος αλλά και η απεικόνιση του αξιαγάπητου σκύλου που είναι το σήμα του brand, είναι τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού που κάνουν τη συνολική εικόνα του Mailo’s τόσο αναγνωρίσιμη κι ευχάριστη, που σου μένει αξέχαστη», αναφέρει ο Γιάννης Κουρούδης, Διευθύνων Σύμβουλος της k2design.
Ερωτώμενος για τους λόγους που το Mailo’s έχει τόση μεγάλη ανταπόκριση από τον κόσμο, ο κ. Κουρούδης μας επεσήμανε: «Προφανώς, γιατί το προϊόν είναι άριστο, μοναδικό και πολύ νόστιμο. Αυτές είναι και οι βασικότερες προϋποθέσεις για οποιοδήποτε brand. Παράλληλα, η εικόνα συνάδει απόλυτα με τις αρχές, την ποιότητα και το ήθος των ανθρώπων του Mailo’s, δημιουργώντας την αίσθηση της οικειότητας, της ποιότητας και της εμπιστοσύνης».
Τo concept του Mailo’s είναι πρωτοποριακό και σε συνδυασμό με το branding γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό. «Όσο καλό κι αν είναι ένα προϊόν, αν η εικόνα αλλά και το marketing δεν είναι αντάξιά του, τότε το brand θα έχει ένα μεγάλο «βαρίδι στο πόδι», όπως οι φυλακισμένοι στα κινούμενα σχέδια. Πιθανόν, θα μπορέσει να επιβιώσει, αλλά η πορεία του δεν θα είναι ποτέ ιδιαίτερα πετυχημένη», τονίζει ο κ. Κουρούδης.
Ο συνδυασμός όλων αυτών των στοιχείων, δημιουργούν ένα αίσθημα ασφάλειας στον συνεργάτη που επιλέγει την πρόταση franchise του Mailo’s. «Ακολουθώντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ, ο franchisee ξέρει πως διαθέτει όλα τα εργαλεία για να αναπτυχθεί με σίγουρα και σταθερά βήματα. Γνωρίζει πως δεν χρειάζεται ν’ αυτοσχεδιάσει, να χάσει χρόνο και χρήμα. Νιώθει πως είναι σ’ έναν κόσμο προστατευμένο, σίγουρο κι αποτελεσματικό», καταλήγει ο κ. Κουρούδης.
Η στρατηγική που έχει ακολουθήσει το Mailo’s, ευθυγραμμίζει το branding με το packaging, το επιχειρηματικό μοντέλο, τις συνταγές, τα κοστολόγια, τη δομή της εμπειρίας του πελάτη στο κατάστημα. Ο συνδυασμός των παραπάνω έχει δημιουργήσει αυτό που πρεσβεύει το Mailo’s σήμερα. Το πρώτο και πιο ολοκληρωμένο street food concept στην κατηγορία της φρέσκιας pasta!