Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχη Γιώργος Αραούζος, ΓΡΗΓΟΡΗΣ | «Πρέπει να αναπτύξουμε προϊόντα wellbeing»

Γιώργος Αραούζος, ΓΡΗΓΟΡΗΣ | «Πρέπει να αναπτύξουμε προϊόντα wellbeing»

σύνταξη Nikos Vasilopoulos
0 σχόλια

«Οι franchisors θα πρέπει να επενδύσουν στην τεχνολογία και στον ψηφιακό μετασχηματισμό, να αναπτύξουν προϊόντα τόσο wellbeing, όσο και για home consumption και φυσικά να στηρίξουν έμπρακτα την προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε όλοι για το περιβάλλον.»

Συνέντευξη του κ. Γιώργου Αραούζου, Διευθυντή Ανάπτυξης & Λειτουργίας του ΓΡΗΓΟΡΗ, στην ενότητα Απόψεις στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2022.

 gregorys 400

Το 2021 ήταν αρκετά διαφορετικό από το 2020 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πανδημία, γιατί συνδέθηκε με προσπάθειες επανεκκίνησης της οικονομίας. Πώς αντιμετώπισε ο χώρος του franchising την προσπάθεια ανάκαμψης και πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα πορεία της αγοράς;

Παρόλο που το 2021 ξεκίνησε με ένα παρατεταμένο lockdown που διάρκεσε πάνω από 5 μήνες, η οικονομία έδειξε σημεία ανάκαμψης. Σε αυτό σίγουρα βοήθησε το παγκόσμιο πρόγραμμα εμβολιασμού, το οποίο επέτρεψε τα ταξίδια, τις μετακινήσεις και τη μερική επιστροφή στην κανονικότητα. Ως εκ τούτου είδαμε ικανοποιητικά αποτελέσματα στην τουριστική μας κίνηση και συνεπώς στην τόνωση της αγοράς.
Όσον αφορά στον κλάδο μας, θεωρώ ότι όχι μόνο άντεξε αλλά αναπτύχθηκε περαιτέρω. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει ότι το franchise προσφέρει ισχυρά πλεονεκτήματα στην ανάπτυξη υγειών και κερδοφόρων επιχειρήσεων.

Δύο χρόνια covid-19 σημαίνει νέες καταναλωτικές συνήθειες, νέα μοντέλα στην αγορά και νέες συνθήκες λειτουργίας αλλά και νέες ιδέες marketing για το franchising. Πώς βλέπετε αυτές τις αλλαγές; Πώς εξελίσσονται και τελικά, τί από όλα αυτά θα εδραιωθεί στον χώρο του franchising;

Στη γρήγορη εστίαση είχαμε μία μεγάλη επίδραση της τηλεργασίας, η οποία έφερε σημαντικές ανατροπές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν να δουλεύουν από το σπίτι σημαίνει ότι άλλαξαν τη συχνότητα των παραγγελιών τους, τα κανάλια εξυπηρέτησής τους και τις προτιμήσεις τους. Παρατηρήσαμε λοιπόν:

  • Μία στροφή στο Online delivery κυρίως λόγω του convenience που προσφέρει
  • Ενίσχυση κάποιων διατροφικών τάσεων όπως vegan, protein, lacto free, κλπ, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές στρέφονται στο wellbeing
  • Αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι, αφού οι καταναλωτές έγιναν οι ίδιοι home baristi για να παρασκευάζουν μόνοι τους τον αγαπημένο τους καφέ.
  • Ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης του κόσμου και ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν τη βιωσιμότητα

Όλα τα παραπάνω απαιτούν νέες ιδέες για προϊόντα και υπηρεσίες που θα καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών. Σίγουρα οι franchisors θα πρέπει να επενδύσουν στην τεχνολογία και στον ψηφιακό μετασχηματισμό, να αναπτύξουν προϊόντα τόσο wellbeing, όσο και για home consumption και φυσικά να στηρίξουν έμπρακτα την προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε όλοι για το περιβάλλον.
Γιατί σίγουρα οι παραπάνω αλλαγές ήρθαν για να μείνουν και στην post covid εποχή.

Ειδικότερα, η αγορά, το οικονομικό περιβάλλον αλλά και οι franchisees επηρεάστηκαν κι αυτοί από τις εξελίξεις. Ποια θεωρείτε την καθοριστική αλλαγή που συντελέστηκε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των franchisees σήμερα; Επίσης, τι έχει αλλάξει στο profile των υποψηφίων franchisees καθώς και στις δικές σας απαιτήσεις από ένα υποψήφιο franchisee που σας προσεγγίζει;

Σίγουρα η πανδημία επηρέασε τους franchisee, καθώς κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες καταστάσεις. Η πιο καθοριστική αλλαγή ήταν η ενίσχυση των online παραγγελιών και του delivery, όπου δεν είχαν όλοι οι franchisors επενδύσει στην ανάπτυξη αυτών των καναλιών. Συνεπώς δεν ήταν όλοι έτοιμοι να ανταποκριθούν στην καινούργια πραγματικότητα.
Το profile των franchisee δεν θα έλεγα ότι έχει αλλάξει, τουλάχιστον σε εμάς. Το ίδιο ισχύει και στις απαιτήσεις μας. Αυτό που ουσιαστικά επιθυμούμε είναι ο franchisee να είναι και ο λειτουργός της επιχείρησης, να βρίσκεται δηλαδή στο κατάστημα. Κάτι τέτοιο έχει πολύ μεγάλη σημασία γιατί ο franchisee θα είναι ο οικοδεσπότης που θα υποδέχεται καθημερινά και θα εξυπηρετεί τους πελάτες του με τον καλύτερο τρόπο. Άρα θα παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην εμπειρία του πελάτη.

Ο χώρος του franchising αναμφισβήτητα διατηρήθηκε και εμφανίστηκε ανθεκτικός σε δύσκολες συνθήκες. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του ανθεκτικού franchisor σήμερα;

H αντοχή του franchising όχι μόνο διατηρήθηκε, αλλά και επιβεβαιώθηκε. Όμως για να χαρακτηριστεί ένα franchise πετυχημένο, θα πρέπει να αναπτύσσει πετυχημένες επιχειρήσεις.

Όσον αφορά στην καφεστίαση, πιστεύω ότι το βασικό χαρακτηριστικό είναι η τεχνογνωσία και η εμπειρία. Εμείς στο Γρηγόρη, έχουμε μία πορεία 30 χρόνων στο franchise, οπότε γνωρίζουμε πολύ καλά τα μυστικά της επιτυχίας. Είμαστε δίπλα στον κάθε συνεργάτη πολύ πριν ανοίξει το κατάστημά του. Από την εύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας και χώρου, την διαμόρφωση και κατασκευή του καταστήματος, την επιλογή προσωπικού καθώς και την εκπαίδευσή του, οι άνθρωποι του Γρηγόρη είναι εκεί για να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα και να εξασφαλίσουν στη συνέχεια την ομαλή λειτουργία του καταστήματος από την πρώτη μέρα! Υπάρχουν και κάποια άλλα βασικά χαρακτηριστικά ενός ανθεκτικού franchisor τα οποία είναι η δύναμη του brand, η οποία ουσιαστικά προσελκύει τους πελάτες και η διευρυμένη προϊοντική γκάμα η οποία προσφέρει στο κατάστημα αυξημένη ημερήσια μέση απόδειξη και κερδοφορία.

Πιστεύω ότι franchisors όπως ο Γρηγόρης, αντιπροσωπεύουν ένα ανθεκτικό franchise. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχουμε συνεργάτες franchisee για πάνω από 20 χρόνια. Όπως έχουμε και συνεργάτες franchisee οι οποίοι διαθέτουν 10 καταστήματα Γρηγόρης. Η διάρκεια συνεργασίας είναι το πιο δύσκολο σημείο στη δικαιόχρηση και ο Γρηγόρης είναι αναμφισβήτητα το δίκτυο με τη μεγαλύτερη διάρκεια συνεργατών, όχι μόνο στη κλάδο της εστίασης, αλλά σε όλη την αγορά που αναπτύσσεται με αυτή τη μέθοδο.

Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις, όσον αφορά τα concept που εμφανίζονται στην αγορά στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Η αλήθεια είναι ότι εμφανίζονται κατά καιρούς κάποια νέα concept στην καφεστίαση. Εμείς στον Γρηγόρη αυτό που κοιτάμε πάντα είναι οι ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, έτσι ώστε να μπορούμε να τις ικανοποιήσουμε τόσο προϊοντικά, όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών. Για το λόγο αυτό διαθέτουμε μία διευρυμένη προϊοντική γκάμα, που καλύπτει όλες τις διατροφικές τάσεις, ενώ ταυτόχρονα το εξειδικευμένο τμήμα R&D συνεχώς ψάχνει και δοκιμάζει νέα προϊόντα. Το ίδιο κάνουμε και στο επίπεδο των υπηρεσιών, καθώς ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε μία wow omnichannel εμπειρία στους πελάτες μας.

Πώς αποτιμάτε την οικονομική πορεία και την ανάπτυξη του δικού σας μοντέλου franchise τη χρονιά που πέρασε; Ποια είναι τα σχέδια του οργανισμού σας για το 2022;

Θα έλεγα ότι τόσο η οικονομική, όσο και η αναπτυξιακή μας πορεία ήταν πολύ ικανοποιητικές το 2021. Αν αναλογιστούμε τις συνθήκες που επικρατούσαν με την πανδημία, το γεγονός ότι ανοίξαμε 20 νέα καταστήματα Γρηγόρης Franchise, ήταν μία μεγάλη επιτυχία. Γιατί αυτό σημαίνει ότι ο Γρηγόρης είναι ένα brand που εμπιστεύονται οι συνεργάτες, καθώς αποτελεί μία ασφαλή επένδυση για όσους θέλουν να αποκτήσουν τη δικής τους επιχείρηση, χωρίς να έχουν να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα ενός νέου εγχειρήματος.
Ταυτόχρονα τη χρονιά που πέρασε λανσάραμε τη νέα εικόνα καταστήματος Γρηγόρης, η οποία κυριολεκτικά απογειώνει την αγοραστική εμπειρία. Μάλιστα, έχουμε ήδη ξεκινήσει ένα πλάνο ανακαινίσεων ώστε να αποκτήσουν τη νέα εικόνα και τα υφιστάμενα καταστήματα του δικτύου μας.
Όσον αφορά στο 2022, έχουμε σχεδιάσει ένα φιλόδοξο αναπτυξιακό πλάνο, καθώς ο στόχος μας είναι να ανοίξουμε 40 νέα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ο Γρηγόρης είναι μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων και γι’ αυτό σύντομα θα υπάρχει ένας Γρηγόρης σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ