Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχη Γιάννης Χίνος, Stegno | «Ο καταναλωτής αναζητά το καθαρό βλέμμα στις συναλλαγές του»

Γιάννης Χίνος, Stegno | «Ο καταναλωτής αναζητά το καθαρό βλέμμα στις συναλλαγές του»

σύνταξη Nikos Vasilopoulos
0 σχόλια

«Ο καταναλωτής περισσότερο από ποτέ αναζητά το καθαρό βλέμμα στις συναλλαγές του, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά ότι η αξία του δικτύου είναι ταυτισμένη με τους ανθρώπους που το εκπροσωπούν».

Συνέντευξη του κου. Γιάννη Χίνοu, CEO και ιδιοκτήτη της Stegno, στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2022.

 stegno franchise 11

Το 2021 ήταν αρκετά διαφορετικό από το 2020 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πανδημία, γιατί συνδέθηκε με προσπάθειες επανεκκίνησης της οικονομίας. Πώς αντιμετώπισε ο χώρος του franchising την προσπάθεια ανάκαμψης και πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα πορεία της αγοράς;

Το 2021 ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, μη προβλέψιμη και συνεχώς μεταβαλλόμενη. Νότα αισιοδοξίας ήταν η περιορισμένη χρονικά, αλλά ιδιαίτερα δυναμική κατά την διάρκεια της, τουριστική περίοδος. Το 2021 ήταν μια περίοδος δύσκολων ισορροπιών μεταξύ υγείας και οικονομίας που καθιστούσε αδύνατο οποιονδήποτε προγραμματισμό. Μην ξεχνάτε ότι η χρονιά ξεκίνησε με καραντίνα και κρατικές επιχορηγήσεις και έκλεισε με θεωρητικά κανονική λειτουργία, αλλά επί της ουσίας χωρίς καταναλωτές και χωρίς καμία κρατική συμβολή. Τα σωστά δομημένα δίκτυα franchise λειτούργησαν ως ασπίδα προστασίας των συνεργατών τους, ώστε να διανύσουν την συγκεκριμένη περίοδο με τις μικρότερες δυνατές πληγές και στους κλάδους που ήταν εφικτό με την απαραίτητη κερδοφορία.

Δύο χρόνια covid-19 σημαίνει νέες καταναλωτικές συνήθειες, νέα μοντέλα στην αγορά και νέες συνθήκες λειτουργίας αλλά και νέες ιδέες marketing για το franchising. Πώς βλέπετε αυτές τις αλλαγές; Πώς εξελίσσονται και τελικά, τί από όλα αυτά θα εδραιωθεί στον χώρο του franchising;

Τα δύο χρόνια Covid -19 όσο και αν μας στέρησαν την κοινωνικότητα μας, ταυτόχρονα ανέδειξαν την σπουδαιότητα της εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων. Ο καταναλωτής απέδειξε ότι αναζητά και εμπιστεύεται τα οργανωμένα συστήματα franchise που στην πρώτη γραμμή προβάλλουν, αξιοποιούν και αναδεικνύουν τον παράγοντα άνθρωπο και την ανθρώπινη διάσταση.

Ο καταναλωτής περισσότερο από ποτέ αναζητά το καθαρό βλέμμα στις συναλλαγές του, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά ότι η αξία του δικτύου είναι ταυτισμένη με τους ανθρώπους που το εκπροσωπούν. Αυτή η υγειονομική κρίση απέδειξε και ανέδειξε το αυτονόητο που ενίοτε ξεχνάμε λόγω της πίεσης της καθημερινότητας. Απέδειξε ότι η αξία των ανθρωπίνων σχέσεων και η εμπιστοσύνη που καλλιεργείται μεταξύ των ανθρώπων είναι αυτά που θα κερδίζουν τον καταναλωτή, ανεξάρτητα και ξεχωριστά και από τα πιο σκληρά υγειονομικά πρωτόκολλά που ενδεχομένως επιβάλλονται. Η εμπιστοσύνη δεν κατακτιέται εύκολα και είναι η πιο δύσκολη «πιστοποίηση» που καθημερινά κατακτιέται.

Οι νέες ιδέες marketing που έφερε η πανδημία δεν είναι άλλες από τις παλιές, τις πρώτες, τις πρωτογενείς, προσαρμοσμένες σε σταθερούς υγειονομικούς κανόνες που επέφεραν μία αίσθηση ασφάλειας στην συναλλαγή και στην διαχείριση των προϊόντων και των υπηρεσιών:

  • Ποιότητα- Καινοτομία
  • Ευγένεια
  • Σωστή τιμή
  • Σεβασμός στον καταναλωτή
  • Ειλικρίνεια

Τα λογικά και τα αυτονόητα είναι τα εργαλεία που θα μας πάνε στην επόμενη μέρα.

Ειδικότερα, η αγορά, το οικονομικό περιβάλλον αλλά και οι franchisees επηρεάστηκαν κι αυτοί από τις εξελίξεις. Ποια θεωρείτε την καθοριστική αλλαγή που συντελέστηκε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των franchisees σήμερα; Επίσης, τι έχει αλλάξει στο profile των υποψηφίων franchisees καθώς και στις δικές σας απαιτήσεις από ένα υποψήφιο franchisee που σας προσεγγίζει;

Το Franchise σαφώς επηρεάστηκε, σε όλες όμως τις περιπτώσεις κάθε αντικείμενο είχε διαφορετικές επιπτώσεις. Όπως πολλές φορές αναφέρεται τα δίκτυα αποδείχθηκαν πιο ανθεκτικά σε σχέση με τις μεμονωμένες ανά κλάδο επιχειρήσεις. Η καθοριστική αλλαγή που συντελέστηκε ήταν ο ρόλος της ομπρέλας του franchise, δηλαδή αναδείχθηκε η ανάγκη όσο ποτέ για αυξημένα αντανακλαστικά σε γρήγορες προσαρμογές στις συνεχείς αλλαγές, φοροτεχνικές, εργασιακές, υγειονομικές που όμως ήταν προϋποθέσεις για την καθημερινή λειτουργία.

Πάντα ήταν, αλλά πλέον είναι μονόδρομος η προσωπική ενασχόληση του franchisee με το concept προκειμένου να αναδειχθεί η συναισθηματική διάσταση της επιχείρησης μέσα από την δική του συμπεριφορά αλλά και από τον τρόπο εργασίας – συνεργασίας με το προσωπικό της επιχείρησης του. Είναι ξεκάθαρο ότι τα καταστήματα franchise δεν θα έχουν καμία απολύτως τύχη αν δουλεύουν στον αυτόματο πιλότο και αν οι εργαζόμενοι τους αντιμετωπίζονται σαν «αναλώσιμα» ρομποτάκια. Συγκεκριμένα όμως στο δυναμικά διαμορφούμενο περιβάλλον της πανδημίας είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ τα χαρακτηριστικά του Franchisee να είναι η προσαρμοστικότητα, η οργανωτικότητα και η διευρυμένη αντίληψη.

Οι δικές μας απαιτήσεις – προτεραιότητες για το προφίλ των υποψηφίων συνεργατών μας δεν σταματούν στην διάθεση επενδυτικού κεφαλαίου αλλά στην διάθεση και συμπόρευση της προσωπικότητας του μαζί μας.

franchisee vari

Ο χώρος του franchising αναμφισβήτητα διατηρήθηκε και εμφανίστηκε ανθεκτικός σε δύσκολες συνθήκες. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του ανθεκτικού franchisor σήμερα;

Ο Franchisor δεν αρκεί να είναι επιχειρηματίας, πρωτίστως επιβάλλεται να είναι επαγγελματίας. Πρέπει να ξέρει καλά την δουλειά του και να μην χάνει την επαφή της καθημερινής λειτουργίας. Για τον franchisor ισχυει ακριβώς το ίδιο που ισχύει και για τον franchisee, δηλαδή δεν πρέπει να λειτουργεί ως επενδυτής που απομακρυσμένα τσεκάρει αριθμούς και οικονομικούς δείκτες, αντίθετα με σηκωμένα μανίκια να γνωρίζει και να έχει επαφή με την καθημερινή συναλλαγή.

Δεν πρέπει να ξεχνάει κανείς και σε κανένα βήμα ότι ο μοναδικός εργοδότης μας είναι ο πελάτης μας και μοναδικός μας στόχος είναι να είναι αυτός ικανοποιημένος.

Ο Franchisor δεν πρέπει να ξεχνά ποτέ το πρώτο και αρχικό όραμα, που δεν είναι άλλο από την ικανοποιητική κερδοφορία μέσα από την λειτουργία της επιχείρησης. Αυτό οφείλει να υπερασπίζεται και μέσα από αυτό να προκύπτει και η δική του κερδοφορία. Κάθε κατάστημα του δικτύου πρέπει να παρακολουθείται ενιαία και κατ αποκλειστικότητα που με την σωστή συνεργασία franchisor – franchisee οι όποιες αδυναμίες θα αντιμετωπίζονται εν τη γενέσει τους.

Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις, όσον αφορά τα concept που εμφανίζονται στην αγορά στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Οι προκλήσεις για τα καθαριστήρια Stegno είναι σε δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη είναι η διεύρυνση του δικτύου ώστε να είμαστε ευκολότερα προσβάσιμοι στους καταναλωτές, αλλά και την προσαρμογή των υπηρεσιών μας στις νέες καταναλωτικές συνήθειες.

Τα 3 διαφορετικά μοντέλα καταστημάτων Stegno, Stegno sat και Stegno laundry καλύπτουν στο σύνολο των καταναλωτικών αναγκών, ενώ ταυτόχρονα έχουν την ευελιξία να προσαρμόζονται στις πιθανές ξεχωριστές και ιδιαίτερες ανάγκες που υπάρχουν σε περιοχές με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα σε κάθε περιοχή να προτείνουμε το μοντέλο που ταιριάζει.

Τα Stegno ακολουθούν τις τάσεις της εποχής, που αν και Stegno έχουν επιτύχει το νερό να είναι ο κυρίαρχος τρόπος καθαρίσματος στα καταστήματα του δικτύου. Άλλωστε το dress code της εποχής σε συνδυασμό με τα υλικά των υφασμάτων σήμερα, όχι απλά επιτρέπουν τον καθαρισμό με νερό, αντιθέτως πολλές φορές τον επιβάλλουν. Ο πλέον εξελεγμένος τεχνολογικός εξοπλισμός που χρησιμοποιείται διασφαλίζει το πραγματικά άριστο αποτέλεσμα.

Τα δύο χρόνια της πανδημίας πετύχαμε να βελτιώσουμε με διεθνείς συνεργασίες τα απορρυπαντικά που παράγονται αποκλειστικά για εμάς, έχοντας καταφέρει το όνομα Stegno να μην ταυτίζεται μόνο με την εικόνα της πινακίδα μας ή τα καταστήματα μας, αλλά με το συγκεκριμένο δικό μας άρωμα που απολαμβάνουμε στα ρούχα μας για μεγάλο χρονικό διάστημα, δίνοντας τους τηn αίσθηση της φρεσκάδας που όλοι αγαπάμε και αναζητάμε.

Επίσης πλέον τα καταστήματα μας έχουν εξοπλισμό που υποστηρίζει απόλυτα τα δικά μας θέλω και τις δικές μας ανάγκες, προσαρμόζοντας τον τρόπο και τον χρόνο επεξεργασίας, όπως εμείς έχουμε ορίσει προκειμένου να πετύχουμε το αποτέλεσμα που εμείς θέλουμε.

stegno franchise psyxiko

Πώς αποτιμάτε την οικονομική πορεία και την ανάπτυξη του δικού σας μοντέλου franchise τη χρονιά που πέρασε; Ποια είναι τα σχέδια του οργανισμού σας για το 2022;

Το 2021 ήταν μια χρονιά δύσκολη στην διαχείριση της με ακόμα πιο δύσκολο τον προγραμματισμό της καθημερινότητας. Εμείς προσπαθήσαμε να την διανύσουμε με τις μικρότερες δυνατές απώλειες και να αξιοποιήσουμε τον χρόνο προς όφελος της επόμενης ημέρας του δικτύου Stegno.

Συγκεκριμένα προσαρμόσαμε την στρατηγική μας στα νέα δεδομένα, επιτυγχάνοντας να διευρύνουμε το δίκτυο μας και αυτή την δύσκολη χρονιά με ένα ακόμα κατάστημα στον νομό Χανίων (Καλύβες Αποκορώνου), ένα πανέμορφο, τεράστιο και εντυπωσιακό κατάστημα στηn Εθνικής Αντιστάσεως στο Χαλάνδρι, καθώς και ένα ακόμα κατάστημα στον εμπορικότερο δρόμο του Παγκρατίου επί της Φιλολάου, με συνεργασίες που τιμούν το δίκτυο της Stegno και επιβεβαιώνουν τις προοπτικές που δημιουργούνται για τα επόμενα χρόνια.

Το 2022 ξεκίνησε ιδιαίτερα δυναμικά εντάσσοντας στο δίκτυο μας ένα από τα ιστορικότερα καθαριστήρια των Αθηνών. Τα καθαριστήρια STAR στην Γλυφάδα άλλαξαν ιδιοκτήτη και έγιναν Stegno, διατηρώντας την εμπειρία πολλών δεκαετιών που μαζί με την σύγχρονη τεχνογνωσία και την καινοτομία της Stegno δημιουργούν λαμπρές προϋποθέσεις για το νέο κατάστημα του δικτύου μας.

Επίσης, στο ξεκίνημα της τουριστικής σαιζόν η Stegno πιάνει και Bόρεια Ελλάδα, αφού ανοίγει κατάστημα στο κομβικότερο σημείο εξυπηρέτησης της Χαλκιδικής στα Νέα Μουδανιά. Ένα κατάστημα με διπλό concept καθαριστηρίου αλλά και Laundry ώστε σε μια αστικού περιβάλλοντος περιοχή, ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος να καλύπτει τις τοπικές ανάγκες, αλλά και να προσφέρει υψηλού επιπέδου ποιοτικές υπηρεσίες στον καθαρισμό – περιποίηση ιματισμού μικρών ποιοτικών τουριστικών καταλυμάτων.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ