Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχη Franchise Success Τεύχος 75 | Editorial

Franchise Success Τεύχος 75 | Editorial

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Το 2021, παρά τις όποιες αντιξοότητες, αποδεικνύεται ένα έτος, με θετικό πρόσημο για το franchising. Τα πρώτα στοιχεία από την έρευνα που πραγματοποιεί το FRANCHISE SUCCESS MEDIA GROUP σε συνεργασία με τη THE FRANCHISE CO. για την πορεία του franchising στην ελληνική αγορά, η οποία δημοσιεύεται κάθε χρόνο στον Ετήσιο Οδηγό Πανόραμα Franchise, καταδεικνύουν τη θετική πορεία των περισσότερων franchise, σε πείσμα της πανδημίας και των επιπτώσεών της.

Σε αυτό το τεύχος, με αφορμή το αφιέρωμα «Εστίαση & Franchising», σημειώνεται η εξαιρετική αντοχή, ταχύτητα προσαρμογής κι ευελιξία, τουλάχιστον για την πλειονότητα των δικτύων.
Για το 2022, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει μια ακόμα πιο θεαματική συνέχεια. Προφανώς και όχι για όλα τα δίκτυα franchise, αλλά για εκείνα που έθεσαν τους τελευταίους 18 μήνες, στέρεες βάσεις για την ανάπτυξή τους. Τα βασικά στοιχεία που χαρακτήρισαν αυτή τη θετική πορεία -τα οποία και θελήσαμε να προβάλουμε μέσω των THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS -που καθιερώσαμε και παρουσιάσαμε στο προηγούμενο τεύχος- είναι η θετική προσέγγιση στις προκλήσεις. Η προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες κι ανάγκες των πελατών, η οικοδόμηση στέρεων σχέσεων με τους franchisees, το ανθρώπινο δυναμικό, με τους συνεργάτες σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας και κυρίως η διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.
Την περίοδο αυτή, το franchising διευρύνθηκε σε νέους κλάδους κι αυτό θα ενταθεί ακόμα περισσότερο, την επόμενη περίοδο. Επίσης για άλλη μια φορά, τα οργανωμένα δίκτυα franchise προσαρμόστηκαν ταχύτερα στις τεράστιες δυσκολίες που δημιουργήθηκαν στην αγορά, λόγω των προβλημάτων τόσο στη ζήτηση, όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα. Διαπραγματεύτηκαν αποτελεσματικότερα με τους προμηθευτές, αντιμετωπίζοντας σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις στο κόστος πρώτων υλών και γενικά στο κόστος παραγωγής. Αξιοποίησαν την τεχνολογία για να βελτιώσουν συστήματα, διαδικασίες και να ελέγξουν ακόμα καλύτερα το συνολικό λειτουργικό κόστος. Εφάρμοσαν ολοκληρωμένα προγράμματα επικοινωνίας, οικοδομώντας σχέσεις πιστότητας με τους πελάτες, διευρύνοντας παράλληλα, το lifetime value του πελάτη, προς όφελος των franchisees αλλά και του δικτύου συνολικά κ.ο.κ. Σίγουρα, αυτό το θετικό πρόσημο στην αντοχή του franchising θα κεφαλαιοποιηθεί τα επόμενα χρόνια.
Σημαντικό στοιχείο της θετικής πορείας του franchising και της ανάπτυξής του είναι οι υφιστάμενοι franchisees. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως οι ίδιοι οι franchisees σε αυτά τα δίκτυα ήταν η κινητήρια δύναμη για τη δημιουργία νέων μονάδων franchise. Είτε στο δίκτυο που ήδη δραστηριοποιούνται είτε σε νέες επιχειρηματικές προτάσεις που διέθεταν ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, στοιχεία μοναδικότητας και ελκυστικές περιοχές δραστηριοποίησης. Προτίμησαν αυτή τη δύσκολη περίοδο να επανεπενδύσουν, κεφαλοποιώντας τα κέρδη τους ξανά στον χώρο του franchising, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την αξιοπιστία του.
Χαρακτηριστικό της περιόδου είναι επίσης το ότι αλλάζει το προφίλ των franchisees. Σταδιακά, μειώνεται η τάση για αυτοαπασχόληση και υπάρχει μια αυξανόμενη τάση από επενδυτές που αναζητούν το επόμενο επιχειρηματικό τους βήμα ή το ξεκίνημά τους σε ένα πιο στέρεο περιβάλλον. Τι ζητούν; Όχι εκπλήξεις. Διαφάνεια, κατανόηση του επιχειρηματικού μοντέλου, ουσιαστική υποστήριξη σε όλες τις φάσεις πριν και μετά το άνοιγμα, ολοκληρωμένα concepts, ξεκάθαρο πλαίσιο συνεργασίας και ευκαιρίες συνεχούς ανάπτυξης.
Αξίζει όμως να παρατηρήσουμε πως οι παλαιότερες παθογένειες και οι κακές πρακτικές παραμένουν στον χώρο. Συνεχίζουν διάφοροι κομήτες ή και συστηματικοί, διαχρονικοί «αεριτζήδες» του χώρου να προβάλλουν και να αναπαραγάγουν κακές πρακτικές. Πάλι, εμφανίζονται franchise χωρίς εταιρικό κατάστημα, χωρίς πιλοτική διαδικασία, χωρίς κατοχύρωση επωνυμίας, προσπαθώντας να προσελκύσουν νέους franchisees, με κύριο κίνητρο τη χαμηλή τιμή αρχικής επένδυσης (που όμως δεν έχει σχέση με τη μακέτα), χωρίς royalties, χωρίς υποχρέωση αγορών από συγκεκριμένους προμηθευτές…. Αναζητούν αφελείς -που πάντα υπάρχουν – δυσφημώντας το franchising.
Οι νέοι franchisees θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Το περιβάλλον όπως αναλύουμε στο αφιέρωμα «Εστίαση & Franchising» είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό και απαιτεί μεγαλύτερη έρευνα. Όπως υπογραμμίζουμε για άλλη μια φορά, η συμβολή συμβούλων franchise είναι εξαιρετικά καθοριστική στη διαδικασία αυτή.
Παρόλες τις παθογένειες, το 2021, για το franchising, αποδεικνύεται ένα εξαιρετικό έτος και το 2022 αναμένεται ακόμα καλύτερο.
Στην πορεία αυτή, οι υποψήφιοι επενδυτές μπορούν να ανακαλύψουν εξαιρετικές ευκαιρίες που ταιριάζουν ακριβώς στα δικά τους θέλω, στις δικές τους προσδοκίες. Ο δικός μας ρόλος είναι να αναδεικνύουμε αυτές τις ευκαιρίες και να προβάλλουμε τις καλές πρακτικές προς όφελος και των franchisees και των franchisors.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ