Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχη Ευθύμης Μπόκιας, Coffee Island | «Ο ανθεκτικός franchisor δείχνει προσαρμοστικότητα»

Ευθύμης Μπόκιας, Coffee Island | «Ο ανθεκτικός franchisor δείχνει προσαρμοστικότητα»

σύνταξη Nikos Vasilopoulos
0 σχόλια

«Ο ανθεκτικός franchisor πρέπει να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες και ιδιαίτερα στα χαρακτηριστικά της εκάστοτε αγοράς που πρόκειται να τοποθετηθεί ή επιχειρεί ήδη».

Συνέντευξη του κου. Ευθύμη Μπόκια, Network Development Supervisor της Coffee Island, στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2022.

coffee island franchisor of the year

Το 2021 ήταν αρκετά διαφορετικό από το 2020 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πανδημία, γιατί συνδέθηκε με προσπάθειες επανεκκίνησης της οικονομίας. Πώς αντιμετώπισε ο χώρος του franchising την προσπάθεια ανάκαμψης και πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα πορεία της αγοράς;

Η προσπάθεια της ανάκαμψης από την οικονομική κρίση που επέφερε η υγειονομική κρίση παρουσιάζει πολλά κοινά με τις προσπάθειες ανάκαμψης από την οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας, κατά την οποία το ίδιο το franchise είχε παρουσιάσει μια σθεναρή αντίσταση και ταυτόχρονα μία ραγδαία ανάπτυξη. Το franchise έχει τη δυνατότητα να παρέχει στους επενδυτές τη δυνατότητα της αυτοαπασχόλησης και ταυτόχρονα της ασφάλειας μέσω της «ομπρέλας» ενός ισχυρού brand.

Η ζήτηση για το franchise, τουλάχιστον στον δικό μας κλάδο της καφεστίασης, παρουσιάζει διαρκώς αυξητικές τάσεις και το αμείωτο ενδιαφέρον των επενδυτών γίνεται αντιληπτό από τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του κλάδου και τη συνεχή είσοδο νέων αλυσίδων καφέ, νέων brands στην αγορά. Έτσι, η καφεστίαση αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα ανάπτυξης franchise στην Ελλάδα.

Δύο χρόνια covid-19 σημαίνει νέες καταναλωτικές συνήθειες, νέα μοντέλα στην αγορά και νέες συνθήκες λειτουργίας αλλά και νέες ιδέες marketing για το franchising. Πώς βλέπετε αυτές τις αλλαγές; Πώς εξελίσσονται και τελικά, τί από όλα αυτά θα εδραιωθεί στον χώρο του franchising;

Νέες συνθήκες δημιουργήθηκαν και μεταξύ άλλων η ανάγκη της ψηφιοποίησης, της ψηφιακής εμπειρίας του καταναλωτή. Το e-commerce είναι ένα κανάλι που διαρκώς εξελίσσεται έχοντας ως στόχο την πλήρη κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή, παράγοντας νέες και καινοτόμες υπηρεσίες. Εμείς στην Coffee Island προσφέρουμε μέσω του website μας και μέσω του Coffee Island app επιλογές όπως «skip the line» για πιο γρήγορη εξυπηρέτηση, υπηρεσίες όπως τα Coffee Merch για την αποστολή οποιουδήποτε προϊόντος ως δώρο και το My Rewards για την εξαργύρωση πόντων, που ουσιαστικά αποτελεί ένα loyalty program.

Παράλληλα, δημιουργήθηκε και η ανάγκη για την ανάπτυξη νεών μοντέλων από όλη αυτή τη διαφοροποίηση που έχει φέρει η μετα-covid εποχή. Μιλάμε για μοντέλα που έχουν ως βάση να ελαχιστοποιούν την παραμονή του καταναλωτή εντός του καταστήματος. Σε αυτό ως οργανισμός απαντήσαμε με το νέο επιχειρηματικό μοντέλο που έχουμε εισάγει από το καλοκαίρι του 2020, το Coffee Little Island και θα έλεγα ότι οι εξελίξεις αυτές δεν φαίνεται να σταματούν ακόμα και αν έρθει το τέλος της πανδημίας. Πολλές από τις συνήθειες που μπήκαν λίγο βίαια στην καθημερινότητά μας λόγω covid, θα συνεχίσουν και θα υιοθετηθούν από τους καταναλωτές και στο μέλλον.

COFFEE ISLAND ΝΕΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΕΛΒΕΤΙΑ 2

Ειδικότερα, η αγορά, το οικονομικό περιβάλλον αλλά και οι franchisees επηρεάστηκαν κι αυτοί από τις εξελίξεις. Ποια θεωρείτε την καθοριστική αλλαγή που συντελέστηκε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των franchisees σήμερα; Επίσης, τι έχει αλλάξει στο προφίλ των υποψηφίων franchisees καθώς και στις δικές σας απαιτήσεις από ένα υποψήφιο franchisee που σας προσεγγίζει;

Πλέον υπάρχει μια πληθώρα επιλογών στα συστήματα franchise και οι υποψήφιοι επενδυτές είναι πολύ πιο εξοικειωμένοι με τα συστήματα αυτά. Εξετάζουν κι αυτοί από την πλευρά τους περισσότερα κριτήρια και περισσότερες λεπτομέρειες όσον αφορά το πλαίσιο συνεργασίας και φυσικά τα κόστη επένδυσης. Αναζητούν οι επενδυτές το σύστημα franchise που θα τους προσφέρει μια ολοκληρωμένη και συγκροτημένη πρόταση, με γνώμονα την ελαχιστοποίηση του επιχειρηματικού τους ρίσκου.

Σε αυτό πιστεύουμε ότι ο οργανισμός μας αποτελεί μια ελκυστική επιλογή για τους νέους υποψήφιους συνεργάτες, καθώς εξακολουθούμε να βρισκόμαστε στην κορυφή του κλάδου μας πανελλαδικά και στην Κύπρο και σίγουρα βρισκόμαστε και μέσα στο top-10 της ευρωπαϊκής κατάταξης. Στόχος μας είναι η διαρκής εξέλιξη ούτως ή άλλως. Έχουμε στη δομή μας αρκετά τμήματα με μεγάλη εξειδίκευση και παρέχουμε την πλήρη στήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια των συνεργασιών που κάνουμε.

Από την πλευρά μας έχουν αυξηθεί οι απαιτήσεις για την επιλογή των συνεργατών, καθώς η αλήθεια είναι ότι πρέπει να πληρούν τα κριτήρια τα οποία αξιολογούμε εμείς, προκειμένου να διασφαλίσουμε μια σωστή και μακροχρόνια συνεργασία, διατηρώντας το όνομα που έχει σήμερα το brand Coffee Island.
Επίσης και οι ίδιοι οι franchisees είναι πιο απαιτητικοί από ότι στο παρελθόν και γνωρίζουν και περισσότερα, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, οπότε ζητά την εξασφάλιση της επιχείρησής του.

400 KATAΣΤΗΜΑ COFFEE ISLAND 5 1

Ο χώρος του franchising αναμφισβήτητα διατηρήθηκε και εμφανίστηκε ανθεκτικός σε δύσκολες συνθήκες. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του ανθεκτικού franchisor σήμερα;

Βγάζοντας τη λέξη «σήμερα», γενικά ο ανθεκτικός franchisor πρέπει να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες και ιδιαίτερα στα χαρακτηριστικά της εκάστοτε αγοράς που πρόκειται να τοποθετηθεί ή επιχειρεί ήδη. Σε αυτό είναι σημαντικό το feedback που δίνουν οι συνεργάτες, οπότε ο franchisor πρέπει να τους αφουγκράζεται. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι η δική μας στόχευση ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, προσπαθούμε να εντατικοποιήσουμε τις συναντήσεις μας με τους συνεργάτες μας κι ερχόμαστε σε πιο στενή επαφή για να μπορέσουμε να προβούμε σε άμεσες βελτιωτικές ενέργειες σε όλα τα πεδία.

Πέρα από το κομμάτι της επαφής με τους συνεργάτες μας, αυτό είναι μια διαρκής συνεργασία που συμβαίνει και με τους προμηθευτές μας. Σήμερα που βιώνουμε μια συνθήκη πολέμου κοντά μας για παράδειγμα, βασιζόμαστε στις διαπροσωπικές σχέσεις που έχουμε χτίσει με τους προμηθευτές μας εδώ και χρόνια. Οι σχέσεις αυτές δοκιμάστηκαν ξανά σε μια δύσκολη περίοδο, όπως τα capital controls του 2015. Αυτή η κατεύθυνση μας βοηθά να συνεχίζουμε απρόσκοπτα τις συνεργασίες μας και την τροφοδοσία ολόκληρου του δικτύου.

Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις, όσον αφορά τα concept που εμφανίζονται στην αγορά στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Η πιο βασική πρόκληση είναι αυτή που αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη, η οποία πρέπει να αφομοιωθεί και από τα δικά μας επιχειρηματικά μοντέλα. Αυτό είναι κάτι που θέλει να υιοθετήσει σύσσωμος ο ανταγωνισμός. Εμείς από την πλευρά μας σχεδιάζουμε το κάθε μας βήμα πλέον με γνώμονα το κοινό καλό και κοιτάμε να μειώσουμε έμπρακτα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αλυσίδας. Επίσης, εστιάζουμε στην κυκλική οικονομία και προσπαθούμε να διασφαλίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των συνεργατών και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.

Πώς αποτιμάτε την οικονομική πορεία και την ανάπτυξη του δικού σας μοντέλου franchise τη χρονιά που πέρασε; Ποια είναι τα σχέδια του οργανισμού σας για το 2022;

Η χρονιά που πέρασε είχε ιδιαίτερες συνθήκες κι αυτό είχε αντίκτυπο στην κατανάλωση. Εμείς, παρόλα αυτά ενισχύσαμε τη θέση μας στην ελληνική αγορά και μεθοδικά πλέον διατηρούμε τη θέση μας. Έχουμε ήδη διεύρυνση του δικτύου μας με νέα καταστήματα και στόχος μας είναι το σταδιακό άνοιγμα και σε αγορές του εξωτερικού.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ